Gå til innhold

Dødsstraff i Pakistan -- ingen protesterer...

Anbefalte innlegg

Gjest Dette er noe jeg lurer på
Skrevet

Jeg ser at det snakkes meget om krav om dødsstraff for en gruppe gjerningspersoner i Pakistan.

Det demonstreres jo ofte mot dødsstraff i USA -- hvorfor er det ingen som protesterer mot dødsstraff i Pakistan?

Skrevet

USA, uansett hva man måtte mene om landet, er et demokrati hvor ytringsfrihet o.l. er et selvfølge. Det er vel ikke akkurat Pakistan?

"..................................."

Skrevet

USA, uansett hva man måtte mene om landet, er et demokrati hvor ytringsfrihet o.l. er et selvfølge. Det er vel ikke akkurat Pakistan?

"..................................."

Og det gjør det altså, etter din mening, mindre aktuelt å demonstrere mot dødsstraff?

Ja, ja...

;)

Skrevet

Og det gjør det altså, etter din mening, mindre aktuelt å demonstrere mot dødsstraff?

Ja, ja...

;)

Tuller du? I et land hvor man har lov til å demonstrere, så blir man ikke straffet for det. I et land med innskrenket ytringsfrihet så risikerer man å bli straffet for det.

Eller mener du at man skal demonstrere i Norge mot dødsstraff i Pakistan? Det blir selvfølgelig noe annet.

Ikke det at jeg tror USA bryr seg et spøtt om hva resten av verden mener og demonstrerer mot, men Pakistan er vel enda mindre troende til å ta notis av det?

"................................."

Skrevet

Tuller du? I et land hvor man har lov til å demonstrere, så blir man ikke straffet for det. I et land med innskrenket ytringsfrihet så risikerer man å bli straffet for det.

Eller mener du at man skal demonstrere i Norge mot dødsstraff i Pakistan? Det blir selvfølgelig noe annet.

Ikke det at jeg tror USA bryr seg et spøtt om hva resten av verden mener og demonstrerer mot, men Pakistan er vel enda mindre troende til å ta notis av det?

"................................."

Jeg tenker (selvsagt) på demonstrasjoner i Norge. Visse deler av det politiske Norge er raskt ute mht. å fordømme dødsstraff i USA, men dødsstraff i Pakistan...

Vel, vel...

Skrevet

Hvilke gjerningpersoner er dette da? Hva har det gjort liksom?

Det er det det handler om, ikke at vi gjør det for usa noen ganger!

Om de nå har gjort noe galt, la dem ta straffen for det! Er ikke værre enn det!

Skrevet

Jeg tenker (selvsagt) på demonstrasjoner i Norge. Visse deler av det politiske Norge er raskt ute mht. å fordømme dødsstraff i USA, men dødsstraff i Pakistan...

Vel, vel...

Det er vel kun fordi det er "politisk korrekt" blant mange å demonstrere mot USA - uansett grunn.

Mens det blant de samme er "politisk ukorrekt" å demonstrere mot Pakistan og andre muslimske land....

Skrevet

Ja, ja...

;)

Noen hjemme inni der?

Ja, det er ganske sikkert en glup ting å tromme sammen til åpne demonstrasjoner og åpent kritisere dødsstraff i et land uten dødsstraff og uten ytringsfrihet.

Skrevet

Noen hjemme inni der?

Ja, det er ganske sikkert en glup ting å tromme sammen til åpne demonstrasjoner og åpent kritisere dødsstraff i et land uten dødsstraff og uten ytringsfrihet.

Det skal selvsagt stå:

'/... kritisere dødsstraff i et land MED dødsstraff...'

Skrevet

Som noen skriver, er det enklere å kritisere USA enn et muslimsk land som jo gjennom sin kultur, beriker vårt samfunn.

Dessuten er det jo slik at alle, innerst inne, forventer mer av et vestlig land enn et muslimsk land. Det er helt naturlig.

Skrevet

Som noen skriver, er det enklere å kritisere USA enn et muslimsk land som jo gjennom sin kultur, beriker vårt samfunn.

Dessuten er det jo slik at alle, innerst inne, forventer mer av et vestlig land enn et muslimsk land. Det er helt naturlig.

'Dessuten er det jo slik at alle, innerst inne, forventer mer av et vestlig land enn et muslimsk land. Det er helt naturlig.'

Pakistan er et land vi har minimalt til felles med på et hvilket som helst område. Pakistan er et land det er opplest og vedtatt bryter med det som tenkes kan av menneskerettigheter.

USA er vår bror og søster, venn, forretningsforbindelse, allierte, læremester og godfather i tykt og tynt. USA er et land som promoterer seg selv som universets naturlige fører og et sentralt opphav til menneskerettighetene.

Vi trenger altså ikke gå til vårt innerste for å slå fast hvem som sårer og vonbråter oss. Obs, merk nyskapende verb.

Skrevet

'Dessuten er det jo slik at alle, innerst inne, forventer mer av et vestlig land enn et muslimsk land. Det er helt naturlig.'

Pakistan er et land vi har minimalt til felles med på et hvilket som helst område. Pakistan er et land det er opplest og vedtatt bryter med det som tenkes kan av menneskerettigheter.

USA er vår bror og søster, venn, forretningsforbindelse, allierte, læremester og godfather i tykt og tynt. USA er et land som promoterer seg selv som universets naturlige fører og et sentralt opphav til menneskerettighetene.

Vi trenger altså ikke gå til vårt innerste for å slå fast hvem som sårer og vonbråter oss. Obs, merk nyskapende verb.

Greit oppsummert.

For øvrig har sommeren velsignet oss med sitt nærvær og vi bør vel snart kaste loss?

Skal man skrive på dol bør det jo være dårlig vær slik at man får mobilisert tilstrekkelig aggressivitet. Det er umulig med blankt hav og knallblå himmel.

Skrevet

Greit oppsummert.

For øvrig har sommeren velsignet oss med sitt nærvær og vi bør vel snart kaste loss?

Skal man skrive på dol bør det jo være dårlig vær slik at man får mobilisert tilstrekkelig aggressivitet. Det er umulig med blankt hav og knallblå himmel.

Ja, uff... det har vært begredelig skiføre i det siste, men nå forteller ryktene at det kan påregnes bedre tider.

Nå håper jeg ikke på speilblant, men det unner jeg selvsagt deg.

Ellers ser det ut til at jeg mønstrer på for et middels langt tokt om noen uker. Det bør blir bra, har jeg bestemt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...