Gå til innhold

Noen som kan svare meg?

Anbefalte innlegg

Gjest Need som help guys!
Skrevet

Hei,

Jeg har tenkt å flytte til søstera mi, skal bli 18 snart og går fortsatt på skole. Skal begynne i 3 klasse på vgs. Saken er at jeg får stipend. Men kommer jeg til å miste stipendet hvis jeg flyttet til søstera mi. Får jeg mer eller mindre?

Ønsker svar!

Takk skal dere ha på forhånd!

PS: Glemte å nevne at foreldrene og søstera mi bor i samme by

skorpionfisken
Skrevet

På www.lanekassen.no står reglene for dette. Der står i forskriftene følgende:

"Søkere som ikke bor hos foreldrene, får bostipend når reisetiden mellom foreldrehjemmet og skolen er tre timer eller mer samlet per dag, eller avstanden er 40 km eller mer."

Så hvis foreldrene dine bor mer enn 4 mil fra skolen, eller reiseveien samlet til og fra skolen fra foreldrene dine er mer enn 3 timer til sammen får du bostipend uansett hvor du bor henne, også hos din søster.

Andre stipend er behovsprøvd mot din eller dine foreldres inntekt. Hvis du nå bor hjemme og mottar andre stipend, blir ikke det endret av at du flytter til søstera di.

Skrevet

På www.lanekassen.no står reglene for dette. Der står i forskriftene følgende:

"Søkere som ikke bor hos foreldrene, får bostipend når reisetiden mellom foreldrehjemmet og skolen er tre timer eller mer samlet per dag, eller avstanden er 40 km eller mer."

Så hvis foreldrene dine bor mer enn 4 mil fra skolen, eller reiseveien samlet til og fra skolen fra foreldrene dine er mer enn 3 timer til sammen får du bostipend uansett hvor du bor henne, også hos din søster.

Andre stipend er behovsprøvd mot din eller dine foreldres inntekt. Hvis du nå bor hjemme og mottar andre stipend, blir ikke det endret av at du flytter til søstera di.

Jeg ville søkt uansett om jeg var deg. Flyttet til kjæresten min det siste halve året på vgs selv. Han bodde i nabokommunen til både foreldrene og skolen min, men alikevel fikk jeg sånn ca 16 000,- :-D

Tror ikke jeg førte på forldre inntekt, men om jeg gjorde det så hadde jeg ikke fått på det grunnlaget ihvertfall. Lurer på om de måtte skrive under??

Lykke til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...