Gjest Hei og hei Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 Synes nå denne "hei'en" har kommet litt ut av styr. De sier hei til meg, men ser i en helt annen retning. Eller de mumler "hei, høres ikke ut som noen hyggelig velkomst iallefall. Er det noe de har blitt innprentet, at hvis de ikke sier hei til kunden så får kunden mer tilbake eller noe sånt? 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 Man skal si "hei" og møte kunden med øyekontakt og et smil. Det har jeg lært. Etter kunde nummer 100 sitter ikke smilet like kledelig lenger og "hei"'en er ikke lenger alt for munter. Da får man tilsnakk av sjefen sin. Man skal liksom være butikkens ansikt utad da, og smile og være hyggelig slik at kunden får lyst til å komme tilbake. Jeg har jobba på Rimi og snakker av Rimi-kassadame-erfaring. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Når butikkansatte skal si hei til kunden, er det for å være hyggelig, men ikke kun det. En annen grunn er at de viser at de har registrert deg,noe som virker forebyggende på nasking. Som Trultemor sier kan det være slitsomt å skulle være like blid hele tiden, mange kunder er sure og hilser ikke tilbake. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.