sb36 Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 Vi har flere i familien som har arvelig høyt kolestorol pga genfeil. Dette og flere med adhd i forskjellig utgave gjør at vi må ha et sunt og DYRT kosthold. Vet noen om vi kan ha rett til noe støtte til mat pga det? 0 Siter
favn Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 Kan jeg ikke tenke meg. Jeg har selv forhøyet arve-kolesterol og har aldri hørt om noe slikt. 0 Siter
Gjest sosionomen Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 Det skal mye til for å få støtte til diett eller fordyret kosthold ved diett. Det er en mulighet å søke om grunnstønad til dette, men nødvendigheten av spesialdiett for den aktuelle diagnosen må være vitenskapelig dokumentert og alminnelig anerkjent i medisinsk praksis. Grunnstønad gis i 6 ulike satser, fra kr. 553,- til 2770,- pr. måned. Utgiftene skal være MERutgifter på grunn av sykdom skade eller lyte og de må dokumenteres. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.