Gå til innhold

Phuhh, jeg er vikar.

Gjest Vikar er ikke bare, bare

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stor var gleden da de ringte meg i forrige uke og spurte om jeg ville være vikar en del i sommer.

De hadde fått meg anbefalt det stedet der jeg vikarierte i fjor sommer.

Jeg er ganske nyutdannet og derfor noe uerfaren men i fjor var de strålende fornøyd med meg.

Så har vi dette stedet da, har jobbet mest med ei som er en god del yngre enn meg, koselig og grei, men forferdelig hersete.

Alt skal pekes på, det er greiest å gjøre det sånn og slik hele tiden.

Som vikar så har jeg holdt munnen men vært veldig nære å eksplodere da hun har "irettesatt" meg foran en kunde.

De er veldig på å holde samme rutine alle folka der, og jeg skjærer jo litt ut siden jeg ikke er kjent med alle rutinene men forskjellen er at jeg er mer "pirkete" på ting, noe som jo ikke er negativt iallefall.

I fjor på det andre stedet så lot de meg lage mine egne rutiner, da de alle hadde sine forskjellige, de gav meg frihet og ansvar og jeg gjorde jobben min meget tilfredsstillende.

Nå føler jeg meg keitete og at jeg ikke utfører jobben min tilfredsstillende nok etter meg selv å dømme siden jeg er nødt å henge meg i alle disse småpirkete detaljene som jo tar energi og tid, og fokus fra det virkelige arbeidet.

Har jobbet tre dager og ser meg allerede nå temmelig lei av behandlinga.

Har vurdert mine to valg.

1. Si ifra til vedkommende og a.hun takler det greit eller b.hun blir fornermet.

2. tie stille og være ydmyk, utføre jobben min så tilfredsstillende jeg kan siden jeg jo bare er vikar en tid i sommer og skal snu ryggen til stedet etterhvert og siden jeg har bruk for tiden på cvn min.

Jeg valgte det sisste men vil nok si fra om at hun tier i front av andre for fremtiden om hun skulle finne på å ville irettesette meg en gang til i front av andre.