Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på første Lidl-handletur for en ukes tid siden.

Makrell-i-tomat, ekkel

Øl, guffen

Jordbæris, skikkelig kvalm

Bleier, faktisk bedre enn libero, men ingenting slår pampers... Lekker gjennom på natta og gjør babyen sår. Men de har stripe som viser om bleia er våt eller tørr, det kan jo være praktisk.

Yoghurt, fryktelig kvalmende

Ferdig cheeseburger til å ta i microen... *grøss*

Hengestol, kjempekjekk! Den var utrolig praktisk! Så av de 700 kr vi brukte var 170 velbrukte. ;)

De andre tingene vi kjøpte har vi ikke fått brukt enda tror jeg.

hare1365380455
Skrevet

Jeg har aldri vært på Lidl. Har de vanlige merker også?

Gjest prust
Skrevet

Takk for info.

Har ikke vært på Lidl ennå, og etter ditt innlegg tror jeg bare jeg lar det være :-)

illuminatum
Skrevet

Men enkelte av ostene er bare helt digg :-)

Skrevet

Hei, ja denne tyske kjeden har jeg ikke noe til overs for. Bare å få den glorete logoen poppende over hele landet er noe jeg kjenner jeg har vrangforestillinger mot. Så har jeg heller aldri satt mine føtter innefor en av deres franchise-butikker. De fører ikke ett eneste økologisk merke. Velkommen til e-stoff land sier nå jeg...

Tidligere måtte mensutrerende ansatte gå med et hodebånd for å signalisere når de hadde sitt månedtlige utslipp. Det er sikkert billig der, men en så uetisk bedrift vil ikke jeg støtte :)

hare1365380455
Skrevet

Takk for info.

Har ikke vært på Lidl ennå, og etter ditt innlegg tror jeg bare jeg lar det være :-)

Det hørtes litt kvalmende ut, ja...

Skrevet

Jeg har aldri vært på Lidl. Har de vanlige merker også?

Jepp. Kjøpte synnøveost, tineost og så at de hadde Gildekjøtt og smarties. Men det var ikke mye billigere enn i andre butikker.

Men de har ikke vanlige brusmerker, bleiemerker og masse annet...

Skrevet

Hei, ja denne tyske kjeden har jeg ikke noe til overs for. Bare å få den glorete logoen poppende over hele landet er noe jeg kjenner jeg har vrangforestillinger mot. Så har jeg heller aldri satt mine føtter innefor en av deres franchise-butikker. De fører ikke ett eneste økologisk merke. Velkommen til e-stoff land sier nå jeg...

Tidligere måtte mensutrerende ansatte gå med et hodebånd for å signalisere når de hadde sitt månedtlige utslipp. Det er sikkert billig der, men en så uetisk bedrift vil ikke jeg støtte :)

Så mente jeg å skrive motforestillinger..ikke vrangforestillinger. hehe..

Skrevet

Så mente jeg å skrive motforestillinger..ikke vrangforestillinger. hehe..

Hehe... Lot ikke merke til at du hadde skrevet feil ord der, i mitt hode tenkte jeg motforestillinger, for jeg skjønner godt hva du mener. Men jeg er bare nødt til å sjekke ut hvordan det er jeg da. ;)

Kassasystemet var også helt håpløst. Fikk ikke lov å stå ved kassa å pakke i poser, måtte bare hive alt fort som faen ned i handlekurven igjen, og så stå ved en "pakkedisk" og pakke i posene... Helt idiotisk.

Skrevet

Hehe... Lot ikke merke til at du hadde skrevet feil ord der, i mitt hode tenkte jeg motforestillinger, for jeg skjønner godt hva du mener. Men jeg er bare nødt til å sjekke ut hvordan det er jeg da. ;)

Kassasystemet var også helt håpløst. Fikk ikke lov å stå ved kassa å pakke i poser, måtte bare hive alt fort som faen ned i handlekurven igjen, og så stå ved en "pakkedisk" og pakke i posene... Helt idiotisk.

Hehe, ja det hørtes pes ut. Jeg må innrømme at jeg har lyst til å ta meg en tur så jeg vet hva jeg kritiserer. Moren min digger Lidl "det er jo så billig!" Dessverre har jeg ikke arvet hennes økonomisk sans... ;-) Er veldig fan av at mat skal vær ferskest mulig. Så får jeg heller spare inn på andre ting.

Skrevet

Hehe, ja det hørtes pes ut. Jeg må innrømme at jeg har lyst til å ta meg en tur så jeg vet hva jeg kritiserer. Moren min digger Lidl "det er jo så billig!" Dessverre har jeg ikke arvet hennes økonomisk sans... ;-) Er veldig fan av at mat skal vær ferskest mulig. Så får jeg heller spare inn på andre ting.

De har faktisk veldig fine og rimelige grønnsaker, men det kan jo tenkes at dyrkingsmåten er litt mye sprøyting kanskje?

illuminatum
Skrevet

De har faktisk veldig fine og rimelige grønnsaker, men det kan jo tenkes at dyrkingsmåten er litt mye sprøyting kanskje?

Slapp av. Det er akkurat like mye eller lite sprøytet som andre steder. Det er bønder i Norge som leverer grønt til disse også.

Ellers minner jeg om at e-stoffer ikke nødvendigvis er kunstig. Ta f eks E211. I vanlige butikker står det gjerne E211, men butikker som skal forestilles seg "økologiske" skriver istedet Lecitin, som er et annet navn på akkurat samme substans.

illuminatum
Skrevet

Slapp av. Det er akkurat like mye eller lite sprøytet som andre steder. Det er bønder i Norge som leverer grønt til disse også.

Ellers minner jeg om at e-stoffer ikke nødvendigvis er kunstig. Ta f eks E211. I vanlige butikker står det gjerne E211, men butikker som skal forestilles seg "økologiske" skriver istedet Lecitin, som er et annet navn på akkurat samme substans.

Lecitin har kode E322

Gjest gladimat
Skrevet

Æsj,har fått en kjempestor Lidl-butikk i mitt nabolag. Vært innom et par ganger, første gang kjøpte jeg noen sjokodesserter som har blitt rost kraftig av enkelte, noe så kvalmende tror jeg faktisk ikke jeg har smakt før, både konsistens og smak frembringer grøsninger ennå.

2. gang kjøpte jeg grønnsaker, var dårlig utvalg på min normale nærbutikk så gikk innom Lidl. Disse var gode.

Mitt inntrykk av Lidl er at det er en usmakelig harry-kjede som faktisk har et høyere prisnivå enn REMA 1000, samt at de får Coop Obs til å fremstå som gourmetkokkens paradis. Ikke verst spør du meg.

Skrevet

Vaniljeis med jordbærtrekk - knallgod!

Hawaiipizza - god av og til, veldig sprø og god bunn!

De store "porsjonsyoughurtene" - gode!

Rugbrød med sesamfrø som ligger i hylla, ikke sammen brødene - utrolig godt

og mettende!

Tunfisksalat - PYTON!

Laksefilet på boks - PYTON!

Kvarg (tror det heter det, noe youghurtgreier) - tja... det går nå ned, men ikke veldig godt.

DVD-plater - kjekke og billige! Har brent mye på dem.

Gjest Liza i London
Skrevet

Snudde i dora - ett blikk var nok!

Skrevet

Kanskje derfor de ser så fine ut...og er billige :-)

Skrevet

Lecitin har kode E322

Hva er Lecitin? Vet at c-vitamin (askorbinsyre) har e-stoffnummer. Poenget mitt var uansett at de selger mye som er tilsatt unaturlige stoffer. De selger ikke et eneste økologisk produkt (har jeg lest).

Gjest ikke storkjøper
Skrevet

Er innom Lidl av og til for å kikke. Det jeg tar med meg er enkelte typer yoghurt..noen er gode, men enig at det kan være en litt vel kunstig smak i noen. Billig kokt skinke, av og til billige grønnsaker/frukt.

Pizzaene er ikke så dumme. Tunfiskbiffer er gode og billige. Og croissanter i pakke.

En type billige bind er faktisk heller ikke verst.

Resten kan de ha for meg.

Gjest glaice
Skrevet

Enig at kassasystemet er helt talentløst! Mannen i kassa måtte faktisk si seg enig i det...

De har enkelte iser som er gode, f.eks med nøtter... ellers ikke mye som frister.

En annen ting, de få gangene jeg har vært innom, har 95 % av de handlende folka vært innvandrere.... jeg er ikke rasist, men er du på lidl, kan du ikke tro du er i en butikk i Norge... hvorfor handler det så mange innvandrere der, i forhold til f.eks på Rema?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...