Gjest fluuuue Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 hei! i går så velta jeg et glass så det datt i gulvet å knuste og velta en blomsterpotte samtidig så det ble glass og jord på hele bordet.. da sa mormor det var to fluer i en smekk å da tenkte jeg at blomsterpotta og glasset var fluene.... men i dag når hun lagde mat så skjerte hun tomater og skjerte litt av noe annet uten å mene det! da sa hun to fluer i en smekk da også!!!!!! og det har jo ikke noe med det andre å gjøre!!! hva er fluene da??? er det vanlig å si det?????? eller er det bare noe hun har funni på!!!!! 0 Siter
Gjest fluesmekken Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 To fluer i en smekk er et ordtak som betyr at man får gjort to glupe ting på en gang, uten at man mente det! Man planla å gjøre noe lurt, og som en følge av det skjedde noe annet glupt! Jeg har aldri hørt ordtaket brukt slik, om dumme ting. (Det var jo trasig at vasen og blomsten knuste) Men jeg har hørt folk rote med uttrykket og si for eksempel; "Det var jo to smikk på samma flugo!!" *skrattler* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.