Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg har et stort problem som jeg håper du kan hjelpe meg med. Siden jeg ble gravid for snart 5 år siden, har jeg hatt smerter ved samleie. Det var plagsomt, men ikke verre enn at jeg tålte det.. Da jeg fødte for andre gang, for snart 2 år siden, forandret smertene karakter. Når min mann fører penis inn, kjennes det ut som om han stikker en kniv inn i meg. Det er ufattelig vondt, og jeg kjenner at jeg revner nedover mot endetarmen. Etter samleie blør jeg fra revnen, og det tar mange dager før det gror. Jeg revner bestandig på samme sted. Når det har gått lang tid uten sex, er det ømt å ta på det området. Jeg har vært både hos lege og gynekolog, men de fant ingenting galt. Gynekologen mente vi kunne ha "dårlig teknikk", men det må da være måte på hvor dårlig det kan gjøres. Det er da ikke så mange måter å gjøre det på, og vi har da hatt sex før uten at det var snakk om slike smerter.

Hun mente også det kunne være psykisk grunnet seksuelle overgrep i min barndom, men jeg har vanskelig for å tro at jeg kan revne fysisk pga psykiske årsaker.

Hjelp meg, er du snill. Det er vel ikke nødvendig å si at det ikke blir det villeste sexlivet her i huset. Det ville vært skjønt å kunne gjøre noe med det..

Vennlig hilsen au!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19013-revner-ved-samleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du har tilsynelatende det man betegner som en 'fissur', en svakhet i huden så den lett sprekker. Det har ikke noe med teknikk eller psyke å gjøre. Det er en medfødt (?) svakhet på samme måte som man kan ha lett for å få sprukne negler eller sprukken hud. Det er ikke lett å forebygge, men du må forsøke å herde huden og unngå stadige irritasjoner som trange truser, truseinnlegg osv. Ligg uten truse om natten og unngå for mye vask, bruk evt handdusj med litt sterk stråle mot området. Jeg har hørt en hudlege anbefale UV-lys, men det er ikke så lett å komme til dett området.

Jeg ville ønske jeg kunne hjelpe deg bedre, men om det er trøst, så er du ikke alene om dte, og dte har ikke noe med psyken å gjøre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19013-revner-ved-samleie/#findComment-84869
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...