Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei !

Så var innsettingen overstått. To gullegg er nå klar til ruging. Det blir noen lange 14 dager frem til testing.

En liten minus er at jeg har fått urinveisinfeksjon. Både fastlegen og IVF mente det ikke hadde noe å si, selv om IVF legen sa seg enig i at det kanskje ikke var det optimale. Har nå begynt på medisiner for det som skal tas i 10 dg.

Andre som har hatt dette ifbm. forsøk ??

Ja,ja ikke så mye jeg kan gjøre med det, nå får vi bare vente å se.

Sommerklem til alle på forumet fra meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189772-to-egg-p%C3%A5-plass/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk du medisiner for det, rett etter innsetting? var det en alvorlig infeksjon da eller?

Kurerer meg selv med c vit og tranebær jeg, det anbefaler legen og.

Hei !

Jeg var hos fastlegen min idag tidlig, dro deretter direkte til klinikken for innsetting.

Ja jeg tviler på at det hadde gått uten medisiner da det føltes ut som 10 kniver hver gang jeg gikk på do (og bare en dråpe om gangen).

Hva har din lege sagt om dette ? Blir selvsagt litt usikker ??

Takker for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189772-to-egg-p%C3%A5-plass/#findComment-1308976
Del på andre sider

Annonse

Hei septus,

Kunne du fortelle litt om egguthentingen og egginnsettingen. Siden jeg skal gjennom det selv om en kort tid. Var det vondt?

Masse masse lykke til:)

Hei!

Nå er jeg ikke septus men svarer likevel på spørsmålet ditt.

Jeg vet ikke hvilket sykehus du sogner til men i Tromsø var slik:

En time før egguthenting tok jeg 2 paralgin forte (fikk på IVF avdeling dagen før). Mannen avleverte prøven like før uthenting og jeg måtte tømme urinblæra. Så var det rett til op.stua. Grunnet lite rom kunne ikke mannen være med :(

Jeg fikk beroligende sprøyte i hofta/rompa og måtte legge meg i gyn. stol/seng.Jeg kan love deg at jeg var nervøs, det var like før jeg ga opp hele greia.

Men.. heldigvis begynte sprøyta å virke og jeg ble søvnig. Jeg kan med hånda på hjerte si at det ikke gjorde vondt i det hele tatt. Eller egentlig husker jeg lite for jeg må ha sovet under hele prosedyren. Husker kun at det var ubehagelig når han romsterte der nede med UL, that's it!

Etter inngrepet ble jeg trillet på oppvåkning (husker ikke for jeg sov). Sov der i 1 1/2 time og var klar å gå hjem.

Når det gjelder innsetting så vet jeg ikke. Jeg fikk karaftig overstimulering og ble liggende paddeflat på sykehuset i 5 dager. Det merkeligste er at jeg fikk ut bare 10 egg(8 befruktet).

Nå har jeg 7 befrukta egg på fryseren som venter på meg :) til etter sommeren.

Jeg håper at dette hjelper deg. Nå er det slik at smerte er individuelt og man vet jo aldri hvordan en kan reagere.

Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189772-to-egg-p%C3%A5-plass/#findComment-1310961
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...