Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

min historie er lang og kronglete, så jeg skal prøve å ta en kortversjon...

Jeg traff en fyr i fjor, han var singel på den tiden, men hadde akkurat gjort det slutt med dama si som han hadde vært sammen med i lengre tid.. Ting utbroderte seg mellom oss, men familieårsaker førte til at eks-dama hans tok opp igjen kontakten..

Utover sommeren fikk vi følelser for hverandre, men han ble sammen med eksen igjen.. Vi hadde fremdeles kontakten og han var utro med meg...Likevel sier han nå at han har følelser for meg, men at han ikke kan gjøre det slutt..

vi kutta kontakten, og jeg flyttet.. men når jeg kom hjem nå i vår bare kom følelsene tilbake, også for han.. det har vært noen intense uker med kontakt og diskusjon..

Nå flytter dama hans hjem til helga, og jeg klarer ikke tanken.. jeg har gått med kjærlighetssorg i over ett år, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre..

Alle sier at jeg skal holde meg unna, at han bare leker med meg.. jeg har kuttet kontakten, men han fortsetter å ta kontakt gang på gang.. denne greia virker nok ganske opplagt på dere som leser det, at jeg bør holde meg unna.. men det er mer innviklet enn som så.. jeg har aldri hatt sånne følelser for noen andre, og han sier han heller ikke har det, men at han dama hans betyr mye for han også..

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. dette er et desperat forsøk på å få hjelp.. jeg har bare lyst til å legge meg ned å dø.... hva gjør jeg?!!

Gjest nettside om kjærlighetssorg
Skrevet

Kanskje du kan få noen tips her:

http:hjertesorg.tripod.com

Skrevet

1. Ikke legg deg ned og dø, ingen mann er verdt det

2. Se deg rundt, det finnes tusenvis av menn som ikke er verdt å dø for, men verdt å leve med :o)

3.Tenk på alle de menn som hadde dødd av kjærlighets-sorg hvis du døde/forsvant..

4. Oppp med haka og se!

Alle de flotte mennene er faktisk til oss :o)

Han har sviktet både deg og damen sin,

Det er stor sjangs for at han gjør det igjen.

Det gidder selvfølgelig ikke du å oppleve igjen!

Man krabber ikke inn i en ny kjærlighets-sorg, det er for kjedelig!

Nå er sommervarmen her, og mange venter på deg :o)

Nyt det ;o)

God sommervam hilsen fra

skorpionfisken
Skrevet

Det er vel egentlig ikke sånn at du bør holde deg unna fordi han leker med deg og dine følelser.

Han leker ikke med deg, han er en ubestemt dust som ikke klarer å bestemme seg for deg eller henne.

Han leker med hennes liv. Vet hun at han vingler på denne måten?

Sett deg inn i hennes sted. Hun er sammen med en mann som går bak ryggen på henne.

Skulle han bli besluttsom nok til å gå fra henne til deg, vil du bli den neste kvinnen som han går bak ryggen på den dagen han finner en ny lekekamerat.

Så selv om han blir "bare din" og gjør det slutt med henne. Klarer du å stole på at det er sånn det blir?

Skrevet

if u love him, set him free.

Har vært i ditt sted og måtte gjøre det, for det var barn inne i bildet. Det var grusomt i de 5-6 årene det stod på, men jeg kom meg over ham tilslutt.

Gjest stoiker
Skrevet

Høres nesten ut som om det er eksen min du er sammen med? Han gjorde det samme - men til slutt gikk jeg fra ham fordi han ikke valgte meg. Men beholdt oss begge to - på gress - om du vil.

Jeg råder deg til å bruke sommeren sammen med gode venner - gjerne menn! Og å gå ut med dem, kanskje sette dere og spise noe godt og prate og le et sted du vet han kan komme forbi og se dere.

Når han ser at du er istand til å gå videre, at du er attraktiv for andre menn og at du ikke går på gress - vil han kanskje oppdage hvem av dere to han egentlig vil ha?

Men - er det barn inne i bildet og mulighetene for at han og barnas mor kan finne fram til hverandre igjen, vil jeg nok anbefale at du forsøker å holde deg unna!

Men uansett er dette en vanskelig situasjon - jeg føler med deg - og håper du finner ut av dette. Husk - man vokser på kriser - så dette er en viktig lekse i livets skole - tross alt...

Skrevet

La denne fyren gå på DITT gress til en forandring. Vær sterk, si nei når han ringer "Jeg har en annen avtale", pynt deg, kjøp et nytt antrekk eller fiks håret.

Tenk ut fem ting du gjerne vil gjøre (uten han!!) og gjør det. Ikke bare gjør det, men bestem deg for at du skal gjøre det med et stort smil!

Jeg var i en liknende situasjon for mange år siden; Var sammen med en som skulle ut på FN-oppdrag. Vi var enige om å forsøke å holde sammen den tiden han skulle være borte.

Etter kort tid ante jeg ugler i mosen, eller rettere sagt altfor mye gress under føttene. Han hadde funnet seg ei militær-berte som skulle på samme oppdrag. Det var bestevennen hans her hjemme som fortalte meg det. Da hadde det mer enn ant meg en stund. Av gutten jeg var "sammen med" hørte jeg ingen ting om dette.

Jeg bare droppet ham helt, svarte ikke på telefon eller noe.

Så gikk jeg til frisøren, i klesbutikken og ut på by'n med gode venninner. Jeg hadde det morsomt, men av en eller annen grunn så jeg meg alltid over skulderen: Er han her nå, har han perm?

En kveld så jeg han igjen. Helt tydelig at han hadde sett meg ha det gøy, ha masse gode venner, også _gutte_venner.

Han stoppet meg og spurte "Har du det bra?" Jeg greide med overbevisende, ubekymret og glad stemme å svare at jeg hadde det topp. Jeg smilte. Og så gikk jeg bare. Hadde det slett ikke bra før, men etter dette så følte jeg at det var _jeg_ som hadde overtaket. Og det betyr faktisk ganske mye for selvfølelsen! Klarer man å snu følelsen av svik til triumf, så er mye av veien gått.

Tenkte veldig lite på ham siden!

Mitt glade vesen fikk andre bivirkninger også; Jeg ble lagt merke til av han som med tid og stunder ble min mann, far til mine barn og mitt livs _virkelige_ kjærlighet.

Dette ble langt, men budskapet er: Kom deg ut i solen, finn på noe gøy, vis han - og ikek minst deg selv!!! - at det er du som er kaptein på din skute og at du heiser flagg og seiler når du selv vil!

Skrevet

Det er vel egentlig ikke sånn at du bør holde deg unna fordi han leker med deg og dine følelser.

Han leker ikke med deg, han er en ubestemt dust som ikke klarer å bestemme seg for deg eller henne.

Han leker med hennes liv. Vet hun at han vingler på denne måten?

Sett deg inn i hennes sted. Hun er sammen med en mann som går bak ryggen på henne.

Skulle han bli besluttsom nok til å gå fra henne til deg, vil du bli den neste kvinnen som han går bak ryggen på den dagen han finner en ny lekekamerat.

Så selv om han blir "bare din" og gjør det slutt med henne. Klarer du å stole på at det er sånn det blir?

jeg vil bare takke alle som har svart på innlegget mitt så langt..

bare svarer kort på et spm. som har blitt stilt; nei, de har ikke barn sammen.Hvis dette hadde vært tilfelle hadde det selvfølgelig hatt masse å si..

jeg snakka med han i går, og han sa at det bare var ei han har hatt sterkere følelser for.. at han ikke ble så lett forelska.. jeg blir så såret.. jeg orker ikke fungere og kaster opp..

jeg tror det i bunn og grunn også handler mye om min usikkerhet om jeg noen gang vil oppleve det samme. De følelsene jeg har for han kan bevege fjell.. Det er mange som går videre, men sier at han alltid vil være en del av livet ditt.. dette kommer jeg ikke til å takle.. være sammen med en annen, når jeg vet at dersom han noen gang kommer til å bryte opp med dama og så mye som ser i min retning er jeg villig til å gi opp alt i livet mitt...

Kom gjerne med egne erfaringer, når jeg leste ditt innlegg Knotten tok jeg til tårene.. Det er så godt å høre at flere har opplevd det samme, men at de har kommet seg videre!

Skrevet

jeg vil bare takke alle som har svart på innlegget mitt så langt..

bare svarer kort på et spm. som har blitt stilt; nei, de har ikke barn sammen.Hvis dette hadde vært tilfelle hadde det selvfølgelig hatt masse å si..

jeg snakka med han i går, og han sa at det bare var ei han har hatt sterkere følelser for.. at han ikke ble så lett forelska.. jeg blir så såret.. jeg orker ikke fungere og kaster opp..

jeg tror det i bunn og grunn også handler mye om min usikkerhet om jeg noen gang vil oppleve det samme. De følelsene jeg har for han kan bevege fjell.. Det er mange som går videre, men sier at han alltid vil være en del av livet ditt.. dette kommer jeg ikke til å takle.. være sammen med en annen, når jeg vet at dersom han noen gang kommer til å bryte opp med dama og så mye som ser i min retning er jeg villig til å gi opp alt i livet mitt...

Kom gjerne med egne erfaringer, når jeg leste ditt innlegg Knotten tok jeg til tårene.. Det er så godt å høre at flere har opplevd det samme, men at de har kommet seg videre!

Jeg håper inderlig du også kommer deg videre, berthemor!!! Det er ikke godt når ens følelser ikke gjengjeldes i samme grad.

Gi deg selv tid, tenk på at du ikke vil føle helt likt det du føler nå om noen uker og langt mindre om noen måneder.

Prøv å huske det du har hatt med han som et avsluttet, intenst kapittel og ikke som noe som _kunne_ ha blitt... Ingen kan konkurrere mot et "kunne-blitt"-forhold som lever videre i fantasien.

Prøv så godt du bare kan å styre tankene i retning av å avslutte fremfor å håpe.

Finn frem en skrivebok med masse blanke ark og skriv ned alt det negative du klarer å komme på. Skriv ned hvordan det har vært å ha dama hans spøkende i bakhodet. Skriv ned hvordan det ville bli å fortsette i forholdet slik det er i dag.

Når du etterhvert ser det klart for deg at et liv med han ville vært uaktuelt for deg, for han var ikke verdt deg (!!), ja da brenner du boka og legger han igjen i askehaugen.

Jeg gjorde det. Det var skikkelig terapi!

Masse lykke til!!!

Stor klem,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...