Gå til innhold

Dilemma...

Anbefalte innlegg

Gjest naivellerparanoid?

Jeg er så redd for at mannen i mitt liv er utro/uærlig mot meg, evtn. at han ikke elsker meg lenger....

Vi har vært sammen i snart 5 år, bodd sammen i 4, og vi har et barn på 2 år sammen.

Det siste halvannet året har vi slitt mye med små og store krangler, sinne, gråt og trusler om å gå fra hverandre.

I våres syntes jeg han var i ferd med å forandre seg - bli enda fortere sinna, gravde seg ned i arbeid/verv og han sluttet å ta initiativ til sex. Han er "med på notene" hvis jeg tar initiativ, men han viser ikke lenger at han har lyst på meg.

Tilfeldighetene ville det til at jeg fant tekstmeldinger fra en kvinnelig kollega etter at de hadde vært på samme kurs en helg. De var forsåvidt ikke så farlige, men søte og litt "flørtete" av typen; ses til frokost?, sov riktig godt, klem, kos, takk for hyggelig kveld osv...

Ikke så farlig, egentlig, men det viste seg i tillegg at han skyndte seg å slette en HELT uskyldig epost fra den samme damen slik at jeg ikke skulle se at de skrev til hverandre - og DA begynte jeg å lure...

Etter noe krangling og grining og benektelser, greide vi å snakke skikkelig sammen om dette flere ganger, og han innrømmet at han kanskje hadde vært litt betatt, og at det muligens var forbundet med en viss spenning å få positiv oppmersomhet fra denne kvinnen. Han bedyrer at de aldri har gjort noe mer enn å gi hverandre en klem, og jeg har trodd på det, for han har hele tiden fremstått som en ærlig mann som er til å stole på.

Jeg begikk et tillitsbrudd da jeg sjekket telefonen hans. Det har jeg lovet å ikke gjenta. Han var ikke åpen om hva som var i ferd med å skje med ham, han lot våre samlivsproblemer føre ham ut i en spennende jobb-flørt - det var også et tillitsbrudd som han lovet å ikke gjenta.

Problemet er at jeg ikke har greid å slå meg helt til ro.... I går begikk jeg den tabben at jeg etter en krangel logget meg på hans telenor-side, etter at han hadde sovnet. Der viser det seg at han har spart på meldinger fra denne kollegaen. Han har altså ikke bare latt dem ligge på telefonen, men bevisst sendt dem videre til sitt eget arkiv, for så å slette dem på telefonen. Det var ikke meldinger med spesielt følsomt innhold, så HVORFOR gjemmer han dem da???

Vi hadde jo skværet opp. Han bedyret at han forsto at det var dumt å prøve å skjule sånne ting. Han lovet jo å ALDRI mer gjemme unna kontakt med denne kollegaen for meg. Vi ble enige om at neste gang en av oss føllge oss betatt av andre, skulle vi være åpne...

Hvorfor vil han spare på meldingene - og GJEMME det for meg?

Det som er så dumt, er jo at hvis han hadde vist dem til meg, ville jeg ikke reagert i det hele tatt. De er kolleger, og må få lov til å kommunisere om jobb-ting. Jeg setter liten pris på at de fortsetter å dele personlige ting pr. e-post/meldinger, men hvis det ikke er noe mer - Hvorfor gjemmer han kontakten???

Har de noe på gang likevel? Skjedde det mer på det kurset enn han fikk meg til å tro?

Jeg har et stort dilemma nå, jeg klarer ikke å slutte å tenke på dette. For meg er det ikke akseptabelt å lyve om/skjule kontakt med andre når man er i et forhold. På den annen side; det er ikke så veldig mye å være stolt av å ikke stole på kjæresten sin, og gå bak ryggen hans og sjekke hva han sparer på av meldinger heller...

Så hva gjør jeg nå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/190262-dilemma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er normalt å bli betatt av andre hvis man er i et dårlig forhold. Du trenger kanskje mer selvtillit. Det vil også mannen din trives med.

Du kan se på mao.no og søk på selvtillit. De har noen bøker om temaet som kan hjelpe deg.

Hmm....leste innlegget ditt, det er ikke lett. Hvis ikke det er noe mellom dem hvorfor vil han da holde det skjult?

Vet ikke om du har lest min innlegg de site dagene og meg og bestevennen min? Vi har alltid hatt et veldig nært forhold, men vi har aldri holdt det skjult for kjærestene våre, heller ikke gjemt unna telefoner eller slettet mailer. Vi har heller aldri hatt noe å skjule, på den måten har det aldri vært noe usikkerhet eller sjalusi mellom noen av oss.

Men jeg vet at hadde jeg oppdaget at noen hadde kontakt som de prøvde å skjule, da hadde jeg nok fulgt ekstra med.

Menn og kvinner kan faktisk bare være venner, men ærlighet varer jo alltid lengst, det er noe alle vet.

Håper du finner ut av det, kryp til korset og innrømm at du har sneket, så får han fortelle det som det er. Sannheten kan være vond, men usikkerhet er verre....

Ønsker deg lykke til og håper det går bra!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/190262-dilemma/#findComment-1313187
Del på andre sider

Gjest slutt å les dem!

Gjort det selv jeg, leste på mobilen til min samboer-der så jeg han hadde kontakt med sin x bak min rygg-attpåtil løy han til meg, skulle han til hun løy han og sa at han skulle til gamle venner....

Vel, jeg har innsett det at jeg ALRDI skulle ha lest hans meldinger. Virkelig vanskleig å stole på han etter dette...

Så i bunn og grunn er det din feil at du leste på hans meldinger, jeg har lært og gjør det IKKE igjen.

Meldinger er uansett lett å misforstå-så spar deg selv for smerten det vil medføre-og ikke les dem igjen...

Men føler med deg!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/190262-dilemma/#findComment-1313196
Del på andre sider

skorpionfisken

Gjort det selv jeg, leste på mobilen til min samboer-der så jeg han hadde kontakt med sin x bak min rygg-attpåtil løy han til meg, skulle han til hun løy han og sa at han skulle til gamle venner....

Vel, jeg har innsett det at jeg ALRDI skulle ha lest hans meldinger. Virkelig vanskleig å stole på han etter dette...

Så i bunn og grunn er det din feil at du leste på hans meldinger, jeg har lært og gjør det IKKE igjen.

Meldinger er uansett lett å misforstå-så spar deg selv for smerten det vil medføre-og ikke les dem igjen...

Men føler med deg!!!

Hmm.

Så det er din skyld at du ikke kan stole på ham fordi du vet at han har kontakt med exen bak din rygg og har løyet til deg om det.

Hadde du ikke visst at han hadde kontakt med exen bak din rygg og løy til deg om det så ville det vært greit, for da ville han vært til å stole på?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/190262-dilemma/#findComment-1313637
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...