Gå til innhold

Må "alt" byttes ved bytte av vifte i pc?

Anbefalte innlegg

Gjest Ramina
Skrevet

Den lille skjermvifta (?) mi bråker så ille at support anså den som ødelagt og de skulle sende meg ny.

Når jeg tar av sidedeksel på kabinett står en vifte til venstre på "ryggen", en liten vifte ca midt på "andre siden" festet til et stort svart kort/plate, og en større vifte litt under denne lille.

Det er altså denne lille som skal byttes.

Support lurte på om jeg klarte å bytte denne vifta selv så slapp de å sende folk.

Selvsakt trodde jeg siden vifta sitter fast bare med fire små skruer og en "kontakt" og veldig lett tilgjengelig.

Så får jeg beskjed om at pakken er sendt, den veier nesten to !!! kg. og jeg begynner å stusse. Vifra er jo så innmari liten :)

Nå kom pakken, og whow...der ligger hele den svarte siden/platen med viften festet på, masse ledninger og bånd, usb og annet inntak til pc ryggen mm.

Hva i huleste...det er jo en halv pc !

Det fulgte med programvare og duppedinger så jeg har ikke sett, men kjære vene...alt dette må da ikke byttes bare for den viftas skyld eller?

Trodde det bare var å skru vifta ut, og sette inn den nye jeg...

???

Skrevet

Høres ut som du har fått et nytt hovedkort. Enten kan du skru av viften på det, og bytte ut den du har, eller du kan bytte hele skiten.

Men ev _vifte_ er en vifte, og ikke mer enn 80 eller 120mm i diameter, og veier ikke mange grammene (som regel).

"..................................."

Gjest Ramina
Skrevet

Høres ut som du har fått et nytt hovedkort. Enten kan du skru av viften på det, og bytte ut den du har, eller du kan bytte hele skiten.

Men ev _vifte_ er en vifte, og ikke mer enn 80 eller 120mm i diameter, og veier ikke mange grammene (som regel).

"..................................."

Det var derfor jeg lurte også, på hvorfor pakken veide nesten to kg.

Men jeg venter nå på telefon fra support for å få bekreftet at jeg bare trenger å bytte vifta.

Vil de at jeg skal bytte hele så får de sende folk, har stappa inn en del ting i ny og ne, men dette har jeg ikke vært borti før, og med en så ny og dyr pc så er ikke jeg interessert i å klå for mye.

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...