alannia Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 Jeg er så fortvilet. Jeg har 1000 kr på kontoen min og det skal vare til august. Hvordan skal jeg klare det? Samboeren min skulle liksom ha kontroll, og vi endte med ei kredittkortregning på 15.000 kr. Dette er på grunn av oppussing vel og merke, men den skal betale snarest. Jeg spurte sjefen om et lån og han begynte da å spørre om hvorhvidt jobben min ble gjort grunnet uppussing og ferietid. Han er en kontrollfrik som ikke synes energien min skal gå til annet enn arbeid. Føler meg skikkelig ræva og aner ikke hvordan jeg kunne ha latt dette ha skjedd. 0 Siter
serendipity Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 Dert er vel ikke annen råd enn å ringe de dere evt. har mottatt fakturaer fra og forklare og be om utsettelse. Så blir det brød og vann i sommer :-) håper ikke dere har barn.. Eller kanksje dere har en snill slektnign som låner bort et par tusen?? 0 Siter
Gjest Surrealis Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 Når en velger å pusse opp og trenger ekstra penger, er det smartest å ta en tur i banken (evt. spare til en har pengene "cash"). Jeg regner med dere har lån på huset/leiligheta, og det bør i ditt tilfelle være førsteprioritet å høre om en liten refinansiering. Renta er ok, og det er lettere å holde oversikt over økonomien i ettertid. I kontrast til en refinansiering, kan man velge et kredittkortordning med skyhøy rente og uoversiktlig økonomi etterpå. Veldig få utenfor kredittkortselskapene anbefaler slike løsninger. Mange har brent seg der. Ta en tur i banken, refinansier lånet deres, og bli kvitt problemet. Dessuten: Det er bra for helsa å ha kontroll over økonomien. :-) 0 Siter
alannia Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Skrevet 30. juni 2005 Når en velger å pusse opp og trenger ekstra penger, er det smartest å ta en tur i banken (evt. spare til en har pengene "cash"). Jeg regner med dere har lån på huset/leiligheta, og det bør i ditt tilfelle være førsteprioritet å høre om en liten refinansiering. Renta er ok, og det er lettere å holde oversikt over økonomien i ettertid. I kontrast til en refinansiering, kan man velge et kredittkortordning med skyhøy rente og uoversiktlig økonomi etterpå. Veldig få utenfor kredittkortselskapene anbefaler slike løsninger. Mange har brent seg der. Ta en tur i banken, refinansier lånet deres, og bli kvitt problemet. Dessuten: Det er bra for helsa å ha kontroll over økonomien. :-) Takk. Ja det må vi gjøre. Saken er at vi begge er litt unge og er inne i vårt første huskjøp. Og noen erfaringer er dyre, samt at jeg føler vi har fått lite informasjon fra megler og bank. Selvfølgelig vil jo de selge mer enn å advare. Vi har heller ikke hatt så mange rundt oss og spørre til råds, og jeg har prøvd mitt beste å holde kontroll, og budsjettet nede. Men desverre, som sikkert alle som har kjøpt og pusset opp hus kan fortelle, så er det ikke så lett. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Hmm, du har en teit arbeidsgiver det er klart. Hva med din manns arbeidsgiver, er h*n like teit? Ifølge skattereglene kan man låne ca 30.000,- (litt over) fra arbeidsgiver rente og skattefritt hvis man betaler det tilbake i løpet av 12 mnd. Mange arbeidsgivere er greie der. Men om dere kan refinansiere i banken, med pant i eiendom så gjør det. Det er 1/5 del av rentene minst, og dere får lengre nedbetaling. Da blir problemet omtrent borte. Argumenter overfor banken at oppussingen deres har gjort huset/leiligheten mer verdt enn da dere kjøpte det. Kredittkort, og kreditter på lønnskontoer er livsfarlige, man blir aldri kvitt elendigheta. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.