Gjest nok utgifter Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Vi holder på å flytte inn i nykjøpt hus, og ble ganske lange i maska da vi oppdaget at alle taklamper, speil og gardinstenger var skudd ned og tatt med av de tidligere eierne. Vi trodde at alt som var skrudd fast skulle bli værende i huset. Noen som husker noen regler om akkkurat dette? Er det vits å ringe eiendomsmegleren å klage, mon tro ? 0 Siter
Gjest de har nok lov til det Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Eierene hadde nok rett på å ta med seg dette ja. Det er kun fastmonterte ting som baderomsinnredninger, innebygde komfyrer o.l. som skal stå igjen. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Det skal stå spesifisert i kontrakten hva som skal følge med huset. Les den, og ring evt megleren for å spørre om noe er uklart. 0 Siter
Gjest Momee Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Gardinstenger kan man ta med seg, speil det samme. Hva lamper angår, er det litt forskjellig. Lamper som er skrudd fast i taket, som f.eks. lysrør, kan ikke tas ned. Lampetter og hengelamper kan man ta med seg. Det er heller ikke lov å ta med seg f.eks. lysrørene i lamper som sitter fast. 0 Siter
Kitina Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Eierene hadde nok rett på å ta med seg dette ja. Det er kun fastmonterte ting som baderomsinnredninger, innebygde komfyrer o.l. som skal stå igjen. "Naglefaste ting skal følge eiendommen" mener jeg å huske det står i loven. 0 Siter
Gjest huskjøpt Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Gardinstenger kan man ta med seg, speil det samme. Hva lamper angår, er det litt forskjellig. Lamper som er skrudd fast i taket, som f.eks. lysrør, kan ikke tas ned. Lampetter og hengelamper kan man ta med seg. Det er heller ikke lov å ta med seg f.eks. lysrørene i lamper som sitter fast. Gardinstemger skal henge igjen sa megleren min. 0 Siter
Gjest huskjøpt Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Speil på bad feks, skal jo henge igjen, dersom det ikke bare er speil som henger som et bilde. Gardingstenger skal henge igjen, dette må dere se etter ved overtakelse, har dere signert overtakelses protokollen er nok løpet kjørt. Lamper skal henge igjen, hvertfall taklamper. Men det er lov å ta med lamper om de er av spesiell utførelse ol, men det bør jo avtales på forhånd. 0 Siter
Åsemor Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Jeg syns liksom det er en selvfølge at lamper følger med huset, og om man vil ta de med seg så bør de iallefall skaffe en annen lampe sånn at det er lys der. Gardinstenger har alltid hengt igjen der jeg har flyttet, men hadde ikke hatt problemer med å ta de med meg. Hvis du skal kjøpe nye, må jeg tipse deg om Biltema! De er enkle og fine, og billige. Kvalitet på gardinstenger aner jeg ingenting om, men de ser absolutt ikke skranglete ut. Speil på bad ville jeg også sagt at var en selvfølge at ble igjen, men ikke speil i f.eks gangen eller på et soverom. Da vi kikka på leiligheten vi bor i nå fikk vi beskjed allerede på visninga at taklampa i stua kom til å bli fjernet. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Gardinstemger skal henge igjen sa megleren min. Hm, da er det kanskje forskjell ut fra hva slags gardinoppheng det er? Da vi kjøpte hus var det ingen gardinstenger noen steder. Kun gardinbrettet var inntakt, men det er jo rimelig umulig å ta ned også, da. Han vi kjøpte huset av hadde bare kirsch(?)-stenger ellers. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.