Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har møtte ei vennine som jeg ikke har sett på en stundt på en fest. Ble med henne hjem. Vi hadde senere en kveld sammen hvor vi så video og satt bare sammen og små koste litt i form av å holde hverandre. Hun bor i Kristiansand. Jeg i oslo. Vi avtale en helg som vi skulle ha for oss selv. Hadde en grei helg. Problemet er at hun er sammen med en. Forholdet deres går ikke så veldig bra. Hun var veldig i tvil om hva hun ville. Jeg sa hun måtte finne ut av det. Da jeg var på vei tilbake til Oslo fikk jeg beskjed om at hun ville gi forholdet deres en sjans. Hun sier at hun fremdeles vil ha meg rundt men vil ikke gi noen grunn til hvorfor. Og når hun blir full sier hun at hun er for feig til å gjøre noe. Jeg vet at hun liker meg. Hun har også sagt hun er glad i den hun er sammen med og hun sier at han er glad i henne. Men hva kan/skal/burde jeg gjøre? Jeg trenger et lite råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189618-dame-problemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sammen surium

Dr. Phil sier "If they do it with you, they'll do it to you!"

Hold deg unna! Hjelp henne til å ikke være utro. Gi henne en oppfordring til å finne ut av dette - men si at du holder deg i bakgrunnen så lenge. Si som sant er at du ikke vet om du er der framdeles når hun har fått bestemt seg - men at du ikke kommer til å være med på noe som du ikke selv ønsker oppleve seinere.

Så altså - jeg synes du skal trekke deg noen steg tilbake og be henne om å finne fram motet hun sier hun ikke har nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189618-dame-problemer/#findComment-1307435
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Du må nok finne deg i at hun sitter med avgjørelsen. Vil hun være i sitt forhold eller vil hun avslutte og komme til deg?

Ingen kan leve godt på sikt med to i vår kultur, selv om mange tror de skal klare det. Forelskelse gjlr blind!

Mange vingler frem og tilbake og ønsker litt av begge forhold, kanskje tryggheten i det faste forholdet som har blitt kjedelig, og spenningen i det skjulte nye, som har litt forelskelses romantikk over seg.

Mitt råd er at du avventer og ber vedkommende komme til en avklaring for hva hun vil gjøre, så du vet hva du har å forholde deg til. Å finne seg i å vente på ubestemt tid er dumt. Si at innen et par uker må du ha et svar.

Mange lar seg manipulere til å tro at det er rett før brudd, hele tiden, med den gamle, mens det i virkeligeten aldri blir noe brudd. Så gi klar melding selv og be om klar tilbakemelding.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189618-dame-problemer/#findComment-1315852
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...