Gå til innhold

forskjellsbehandling??

Gjest studine med sommerjobb...

Anbefalte innlegg

Gjest studine med sommerjobb...
Skrevet

må si jeg stusser: i de fleste deltidsjobber jeg har hatt kommer det til stadighet noen halvrasistiske utsagn. "pass ekstra på når det kommer utlendinger" osv. med utlending tror jeg det menes alle som ikke er hvite i hudfargen. bare meg som synes sånn er provoserende?

ellers er det morsomt å se min mannlige sjef være skikkelig vanskelig på bytte av salgsprodukter selv MED fremvisning av kvittering mens en søt jente fikk masse hjelp uten å ha noe som helst av bevis for kjøp. håhå......menn er enkle.

skorpionfisken
Skrevet

Ja menn er enkle. Nå er det sånn at man blir stigmatisert som gruppe dersom noen individer i gruppen gjør noe galt. Enkelte innvandrermiljø er belastet med enkeltindivider som gjør mye skade, mye tyveri og mye herverk. Da får hele gruppen unngjelde for det.

Her jeg bor er det ikke de fargede innvandrerne som blir mest passet på. Det er russiske menn i flokk fra nærmeste tråler. I butikkene her står det advarselsplakater på russisk som forteller hva som skjer om man blir tatt i butikktyveri.

Verden er ikke rettferdig og vil sannsynligvis aldri bli det. Når butikkeiere opplever at enkeltindivider innen en gruppe (innvandrere, fremmedarbeidere, ungdommer) robber dem for veldig mye verdisaker, ja så reagerer de med å passe bedre på alle i gruppen. De kan jo ikke vite hvem av dem som er potensielle tyver.

petter smart
Skrevet

Snakk om å skyte seg selv i foten. Men det skjønner vel ikke du.

Skrevet

Snakk om å skyte seg selv i foten. Men det skjønner vel ikke du.

og det skjønner ikke jeg fordì?

petter smart
Skrevet

og det skjønner ikke jeg fordì?

Først blir du provosert over at sjefen generaliserer og mener alle innvandrere er kriminelle. Deretter sier du at menn er enkle. Er ikke det også en generalisering? Som er basert på et meget tynt grunnlag.

Burde vel heller sagt "møter deg selv i døra".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...