Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kan aldri huske å ha sett test av klokker(armbåndsur). Ellers ser jo stort sett test av det meste, men klokke er jo noe de fleste bruker, og hver eneste dag. Eller er det ikke noen forskjell?.

Har stort sett pleid å kjøpe billige klokker, men de blir så fort ripete og blir så fort unøyaktige..går gjerne 2 min feil bare på et par uker. Noen som har gode erfaringer med et merke, og gjerne et som ikke er alt for dyrt. Jeg gidder vel neppe å gi mere enn et par tusenlapper, og helst under 1.(ergo er vel ur som Omega utelukket)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189701-hvilken-klokke-er-best/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt to dyre klokker, da snakker vi vel over 2000,-, fikk dem i gave. Den første var et Skagen-ur, selve uret var nok greit nok, men jeg tålte ikke baksiden av urkassen til tross for selgerens garantier for at alle tålte den. En pyntering rundt urskiva falt av og da det ene festet til splinten som holder reim/lenke fast brakk ga jeg opp.

Husker ikke merket på det andre uret, men det var et gullur i 2000-kronersklassen. Det sluttet å gå når jeg tok det av meg...! Dvs. dersom det lå et sted det var over 20 grader så gikk det også om natten, men ellers stoppet det så lenge jeg ikke varmet det opp med kroppsvarmen min! Fikk skiftet batteri og til og med selve urverket uten at det hjalp det minste!

Til slutt kjøpte jeg selv et rimelig ut, ca. 600,- av merket Lorus og den går - som en klokke! :o) Har hatt den i ca. halvannet år og det har ikke vært ett eneste problem med den. Den tusler og går, nøyaktig og fint, tåle r å bli litt våt og den tåler å ligge for åpent vindu i -15 uten å stoppe.

Dyrt er slett ikke nødvendigvis det samme som bra!

Annonse

Gjest Wer bist du?

Jeg har en Certina av titan fordi jeg har nikkelallergi. Den koster ca. 4000,- og er kjempefin å se på, men du får "vanlige" Certina til under 2000,- og de blir regnet for å være veldig bra.

Støtter Simen. Jeg har en Certina og den er rimelig og bra. Mistan i flisegolvet på badet uten at det affiserte den det minste :)

Støtter Simen. Jeg har en Certina og den er rimelig og bra. Mistan i flisegolvet på badet uten at det affiserte den det minste :)

Jeg har mistet både ur, mobil og diskman i flisgolv så batterideksler og cd'er spretter veggimellom, foreløbig er alt like helt og fint. :o)

Annonse

Ikke så verst pene, men verdt prisen? Neppe.

Vel, min (til tider) snobbebror som er lideskapelig klokke elsker, mener de er verdt hver eneste krone. Selv har jeg ikke råd til å lukte på en slik engang, og jeg klarer meg fint uten. Jeg er egentlig ikke særlig opptatt av tid.

Jeg har hatt to dyre klokker, da snakker vi vel over 2000,-, fikk dem i gave. Den første var et Skagen-ur, selve uret var nok greit nok, men jeg tålte ikke baksiden av urkassen til tross for selgerens garantier for at alle tålte den. En pyntering rundt urskiva falt av og da det ene festet til splinten som holder reim/lenke fast brakk ga jeg opp.

Husker ikke merket på det andre uret, men det var et gullur i 2000-kronersklassen. Det sluttet å gå når jeg tok det av meg...! Dvs. dersom det lå et sted det var over 20 grader så gikk det også om natten, men ellers stoppet det så lenge jeg ikke varmet det opp med kroppsvarmen min! Fikk skiftet batteri og til og med selve urverket uten at det hjalp det minste!

Til slutt kjøpte jeg selv et rimelig ut, ca. 600,- av merket Lorus og den går - som en klokke! :o) Har hatt den i ca. halvannet år og det har ikke vært ett eneste problem med den. Den tusler og går, nøyaktig og fint, tåle r å bli litt våt og den tåler å ligge for åpent vindu i -15 uten å stoppe.

Dyrt er slett ikke nødvendigvis det samme som bra!

Baksiden av klokken kan du enten lime et klistremerke på, eller bruke klar neglelakk, eller helst sånn lakk som selges for å bruke på uekte ørepynt.

Baksiden av klokken kan du enten lime et klistremerke på, eller bruke klar neglelakk, eller helst sånn lakk som selges for å bruke på uekte ørepynt.

Jeg fikk urmakeren til å lime på en lapp, tror det var lær. Funka det, men irriterende alikevel. Har opplevd det med brillestenger også, folka i butikken nekter å tro meg når jeg hevder at jeg _ikke_ tåler nesten alt av metall mot huden. "Neida, dette her tåler alle!" sier de og et par uker senere har de meg der igjen for å klage...

Gjest Klokkedama

Hei

Er ny her, forresten.

Jobber med klokker og smykker. Merket vi får flest positive tilbakemeldinger på er Seiko. Vet at det er mange som har dem i flere tiår. Medium prisklasse, de fleste fra 1500- 2500.-.

Inex har rimeligere klokker fra 300- 1500.-, kvalitet i forhold til pris på disse. Men absolutt et godt alternativ.

Skal du ha en som ikke får riper i glasset må du kjøpe en med safir glass. Da må du bruke en diamant for å greie å lage riper.

Som oftes er de fleste "moteklokker" av dårligere kvalitet, da de er beregnet for hurtig utskifting. F.eks om du kjøper en med falske stener og annet "dill" du kan risikere at faller av. Men det finnes eksepler på de som har Mango klokkene sine i 5 år alikevell...

Om du velger en av titan vil det alltid forekomme småriper, men de fikser seg selv da titan er et levende materiale. Det er også gråere i fargen, noe er belagt med glass eller gull for en blankere overflate. De er også 40% lettere enn en stålklokke så de føles som luft på hånden.

Bare litt kjedelig info fra meg.....

Hei

Er ny her, forresten.

Jobber med klokker og smykker. Merket vi får flest positive tilbakemeldinger på er Seiko. Vet at det er mange som har dem i flere tiår. Medium prisklasse, de fleste fra 1500- 2500.-.

Inex har rimeligere klokker fra 300- 1500.-, kvalitet i forhold til pris på disse. Men absolutt et godt alternativ.

Skal du ha en som ikke får riper i glasset må du kjøpe en med safir glass. Da må du bruke en diamant for å greie å lage riper.

Som oftes er de fleste "moteklokker" av dårligere kvalitet, da de er beregnet for hurtig utskifting. F.eks om du kjøper en med falske stener og annet "dill" du kan risikere at faller av. Men det finnes eksepler på de som har Mango klokkene sine i 5 år alikevell...

Om du velger en av titan vil det alltid forekomme småriper, men de fikser seg selv da titan er et levende materiale. Det er også gråere i fargen, noe er belagt med glass eller gull for en blankere overflate. De er også 40% lettere enn en stålklokke så de føles som luft på hånden.

Bare litt kjedelig info fra meg.....

Jeg har en titan klokke men uten safirglass dessverre. Dette er blitt ripete. Er det noe å gjøre med saken? Bytte glass, eller slipe det?

ShitDiddelyDo

Jeg har hatt en Seiko-klokke på armen siden 1997. Ingen problemer med selve uret.

Det eneste jeg har opplevd et par ganger er at den ståldingsten mellom stållenka og selve klokka har gått til helvete ved tøff behandling, noe som har kostet meg 5 (!) kroner å fikse hos urmakeren.

Klokka kostet rundt 2500 den gang jeg kjøpte den, og er god som gull.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...