Gå til innhold

Mistet all lyst ved bruk av p-sprøyte...

Anbefalte innlegg

Eiriksmamma

Hei,

Har brukt p-sprøyte siden nov 2003, og har nå begynt å merke at jeg mangler fullstendig seksuell lyst. Er ellers veldig fornøyd med p-sprøyten, men har en mistanke om jeg også kan skylde på den når det gjelder vektøkning.

Er det noe jeg kan ta i tillegg for å oppheve disse bivirkningen? Eller er det eventuelt et like godt prevensjonsmiddel - der jeg slipper menstruasjon - som jeg kan bruke?

Fortsetter under...

Hormonspiralen. Det er vanlig at man har småblødninger de første 3 mnd, men etter det hadde jeg svært sjelden blødninger og da kun et par dager hvor det var nok med truseinnlegg.

La på meg et par kilo kanskje (de kan vel muligens skyldes andre ting...) og sexlysten ble mye bedre enn på pillen i alle fall!

Eiriksmamma

Hormonspiralen. Det er vanlig at man har småblødninger de første 3 mnd, men etter det hadde jeg svært sjelden blødninger og da kun et par dager hvor det var nok med truseinnlegg.

La på meg et par kilo kanskje (de kan vel muligens skyldes andre ting...) og sexlysten ble mye bedre enn på pillen i alle fall!

Er det ikke ganske vondt å sette inn en sånn... blitt litt pysete etter fødselen. Og de kan sitte inne i 5-7 år? Mer aktuelt etter at vi muligens får en nummer to om et par år...

"La på meg et par kilo kanskje (de kan vel muligens skyldes andre ting...)"

Sikkert individuelt det, ja. Jeg har bare gått ned etter at jeg fikk hormonspiralen, men jeg tror ikke det har noen sammenheng med spiralen.

"og sexlysten ble mye bedre enn på pillen i alle fall!

"

Den er jeg enig i ;)

I tillegg til det med at en ikke har blødninger. Det er så bra å slippe!

:)

Da er det verdt det at det var vondt å sette den inn.

Er det ikke ganske vondt å sette inn en sånn... blitt litt pysete etter fødselen. Og de kan sitte inne i 5-7 år? Mer aktuelt etter at vi muligens får en nummer to om et par år...

Jeg kjente ingenting, fikk den satt inn av en erfaren gynekolog.

Den skal byttes eller fjernes etter senest 5 år.

Hormonspiralen kan sitte inne i 5 år.

Selv om det var vondt å sette den inn, jævlig vondt, så var det verdt alle fordelene med den. :) Og jeg vet jo at ikke alle syns den er vond å sette inn, så akkurat det trenger du ikke ta som et argument for å ikke prøve den. Det er mange som ikke syns det er vondt i det hele tatt.

Annonse

Hormonspiralen kan sitte inne i 5 år.

Selv om det var vondt å sette den inn, jævlig vondt, så var det verdt alle fordelene med den. :) Og jeg vet jo at ikke alle syns den er vond å sette inn, så akkurat det trenger du ikke ta som et argument for å ikke prøve den. Det er mange som ikke syns det er vondt i det hele tatt.

Slik som meg; Jeg syntes ikke det var vondt. Fikk litt menssmerter etterpå, men det var absolutt til å leve med.

Jeg mistet imidlertid sex-lysten, slik jeg også hadde gjort med alle typer p-piller, så for meg var ikke denne heller det helt store.

"La på meg et par kilo kanskje (de kan vel muligens skyldes andre ting...)"

Sikkert individuelt det, ja. Jeg har bare gått ned etter at jeg fikk hormonspiralen, men jeg tror ikke det har noen sammenheng med spiralen.

"og sexlysten ble mye bedre enn på pillen i alle fall!

"

Den er jeg enig i ;)

I tillegg til det med at en ikke har blødninger. Det er så bra å slippe!

:)

Da er det verdt det at det var vondt å sette den inn.

Jeg kjente ikke noe da jeg fikk satt den inn. Fastlegen prøvde først, men fikk det ikke til på grunn av blærefremfall så jeg ble henvist til gynekolog. Han brukte noen sekunder og jeg kjente ingenting, kanskje det var et lite knip da han åpnet livmormunnen, men slett ikke noe jeg husket etterpå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...