Gå til innhold

Får butikkansatte bot hvis de ikke sier

Anbefalte innlegg

Gjest Hei og hei
Skrevet

Synes nå denne "hei'en" har kommet litt ut av styr. De sier hei til meg, men ser i en helt annen retning. Eller de mumler "hei, høres ikke ut som noen hyggelig velkomst iallefall. Er det noe de har blitt innprentet, at hvis de ikke sier hei til kunden så får kunden mer tilbake eller noe sånt?

Gjest trultemor25
Skrevet

Man skal si "hei" og møte kunden med øyekontakt og et smil. Det har jeg lært. Etter kunde nummer 100 sitter ikke smilet like kledelig lenger og "hei"'en er ikke lenger alt for munter. Da får man tilsnakk av sjefen sin.

Man skal liksom være butikkens ansikt utad da, og smile og være hyggelig slik at kunden får lyst til å komme tilbake.

Jeg har jobba på Rimi og snakker av Rimi-kassadame-erfaring.

Gjest Aimabel
Skrevet

Når butikkansatte skal si hei til kunden, er det for å være hyggelig, men ikke kun det. En annen grunn er at de viser at de har registrert deg,noe som virker forebyggende på nasking. Som Trultemor sier kan det være slitsomt å skulle være like blid hele tiden, mange kunder er sure og hilser ikke tilbake.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...