Gjest lille kattepus Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Katta mi fikk litt juling for noen uker siden, da den helt uten forvarsel beit og klorte jentungen min, hun har aldri vært slem med katta. jeg tok da og ristet den og kasta den ned yttertrappa. Siden da har den ikke villet komme inn, har fått mat på trappa, men nå tenkte jeg at den ikke skal få mat før den kommer inn igjen. Noen som er vannt med katter og vet hvor lenge de furter etter å fått litt bank? 0 Siter
Gjest sjøhesten Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Katter har dårlig avreagering! Er det en hunn katt? De kan nemlig bli DØDELIG fornærmet som kvinnfolk flest. En annen ting, det er ikke kattespråk å kaste den ned trappa - det må ha vært veldig vondt for den. Jeg hadde nok garantert flyttet! Så litt dårlig samvittighet, med påfølgende smisking med god mat for katten, kan du koste på deg!! 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Synes vel ikke det var rette måten å håndtere det på? Du har da ingen forutsetning for å vite om jenta har gjort noe som har skremt katten, eller gjort vondt? Uansett; takket være behandlingen katten fikk av et menneske som har vist omsorg tidligere - kan det hende den tror at alle mennesker er slik, og velger å klare seg selv fremfor å gå gjennom det en gang til... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Banker du opp unga dine når de gjør noe galt også? Du burde ikke hatt dyr. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Katter har dårlig avreagering! Er det en hunn katt? De kan nemlig bli DØDELIG fornærmet som kvinnfolk flest. En annen ting, det er ikke kattespråk å kaste den ned trappa - det må ha vært veldig vondt for den. Jeg hadde nok garantert flyttet! Så litt dårlig samvittighet, med påfølgende smisking med god mat for katten, kan du koste på deg!! Enig.. Kanskje katten din lar seg kjøpe av litt paté eller kokt fisk Men...du kan ikke irrettsette katten slik. Det holder å bare løfte katten bort mens du sier tydelig NEI. 0 Siter
Gjest Noctua Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Enig.. Kanskje katten din lar seg kjøpe av litt paté eller kokt fisk Men...du kan ikke irrettsette katten slik. Det holder å bare løfte katten bort mens du sier tydelig NEI. papirtiger skrev: "Men...du kan ikke irrettsette katten slik. Det holder å bare løfte katten bort mens du sier tydelig NEI." tror du katten forstår hva nei betyr? det går ikke å oppdra dem 0 Siter
muriel Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 papirtiger skrev: "Men...du kan ikke irrettsette katten slik. Det holder å bare løfte katten bort mens du sier tydelig NEI." tror du katten forstår hva nei betyr? det går ikke å oppdra dem Katta mi forstår vel neppe om jeg sier "Nei" eller "Fjert" - poenget er tonefallet. Mulig jeg har en særdeles underlig katt, men det GÅR faktisk an å snakke til den. Uansett, skulle jeg valgt mellom Papirtigers metode eller metoden til dyreplageren som startet innlegget, så hadde det ikke vært spesielt vanskelig. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 papirtiger skrev: "Men...du kan ikke irrettsette katten slik. Det holder å bare løfte katten bort mens du sier tydelig NEI." tror du katten forstår hva nei betyr? det går ikke å oppdra dem Hvis man mener at det ikke går å oppdra en katt, så skal man i hvert fall ikke få seg en katt.. Eller kanskje andre dyr også. 0 Siter
Gjest Noctua Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Hvis man mener at det ikke går å oppdra en katt, så skal man i hvert fall ikke få seg en katt.. Eller kanskje andre dyr også. Reagerte på bruk av ordet kattespråk. Det var det hele. At katten ville forstå ordet nei foran å bli kasta ned en trapp, syns jeg er ulogisk. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Reagerte på bruk av ordet kattespråk. Det var det hele. At katten ville forstå ordet nei foran å bli kasta ned en trapp, syns jeg er ulogisk. Klassisk betinging..fungerer til og med på snegler. Men måten man sier det på har selvsagt mye å si. 0 Siter
Mistera Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 Katter har dårlig avreagering! Er det en hunn katt? De kan nemlig bli DØDELIG fornærmet som kvinnfolk flest. En annen ting, det er ikke kattespråk å kaste den ned trappa - det må ha vært veldig vondt for den. Jeg hadde nok garantert flyttet! Så litt dårlig samvittighet, med påfølgende smisking med god mat for katten, kan du koste på deg!! Katta mi frøys meg TOTALT ut i nesten et halvt år, fordi hun måtte flytte fra meg til mamma... fordi jeg ikke kunne ha katt der jeg bodde lenger:( Da sleit jeg skikkelig... sånn er hun fortsatt, jeg kan ikke gjøre noe som helst uten at den blir sur... klapperjeg hunder er det et par dager med straff... Nå har jeg vært så dum å ta på meg å gi bort tre kattepuser som jeg skulle vise til mor, og siden ja så har hun sprunget så fort hun ser meg... snurt som et uvær... hehe.. sprø katte! Og jeg har ALDRI ristet katta mi hardt! 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 Reagerte på bruk av ordet kattespråk. Det var det hele. At katten ville forstå ordet nei foran å bli kasta ned en trapp, syns jeg er ulogisk. Et NEI sies som oftest ikke i en kosetone. Det er bryskt og kort og sterkt. Det skjønner de fleste dyr. 0 Siter
Gjest hilsen medlem av dyrebeskyttelsen Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 Du lurer på om katten har blitt redd deg. Det burde vel ikke være noen overraskelse når du har behandlet den sånn! Siden du behandler katten på den måten, antar jeg at du også banker datteren din når hun har gjort noe galt? Nå har du imidlertid lært datteren din at det er ok å straffe dyr når de følger sine instinkter. "Flott" lærdom å ta med seg videre i livet, det! Du bør gi katten til et omplasseringssenter, for hos deg har den det tydeligvis ikke noe godt. La den få en sjanse til å få et bedre hjem, og skaff deg ikke noen flere dyr for fremtiden. 0 Siter
Gjest Capslock3 Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 Henger meg på andre her:Du burde ikke ha dyr!Stakkars pus,som fikk slik behandling Du kan ikke forlange at en katt skal reagere som et menneske, dyr handler ofte etter innstinkt. Jeg skjønner godt at pusen flytta ut. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 Eneste som fortjener en omgang juling er deg! 0 Siter
cecily Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 papirtiger skrev: "Men...du kan ikke irrettsette katten slik. Det holder å bare løfte katten bort mens du sier tydelig NEI." tror du katten forstår hva nei betyr? det går ikke å oppdra dem Katter er ikke dumme amøber, de skjønner godt hva ting betyr, de gidder bare ikke å bry seg. 0 Siter
cecily Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 Jeg tror heller katten din er mer vettskremt for deg enn furten. Jeg blir regelrett forbanna av folk som ikke har mer vett enn det du har. Å behandle dyr slik er helt hårreisende. Håper at pusen finner et bedre hjem. Stakkar pusen! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.