cembla Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Jeg er 33 år og fødte et barn for snart to år siden. Siden fødselen har jeg hatt vondt under samleie. Aldri tidligere. Legen min kunne ikke se noe unormalt da jeg ble testet og undersøkt i perioden etter fødselen, og mente det kunne være tørrhet. Dette er garantret ikke tørrhet. Vi har lange forspill og jeg blir alltid tent og våt. Smerten kommer når min mann er inne i meg, som om han treffer noe. Det er vondt uansett stilling. Smerten blir mindre utover i samleiet, som om magen "blir vant til" det vonde.Noen ganger er det også ømt dagen etter.Det blør ikke. Jeg synes det har blitt noe verre i det siste. Har normal utflod og mentruasjon. Har ikke hørt om andre som har samme problem og begynner å bli litt engstelig. Vi vil gjerne ha et barn til, kan dette føre til problemer for oss? Hvordan er symtomer på kreft i livmoren? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189980-smerter-under-samleie/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Hvis smertene sitter dypt inne i skjeden kan det være endometriose hvor det finnes livmorslimhinne utenfor livmorhulen. Det er godartede forandringer som ofte også vil gi smerter ved menstruasjon. Noen endometriosepasienter har lett redusert fruktbarhet. Man kan bare stille diagnose ved å utføre en laparoskopi (kikkhullsundersøkelse i narkose hvor man ser inn i bukhulen). Du kan lese mer om tilstanden i helseleksikon. Det er det eneste forslag jeg har til diagnose. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189980-smerter-under-samleie/#findComment-1310532 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lille rosinen Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Jeg tenkte akkuarat at jeg skulle skrive et innlegg for å høre om noen har noen tips om hva det kan være jeg sliter med i forhold til sex... Og det høres ganske likt ut som deg! Det siste året har jeg opplevd at det føles som at kjæresten min støter borti noe når vi har samleie. Jeg kan ikke huske at dette har vært noe problem før, og jeg tror heller ikke han er "større" enn før... Noen ganger etter en stund, føles det ikke lenger så ømt og det er mulig å gjennomføre samleiet i andre stillinger enn misjonær. For misjonær er den stillingen som funker best pga dette. Ganske kjedelig, men litt av meningen med sex er jo å nyte, og det går ikke når man må bite tenna sammen og tårene sprenger på øyene... Jeg har ingen barn og har ikke merket noen andre forskjeller i underlivet. Jeg bruker også hormonelle prevensjonsmidler (p-piller), og har brukt det i mange år. Håper vi får noen flere svar, for jeg syns ikke det sa meg så mye det Mette Moen skrev. Hvis du finner ut noe mer, hadde jeg blitt glad om du hadde giddet å skrive det til meg... Men regner med at jeg får meg en time til gynekolog på sensommeren selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189980-smerter-under-samleie/#findComment-1313060 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cembla Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 Jeg tenkte akkuarat at jeg skulle skrive et innlegg for å høre om noen har noen tips om hva det kan være jeg sliter med i forhold til sex... Og det høres ganske likt ut som deg! Det siste året har jeg opplevd at det føles som at kjæresten min støter borti noe når vi har samleie. Jeg kan ikke huske at dette har vært noe problem før, og jeg tror heller ikke han er "større" enn før... Noen ganger etter en stund, føles det ikke lenger så ømt og det er mulig å gjennomføre samleiet i andre stillinger enn misjonær. For misjonær er den stillingen som funker best pga dette. Ganske kjedelig, men litt av meningen med sex er jo å nyte, og det går ikke når man må bite tenna sammen og tårene sprenger på øyene... Jeg har ingen barn og har ikke merket noen andre forskjeller i underlivet. Jeg bruker også hormonelle prevensjonsmidler (p-piller), og har brukt det i mange år. Håper vi får noen flere svar, for jeg syns ikke det sa meg så mye det Mette Moen skrev. Hvis du finner ut noe mer, hadde jeg blitt glad om du hadde giddet å skrive det til meg... Men regner med at jeg får meg en time til gynekolog på sensommeren selv. Til lille rosinen. Takk for svar! Ja dette høres jo presis likt ut som det jeg jeg kjenner! Jeg har nå blitt gravid, så fruktbarheten var det ikkenoe i veien med... Skal til legen i forbindelese med graviditeten i august, da får jeg høre hva han sier. Vil gjerne høre/lese resultatet av ditt gynekolog-besøk...? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189980-smerter-under-samleie/#findComment-1322225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lille rosinen Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Til lille rosinen. Takk for svar! Ja dette høres jo presis likt ut som det jeg jeg kjenner! Jeg har nå blitt gravid, så fruktbarheten var det ikkenoe i veien med... Skal til legen i forbindelese med graviditeten i august, da får jeg høre hva han sier. Vil gjerne høre/lese resultatet av ditt gynekolog-besøk...? Hei igjen! Jeg er litt treig og har enda ikke fått bestilt meg time hos gynekolog, men skal oppdatere deg så snart jeg har vært der :-) Gratulerer med nytt svangerskap! Det var jo gode nyheter i og med at svaret til Mette Moen kunne tyde på at det KUNNE være vanskelig å bli gravid. Det jeg har slått meg litt til ro med, er at jeg kan ha bakoverbøyd/vendt livmor. Min mor har det og hun beskriver symptomer lik våre... Det var en litt merkelig samtale jeg hadde med henne om våre sexliv/problemer, men likevel falt det naturlig på en måte... :-) Lykke til med babyen i magen og svangerskapet! Gleder meg til det blir min tur.. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189980-smerter-under-samleie/#findComment-1331050 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.