Gjest Monicaa Skrevet 12. februar 2001 Del Skrevet 12. februar 2001 Hei! Jeg er en kvinne på 25 år. For et halvt år siden (sommeren 2000) hadde jeg ubeskyttet sex. Etter 1-3 dager fikk jeg fullt av utslett i underlivet. Jeg var helt sikker på at det var herpes. Det varte og det rakk, i uker og måneder. Det klødde, svei, verket, var VELDIG smertefullt til tider. Det gikk liksom aldri helt over. Hadde jeg "utbrudd" et sted og det avtok litt, kom det nye små klumper/utslett et annet sted. Lengden på "utbruddene" (på et og samme sted) varer fra 4 dager til 3 uker. Jeg har herpes simplex på leppa, og har alltid vært oppmerksom på faren for at det kan smitte nedentil. Utslettet ligner veldig på dette, selv om det nå, feb. 2001, har avtatt markant i underlivet. Etter et halvt års engstelse, en ydmykende runddans blant flere leger og flere smertefulle prøver av dette utslettet i underlivet, fikk jeg - etter en biopsi - diagnosen "lett parakeratose" (er ikke sikker på hvordan det skrives). Kan du forklare meg hva dette innebærer, og om jeg kan avskrive herpes? Jeg har søkt i Doktor Onlines Forum og ellers på internett etter denne tilstanden uten resultat. Kan jeg leve som normalt, er det smittsomt, og til sist; har dere noe salve, evt. tabletter mot dette? Det er som sagt veldig smertefullt til tider... Jeg er svært takknemlig for et grundig svar!! Med vennlig hilsen Monica 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18989-utslett-i-underlivet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 12. februar 2001 Del Skrevet 12. februar 2001 Det lyder ikke som herpes, det forsvinner etter dager til uker. Parakeratose er et begrep som, brukes av patologene, de som mikroskoperer biopsier. Det sier noe om strukturen av huden, at den er litt endret, men den forklarer ikke årsaken. Altså står man tilbake med en kronisk hudsykdom, f.eks. eksem. Hvis man er sikker på at det ikke er en infeksjon, kan man forsøke å behandle med en steroidkrem (kortison). Jeg synes du skal oppsøke en hudlege for å få rett behandling (og evt diagnose). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18989-utslett-i-underlivet/#findComment-84292 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.