Gå til innhold

Fødselen var i gang, stoppet heldigvis opp

Anbefalte innlegg

Fredag ettermiddag begynte jeg å kjenne sammentreknninger i livmoren, som jeg fort avskrev som vonde kynnere. Men etter noen timer ble det bare verre og verre, og kom stadig tettere. I flere timer var det bare 2 minutter mellom, og jeg kunne kjenne at fosteret krøp lenger og lenger ned.

Dette var ikke noe jeg satte pris på, da jeg har nesten 5 uker igjen til termin. Ikke tror jeg at jeg hadde klart å gjennomføre en fødsel i helga heller, for min sønn har dessverre smittet med med spysyken...

Så hele fredag kveld og natt så hadde jeg kjempevonde veer, spøy som en gris, hadde diare og migrene...

Men *takk og lov* så avtok veene i løpet av natta, og det ble en halvtime mellom hver utpå morgenkvisten før de forsvant helt!

Tilsammen varte det ca 18 timer, og var kjempevondt hele tiden.

Jeg regner i hvert fall med at dette var ekte veer, så nå har jeg begynt å bli temmelig sikker på at jeg kommer til å føde før tiden. Hvor stor er sannsynligheten for at jeg vil bli tobarnsmor en stund før termin? Har jo da en sønn på 23 mnd fra før, så jeg husker godt hvordan ekte veer kjennes ut.

I tillegg har jeg jo hatt spysyka og diare i hele helga, noe som har resultert i at jeg har tatt av meg nesten 3 kilo. Fra før av hadde jeg bare lagt på meg 10 kilo, er i min 36. uke. Hvor skadelig er dette for fosteret? Jeg er eldig slpp enda, og eier ikke krefetr, men har klart å få i meg litt mat i dag. Og har drukket masse vann.

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Det viktigaste är att du får idig tillräckligt att dricka. Om det blir långvarigt så skall du kontakte din doktor. Barnet klarar en sådan magsjuka som du har haft, den tar den näring som den behöver av dig, men det är du som då har fått för lite. Drick mycket cola utan kolsyra. Efter en sådan här sjukdom, så är det vanligt att få mycket sammandragningar. Detta behöver inte betyda att du kommer att föda före termin. lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...