Gjest tørst1 Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 har man et problem, om man drikker ca 1 gang i uka, fordi man kjeder seg, eller fordi man da føler at man blir den personen man ønsker å være? har fått endel tilbakemelding fra mennesker som mener jeg bør trappe ned. trodde jeg ikke hadde noen problemer, siden jeg bare drikker ca 1 gang i uka, og av og til skjeldenere, og av og til oftere, men det er ikke snakk om å drikke seg fra sans og samling. (det skjer bare når det er skikkelig festing med venner) men av og til har jeg bare så lyst på alkohol. (er under utredning for adhd, siden jeg kjeder meg så mye) 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 På ukedager? Drikke bare fordi man kjeder seg, mener du at du sitter alene da eller? 0 Siter
Gjest tørst1 Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 På ukedager? Drikke bare fordi man kjeder seg, mener du at du sitter alene da eller? jeg er for tiden sykmeldt.... ja jeg kan sitte alene å drikke, men det må sies at jeg har sosial angst også... 0 Siter
Gjest følgene av drikking? Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Skjer det noe negativt /gjør du noe dumt når du drikker? Det er det viktigste. 0 Siter
Gjest tørst1 Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Skjer det noe negativt /gjør du noe dumt når du drikker? Det er det viktigste. ikke når jeg drikker hjemme i alle fall, bruker begrense inntaket mitt til bare 'kosedrikking' da. og har også begrenset inntaket mitt da jeg er ute, sånn at jeg ikke oppfører meg dust. 0 Siter
Spirello Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Hvis du ikke føler at du er den personen du ønsker å være uten å drikke deg litt brisen er det kanskje noe som ikke stemmer helt.. Du drikker ikke ofte synes jeg, men å drikke fordi man kjeder seg er ikke positivt da. Man drikker som regel fordi man er i/har hyggelig selskap og koser seg med venner/familie. Du burde kanskje ta en pause fra alkoholen noen mnd. På den måten finner du ut, hvis du er ærlig mot deg selv, om du har et problem med alkohol. Jeg drakk også ofte før, men nå som gravid har jeg selvsagt ikke drukket på mange mnd. og jeg føler ikke jeg trenger det for å komme i stemning lenger.. Det er klart det er ok å like svak alkoholrus, er jo derfor de fleste drikker fordi man myker opp litt, men hvis man må drikke for å bli fornøyd med seg selv så er det ikke bra. Du blir ikke noe "bedre" som pussa eller full, du får bare mindre hemninger.. Kanskje du burde jobbe litt med selvtilliten så du kan være den du ønsker å være hele tiden, uten alkohol? Det er ingen unnskyldning at du kjeder deg, er under utredning eller har sosial angst.. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Må du drikke eller er alkohol noe du drikker i lystig lag eller fordi du i ny og ne føler for noen glass vin eller et par øl? Det er vel egentlig spørsmålet. En gang i uka er i hvert fall ikke uvanlig dersom du er ung og liker å ta deg en fest. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.