Gå til innhold

Hva sier loven?

Anbefalte innlegg

Gjest Ba-Gy
Skrevet

Jeg driver et døgnåpent ubemannet treningsstudio, i et bygg som har flere naboer.

For å forebygge mot klager og uvennskap mellom naboene, bedde jeg inn til et møte etter oppstart hvor vi ble enige om et akseptabelt musikkvolum på dagtid og kveldstid. Har også hengt opp lapper med mitt tlf-nummer, så jeg kan kontaktes hvis det en eller annen gang skulle være noen som skrudde opp høyere.

Allikevel har jeg nå i lengere tid opplevd opptil 3-4 klagetelefoner fra ett nabopar HVER DAG, selv om volumet er langt under hva vi har bestemt i fellesskap.

Jeg gjør mitt beste for å kontakte de på studioet, for å skru ned ytterligere. Men det hele begynner nå å bli dumt da lyden av en støvsuger overdøyver lyden fullstendig.

Så det går ut over min næringsvirksomhet.

I tillegg har disse naboene nå begynt å ringe politiet for å klage.

I 01.00 fikk jeg telefon fra politiet.

Jeg måtte få de som trente til å dempe seg.

Overrasket ble jeg ikke da jeg fant ut at det var min bror og en kamerat som trente, UTEN MUSIKK, for å ta hensyn til disse menneskene. Men fordi de snakket sammen, ringte naboene politiet.

Det skal også sies at på 1 måned har det bare vært 4 tilfeller at noen har vært der så sent som 00-01.

Det skal også sies at studioet har flere naboer vegg i vegg, men kun ett par klager. De andre har ikke sagt et pip.

Jeg føler nå jeg har gjort det jeg kan for tilfredstille naboene, og begynner å bli lei disse menneskene, da det etter min mening ikke er grunnlag for klagingen.

Siden jeg har inngått kontrakt med gårdeier om å drive døgnåpent treningsstudio, og ellers gjort mitt beste for å unngå ubehagligheter for naboene har vel jeg alt på mitt tørre?

Jeg mener nå at verken politiet eller jeg har noe med denne saken å gjøre.

Skal naboene klage nå så får det være til gårdeier som har leid ut lokalet til dette formålet.

Eller?

Gjest trenger både trening og søvn
Skrevet

Hvis naboene kan høre når noen snakker sammen, er det åpenbart altfor dårlig isolert der. Jeg for min del kan ikke skjønne at det kan være tillatt å drive et døgnåpent treningsstudio vegg i vegg med der folk bor. Tross alt er nattesøvn utrolig viktig!

Hva er i veien for at du kan stenge treningslokalet kl. 22?

Det burde også kunne gå an å ha regler om at etter et visst klokkeslett må man trene uten musikk. Det går faktisk fint an!

Gjest Ba-Gy
Skrevet

Hvis naboene kan høre når noen snakker sammen, er det åpenbart altfor dårlig isolert der. Jeg for min del kan ikke skjønne at det kan være tillatt å drive et døgnåpent treningsstudio vegg i vegg med der folk bor. Tross alt er nattesøvn utrolig viktig!

Hva er i veien for at du kan stenge treningslokalet kl. 22?

Det burde også kunne gå an å ha regler om at etter et visst klokkeslett må man trene uten musikk. Det går faktisk fint an!

Konseptet er døgnåpent, så slik vil det være.

Lyden er på kveldstid redusert.

Jeg har leid lokalet for å drive dette konseptet.

Så det jeg vil høre er om det da er jeg og politiet nå som skal få disse klagene? Det er vel heller gårdeieren som må ta ansvar for dette. Eventuelt isolere bedre eller noe slik.

Det er han som velger hvem som får leie.

Jeg driver bare etter boka, og kan ikke gjøre noe mer med det, slik jeg ser det.

Skrevet

Konseptet er døgnåpent, så slik vil det være.

Lyden er på kveldstid redusert.

Jeg har leid lokalet for å drive dette konseptet.

Så det jeg vil høre er om det da er jeg og politiet nå som skal få disse klagene? Det er vel heller gårdeieren som må ta ansvar for dette. Eventuelt isolere bedre eller noe slik.

Det er han som velger hvem som får leie.

Jeg driver bare etter boka, og kan ikke gjøre noe mer med det, slik jeg ser det.

Men du har nok ikke lov å ha musikk eller annen støy på nattestid, uavhengig av konsept. På natten skal man ikke høre noe fra naboene.

Men det høres jo ut som noen idioter av naboer som først går med på et avtalt nivå, får så å klage.

"..............................."

mumitrollet
Skrevet

Hva med å isolere bedre, kan det være en ide?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...