Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjæresten min gjennom 4 år og far til mine to barn har i den siste tiden tatt kontakt med en annen jente. Han har ringt henne på natta og skrevet masse mld til henne. Jeg fant dette tilfeldigvis ut da han begynte å passe fryktelig godt på tlf og jeg tilfeldig vis fant en mld han hadde glemt å slette der det sto at hun savnet han og det var lenge siden de hadde møttes. Telefonnummeret hennes var kamuflert under et guttenavn. Jeg konfronterte han med dette men han sa det var kompisen som tulla og at tlf var registrert på dama hans. Mistanken var ennå gnagende og jeg oppdaget at han ved flere ganger ringte denne kompisen midt på natta. Til slutt ba jeg han ringe personen så jeg hørte på og da innrømmet han at det var ei jente som han hadde møtt men at de ikke hadde gjort noe og han hadde ikke vært utro.

Jeg kontaktet så en venninne av meg som kjenner denne jenta og hun kunne fortelle at de hadde møttes og hengt i lag ved flere andledninger, og at denne jenta var svært forelsket i min samboer.

Jeg er kanskje hysterisk men hvorfor er det så viktig å ha en slik venninne som han føler han må skjule for meg?

Jeg må vel legge til at yngste dattera vår er 5 mnd og denne jenta har jobbet en del i barnehagen der vår eldste datter går så hun visste hva hun drev med.

Hva skal jeg gjøre, jeg føler jeg ikke kan stole på han mer, jeg er kun 25 år og lurer på om det er verdt alle tårene? Eller er jeg hysterisk sjalu og burde godta såpass?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189708-skal-man-godta-en-fl%C3%B8rt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, man skal godta en flørt, men ikke dette. Han skjønner sikkert det selv også om han tenker seg litt om. Snakk med ham igjen og si hva du syns om det, jeg skjønner at det er fryktelig sårende. Ikke la ham lure deg lenger, du har rett til å få alle kortene på bordet.

Nei, dette hadde jeg ikke godtatt! Hvorfor var han så opptatt av å holde dama skjult hvis det ikke er noe mer mellom dem enn "vennskap"? han må ha visst inne i seg at dette er ikke lov, dette er ikke noe du skal godta.

Jeg er av den oppfatning av at man må ha gjensidig respekt for at et forhold skal fungere. Slik jeg ser det, er det respektløst av ham å ikke ta hensyn til dine følelser. Du er tydelig opprørt over hva du har funnet ut: ikke nok med at han har hatt kontakt med en annen dame (på nettene?!), men han har løyet for deg! Jeg hadde ikke godtatt å bli ført bak lyset av den personen som står meg nærmest.

For å få respekt fra ham, må du være tydelig og sette grenser. Hvis du er myk og føyelig og lar ham slippe unna med en billig løgn - ja, da har du selv noe av ansvaret for at han behandler deg på den måten.

Det vil alltid være en naturlig tiltrekning mellom mennesker av forskjellig kjønn - selv når man er i forhold. Men balansegangen her er veldig viktig. Det ER lov å føle seg tiltrukket av andre, og flørte litt uskyldig. men alle har forskjellige grenser for hva de oppfatter som utroskap, og det er viktig å kjenne sin partners grenser.

Du må kjenne godt etter: går dette over dine grenser?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...