Gå til innhold

sex med eksen

Gjest uff, uff, uff, uff...hvordan kunne jeg gjøre noe så dumt???

Anbefalte innlegg

Gjest erna i jern

Helt enig. "Ærlighet" er ofte en egoistisk trang til å lette egen samvittighet.

Ærlighet har da ingen ting med egoisme å gjøre tvert imot. Ingenting er da lettere enn å tie om noe slikt. Mye vanskeligere å ta det opp, og mye mer realt og ærlig. Ved å være ærlig tar man den vanskelige veien, og ergo er man ikke særlig egoistisk. Den andre har rett til å vite, hvordan ellers ha tillit til noen, om en vet ingenting uansett blir fortalt. Da kan man gjøre som man vil bare man tier da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189894-sex-med-eksen/page/2/#findComment-1310969
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mil1365380270

4

• Velouria

3

• Babette

2

• Jeg er en annen

2

Det er jo noe seriøst på gang, er jo derfor jeg har så dårlig samvittighet. Men vi har ikke et fast forhold ennå, men visse uskrevne forpliktelser har vi vel.

Jeg hadde i alle fall stukket av hadde jeg hatt noe på gang med deg.

I imne øyne hadde du da vært utro, hvis jeg holdt på date deg og jeg hadde følt at kjemien stemte og at vi likte hverandre. Hvis jeg hadde at noe på gang med deg, så hadde jeg forventet at du ikke knullet med andre.

Du kan da ikke like den andre noe særlig godt når du gjør dette?

Du mister han andre garantert hvis du sier noe. Hva ønsker du å oppnå med det? Lette din egen samvittighet så du får det bedre og han det verre?

Det du bør gjøre er å kutte han helt ut.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189894-sex-med-eksen/page/2/#findComment-1311085
Del på andre sider

I imne øyne hadde du da vært utro, hvis jeg holdt på date deg og jeg hadde følt at kjemien stemte og at vi likte hverandre. Hvis jeg hadde at noe på gang med deg, så hadde jeg forventet at du ikke knullet med andre.

Du mister han andre garantert hvis du sier noe. Hva ønsker du å oppnå med det? Lette din egen samvittighet så du får det bedre og han det verre?

Det jeg ønsker å oppnå med å si det til han er å være ærlig mot han. Ærlighet er det viktigste i et forhold. Nå er det jo ikke slik at vi er sammen skikkelig enda. Vi har vært sammen og ikke vært sammen om hverandre i over et halvt år. Å bli sammen med han er en veldig komplisert prosess, mange omstendigheter å ta hensyn til. For to uker siden ble vi enige om at vi skulle forsøke å ikke treffe hverandre igjen, å være single, og se hvordan det gikk. Men vi klarte jo ikke å holde oss unna hverandre så vi møttes og hadde sex, snakket flere ganger selv om vi egentlig ikke skulle. Men som sagt vi skulle være single. Det er derfor det er så vanskelig å vite om jeg skulle sagt noe eller ikke, for om vi ikke hadde blitt enige om å være single så måtte jeg jo sagt det. Og da hadde det heller aldri skjedd.

Hovedgrunnen til at jeg oppsøkte min eksmmann den natten var for å snakke med han. Det er han som er hovedårsaken til at vi ikke kan bli sammen. Nå etter den natten er jeg helt sikker på at jeg er over min eksmann og han er i ferd med å komme over meg. Vi snakket mye, og begge var enige om at et forhold mellom meg og mine eksmann var helt umulig. Sexen som vi hadde ville vi nok ikke hatt om jeg ike var full, men samtidig var det nærheten som den førte med seg som gjorde at vi fikk snakke skikkelig ut med hverandre for første gang etter skilsmissen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189894-sex-med-eksen/page/2/#findComment-1311100
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor dro du ikke heller til han du dater nå? Tydelig ville du ha exen igjen, kanskj edu vil han hele ham igjen? Synes du burde si det til den nye, han fortjener å vite det, å ta det fra der. Folk som ikke er ferdige med ekser er litt "skumle".

Er enig med deg i at jeg burde sagt det til han. Jeg mener også at ærlighet varer lengst. Les svaret mitt til mrxx så forstår du kanskje litt mer av mitt problem.

På spørsmålet hvorfor jeg ikke heller gikk til min "kjæreste" er at han ikke var hjemme. Dessuten ville jeg snakke litt med min eksmann. Vi har aldri fått snakket skikkelig ut etter skilsmissen, og full som jeg var tenkte jeg at dette var det riktige tidspunktet. Og det var det. Vi fikk snakket veldig mye, og nå er vi endelig blitt venner igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189894-sex-med-eksen/page/2/#findComment-1311101
Del på andre sider

Det jeg ønsker å oppnå med å si det til han er å være ærlig mot han. Ærlighet er det viktigste i et forhold. Nå er det jo ikke slik at vi er sammen skikkelig enda. Vi har vært sammen og ikke vært sammen om hverandre i over et halvt år. Å bli sammen med han er en veldig komplisert prosess, mange omstendigheter å ta hensyn til. For to uker siden ble vi enige om at vi skulle forsøke å ikke treffe hverandre igjen, å være single, og se hvordan det gikk. Men vi klarte jo ikke å holde oss unna hverandre så vi møttes og hadde sex, snakket flere ganger selv om vi egentlig ikke skulle. Men som sagt vi skulle være single. Det er derfor det er så vanskelig å vite om jeg skulle sagt noe eller ikke, for om vi ikke hadde blitt enige om å være single så måtte jeg jo sagt det. Og da hadde det heller aldri skjedd.

Hovedgrunnen til at jeg oppsøkte min eksmmann den natten var for å snakke med han. Det er han som er hovedårsaken til at vi ikke kan bli sammen. Nå etter den natten er jeg helt sikker på at jeg er over min eksmann og han er i ferd med å komme over meg. Vi snakket mye, og begge var enige om at et forhold mellom meg og mine eksmann var helt umulig. Sexen som vi hadde ville vi nok ikke hatt om jeg ike var full, men samtidig var det nærheten som den førte med seg som gjorde at vi fikk snakke skikkelig ut med hverandre for første gang etter skilsmissen.

Ikke vær for hard mot deg selv. Det vil alltid være fysiske bånd og mange minner mellom ekser, som gjør at man kan havne til sengs i den fasen der man jobber seg ut av forholdet og følelsene.

Jeg synes ikke du skal si noe.

Betrakt denne natten som et endelig farvel med det som har vært, tørk tårene og gå videre med løftet hode.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189894-sex-med-eksen/page/2/#findComment-1311103
Del på andre sider

Ikke vær for hard mot deg selv. Det vil alltid være fysiske bånd og mange minner mellom ekser, som gjør at man kan havne til sengs i den fasen der man jobber seg ut av forholdet og følelsene.

Jeg synes ikke du skal si noe.

Betrakt denne natten som et endelig farvel med det som har vært, tørk tårene og gå videre med løftet hode.

Takk...:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189894-sex-med-eksen/page/2/#findComment-1311106
Del på andre sider

Gjest erna i jern

Er enig med deg i at jeg burde sagt det til han. Jeg mener også at ærlighet varer lengst. Les svaret mitt til mrxx så forstår du kanskje litt mer av mitt problem.

På spørsmålet hvorfor jeg ikke heller gikk til min "kjæreste" er at han ikke var hjemme. Dessuten ville jeg snakke litt med min eksmann. Vi har aldri fått snakket skikkelig ut etter skilsmissen, og full som jeg var tenkte jeg at dette var det riktige tidspunktet. Og det var det. Vi fikk snakket veldig mye, og nå er vi endelig blitt venner igjen.

Men hvorfor i all verden var det så viktig for deg å være venn med din ex? Tydeligvis ikke helt over ham.?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189894-sex-med-eksen/page/2/#findComment-1311110
Del på andre sider

Men hvorfor i all verden var det så viktig for deg å være venn med din ex? Tydeligvis ikke helt over ham.?

Vi har felles barn, noe som gjør et vennskap med han veldig viktig for meg!

Trenger ikke være perlevenner og omgås snakke sammen hver dag. Men at vi skal kunne ha et greitt forhold og ikke krangle med hverandre hver gang vi treffes mener jeg er veldig viktig.

Jeg er over han, det vet jeg. Kunne ikke tenke meg å flytte sammen med han igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189894-sex-med-eksen/page/2/#findComment-1311120
Del på andre sider

Gjest erna i jern

Trenger ikke være perlevenner og omgås snakke sammen hver dag. Men at vi skal kunne ha et greitt forhold og ikke krangle med hverandre hver gang vi treffes mener jeg er veldig viktig.

Jeg er over han, det vet jeg. Kunne ikke tenke meg å flytte sammen med han igjen.

Tror du ikke forholdet ble påvirket av at dere hadde sex nå da?

Det er ikke lettere å komme over noen etter det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189894-sex-med-eksen/page/2/#findComment-1311123
Del på andre sider

mil1365380270

I tankene og teorien er du over ham, og du er forelsket i en annen. I praksis har dere nettopp hatt sex ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189894-sex-med-eksen/page/2/#findComment-1311128
Del på andre sider

Annonse

Tror du ikke forholdet ble påvirket av at dere hadde sex nå da?

Det er ikke lettere å komme over noen etter det.

Jeg tror faktisk at det var akkurat det som gjorde at jeg er så sikker nå på at jeg har kommet over han. Vi delte en fin opplevelse med hverandre, men var begge helt klar over og bestemt på at dette var siste gangen. Det kommer ikke til å skje igjen, og syns at det var en fin og god avslutning på et 10 år langt forhold. Nå er vi ikke lengre bitre på hverandre, men kan snakke helt vanlig sammen og det er herlig:)

Det eneste skjæret i sjøen er altså han som jeg har litt dårlig samvittighet for. Men egentlig så tenker jeg at dette kommer han til gode og. Nå er jeg ihvertfall helt sikker, og kommer ikke til å tvile på at jeg ønsker min eksmann tilbake, eller på om han nye er den rette. Det fant jeg ut den natten at han var:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189894-sex-med-eksen/page/2/#findComment-1311130
Del på andre sider

Gjest potetblad

Helt enig i dette!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189894-sex-med-eksen/page/2/#findComment-1311133
Del på andre sider

Gjest erna i jern

Jeg tror faktisk at det var akkurat det som gjorde at jeg er så sikker nå på at jeg har kommet over han. Vi delte en fin opplevelse med hverandre, men var begge helt klar over og bestemt på at dette var siste gangen. Det kommer ikke til å skje igjen, og syns at det var en fin og god avslutning på et 10 år langt forhold. Nå er vi ikke lengre bitre på hverandre, men kan snakke helt vanlig sammen og det er herlig:)

Det eneste skjæret i sjøen er altså han som jeg har litt dårlig samvittighet for. Men egentlig så tenker jeg at dette kommer han til gode og. Nå er jeg ihvertfall helt sikker, og kommer ikke til å tvile på at jeg ønsker min eksmann tilbake, eller på om han nye er den rette. Det fant jeg ut den natten at han var:-)

Tror du lyver for deg selv her nå altså. Mil har gode poenger...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189894-sex-med-eksen/page/2/#findComment-1311136
Del på andre sider

I tankene og teorien er du over ham, og du er forelsket i en annen. I praksis har dere nettopp hatt sex ;-)

Ja litt merkelig det egentlig. Men jeg vet nesten ikke hvordan jeg skal kunne forklare hvorfor det skjedde heller. Men jeg vet at det er han andre jeg ønsker å dele resten av livet mitt med, og som jeg kan se for meg at jeg kan få det godt sammen med. Det vet jeg at jeg ikke kan med min eksmann. Selv om sexlivet vårt alltid har vært godt så er ikke det det viktigste i et forhold.

Sexlivet til meg og min nye "kjæreste" er også helt fantastisk, ogdet er noe helt annet å ha sex med en du elsker, slik jeg gjør med min "kjæreste". Det var vel hovedtingen jeg merket meg i helgen da jeg hadde sex med min eksmann:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189894-sex-med-eksen/page/2/#findComment-1311138
Del på andre sider

Tror du lyver for deg selv her nå altså. Mil har gode poenger...

Skulle for alt i verden ønske at min eksmann og jeg kunne vært sammen. Men jeg vet at det ikke fungerer å bo sammen med han. Har gjort det i 8 år og det gikk ikke.

Har snakket om det i mange år at om vi kunne bodd i et vertikaldelt hus i hver vår ende ville det vært perfekt. Vi takler bare ikke å bo sammen. Men er glade i hverandre.

Jeg vet at jeg ikke er forelsket i min eksman. Jeg er dødelig forelsket i min "kjæreste", så jeg vet hvordan det skal føles. Tror egentlig aldri jeg har vært forelsket i min mann heller.

Jeg tror ikke jeg lyver for meg selv når jeg sier at jeg ikke vil ha tilbake min mann. Dersom jeg vil det, så tror jeg egentlig at jeg kan få det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189894-sex-med-eksen/page/2/#findComment-1311146
Del på andre sider

Gjest erna i jern

Skulle for alt i verden ønske at min eksmann og jeg kunne vært sammen. Men jeg vet at det ikke fungerer å bo sammen med han. Har gjort det i 8 år og det gikk ikke.

Har snakket om det i mange år at om vi kunne bodd i et vertikaldelt hus i hver vår ende ville det vært perfekt. Vi takler bare ikke å bo sammen. Men er glade i hverandre.

Jeg vet at jeg ikke er forelsket i min eksman. Jeg er dødelig forelsket i min "kjæreste", så jeg vet hvordan det skal føles. Tror egentlig aldri jeg har vært forelsket i min mann heller.

Jeg tror ikke jeg lyver for meg selv når jeg sier at jeg ikke vil ha tilbake min mann. Dersom jeg vil det, så tror jeg egentlig at jeg kan få det.

Hmm du sier at du for alt i verden skulle ønske du kunne være sammen med ham. Du sier også du kan hvis du vil..

OG så sier du at du er dødsforelsket i han nye. Ingen som er dødsforelsket i en ny knuller sin ex...

Her ligger det nok mye å lurer. Like greit at du og han nye ikke går for fort fram. Men han må få vite.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189894-sex-med-eksen/page/2/#findComment-1311148
Del på andre sider

Hmm du sier at du for alt i verden skulle ønske du kunne være sammen med ham. Du sier også du kan hvis du vil..

OG så sier du at du er dødsforelsket i han nye. Ingen som er dødsforelsket i en ny knuller sin ex...

Her ligger det nok mye å lurer. Like greit at du og han nye ikke går for fort fram. Men han må få vite.

Nei jeg kommer ikke til å si noe til han. Nå ser det egentlig ikke ut som om det blir noe mellom oss allikevel. Han er i tvil pga. av alle omstendighetene. Det er mye som står på spill om vi bli sammen og han vet ikke om han vil risikere å miste alt dette. Vi egentlig ikke si så mye om disse omstendighetene, men det er ikke så enkelt om vi blir sammen.

SÅ siden det allikevel ikke ser ut som om det blir oss uansett så ser jeg heller ingen grunn til å fortelle han det. Spesielt ikke siden min eksmann ikke ønsker at jeg skal si noe heller. Han har også noe på gang med en jente, og ønsker ikke å si noe til henne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189894-sex-med-eksen/page/2/#findComment-1311151
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...