Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg ammer, og bruker nå minipillen. Men jeg er litt i tvil om jeg heller skulle ha satt inn en hormonspiral. Har også sett på Persona og Lady-comp. Vil ikke bli gravid nå, så det blir kanskje for usikkert med Persona og Lady-comp. Noen med erfaringer?

Fortsetter under...

Gjest spiralspiral
Skrevet

Hvis du er kjempenøye med å huske minipillen til nøyaktig samme tid hver dag, og dere synes det er greit å bruke kondom i 14 dager hvis du har glemt en pille eller kastet opp etc, så er minipillen en fin prevensjon når en ammer.

Jeg er ikke så flink å huske minipillen, og synes spiralen var flott.

Persona kan du ikke bruke når du ammer (les om persona her: www.unipath.dk)

Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg, og jeg har valgt p-sprøyta. Har fått tre barn på 2 1/2 år, så det er ganske viktig for meg å ikke bli gravid på en stund.

Synes p-sprøyta er et godt alternativ.

lykke til!

hilsen

Mette Moen, Gynekolog
Skrevet

Du kan gjerne bruke både vanlig og hormonspiral, men ikke Persona og Ladycomp, de 'virker ikke' under amming. Hormonsprøyte er også en mulighet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...