Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har termin om en mnd. og vi gleder oss masse begge to. MEN jeg er en smule bekymret for hvor mye samvær pappaen vil få med barnet..?

Han har en "dum" arbeidstid, og å bytte jobb er ikke aktuelt nå. Han jobber skift, så jobber fra 5 - 14 noen dager på rad, så har han en fridag, så jobber han fra 13-22 noen dager. Han jobber helger og, har fri hver tredje helg. Han har noen fridager innimellom da, men ikke hver uke. Han har en times reisevei til og fra jobb - en vei. Pluss det hender han jobber fra 4 når han har tidligvakt, og til 23 når han har sen vakt, for å åpne og stenge.

Det er jo ingen overraskelse at han er trøtt når han kommer hjem kl. 15, da han har vært oppe siden kl. 2 om natta og jobba til 14. Så da sover han enten noen timer, eller så prøver han å holde seg våken og sovner allikevel på sofaen..

Jeg lurer på når han skal få vært sammen med babyen? Må jo bli sånn at han står opp med ungen før han drar på jobb når han begynner kl. 13 da, og er sammen med ungen når han kommer hjem kl. 15, og så får han hvile noen timer etter noen timer samvær.

Jeg vet ikke... Vil jo ikke at ungen ikke skal kjenne igjen faren sin. Han skal bare ha fem uker pappaperm (fordi det passer best sånn av forkjsllige grunner jeg ikke gidder legge ut her) + fem uker ferie da.. så blir jo litt tid da, men tenker på hvordan det blir når han jobber.

Er trist hvis ungen blir redd den "farlige mannen med skjegg" når han først er hjemme. ;)

Har dere noen synspunkter? Jeg vil også etterhvert trenge litt tid for meg selv, så da må han ta seg av ungen når han jobber tidlig. Jeg har ingen planer om å bare være mamma, selv om det blir prioritert som nr. en selvfølgelig. Vil ikke livet mitt på hylla selv om vi blir foreldre. Det skal ikke samboeren min trenge å gjøre heller.

Er for lite tid i døgnet. :) Det går nok bra.. det meste ordner seg, men tenker så mye rart når jeg allikevel sitter hjemme og venter på gullungen i magen. :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/190323-bekymret-for-farens-tilstedev%C3%A6relse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest arbeid er naturlig og sundt

Hvor mange hundretusen nordmenn tror du har vokst opp med en far som er skiftarbeider, fisker, sjømann, nordsjoarbeider osv?

Tror du det har skadet dem?

Vær glad ikke barnet vokser opp med to uføretrygdede foreldre - det er skadelig det!

Hvor mange hundretusen nordmenn tror du har vokst opp med en far som er skiftarbeider, fisker, sjømann, nordsjoarbeider osv?

Vær glad ikke barnet vokser opp med to uføretrygdede foreldre - det er skadelig det!

HÆ? Var ikke det jeg spurte om da.. Vi har begge faste jobber, ellers hadde vi ikke valgt å få barn.

Men vil jo gjerne at vi skal få litt familietid og da, det synes jeg er vitkig, for alle tre.. Og særlig for barnet. Vil også at ungen skal være litt sammen med pappaen sin alene, blir garantert mye mamma-tid.

Gjest holey moley

HÆ? Var ikke det jeg spurte om da.. Vi har begge faste jobber, ellers hadde vi ikke valgt å få barn.

Men vil jo gjerne at vi skal få litt familietid og da, det synes jeg er vitkig, for alle tre.. Og særlig for barnet. Vil også at ungen skal være litt sammen med pappaen sin alene, blir garantert mye mamma-tid.

Spirello, ta deg sammen!

Gjest Ramina

Litt pepper Spirello?

*ler*

Slapp av, det er lov å ha mange tanker når man går gravid, ganske så vanlig og tror jeg.

Men dette går seg til av seg selv, serru...få ting med tid etc som går som planlagt når den nye verdensborgeren kommer i hus alikavel.

Det som er svært viktig for deg prøver dere å planlegge, resten lar dere komme som det kommer...synes jeg.

Tvi, tvi a...

:)

Annonse

Ta det med ro. Hvordan går det med de som har en far som pendler da? Eller en far om er sjømann? Eller at far er fraværende av andre årsaker.

Det har da blitt folk av disse barna også og forholdet til far er utmerket.

Du bekymrer deg uten grunn. Det viktigste er at det er kvalitet på den tiden far har med barnet.

Dr. Frankenstein

Hva i alle dager er det som er så galt med å vokse opp med uføretrygdede foreldre? Er du helt nazi, eller?

Ta det med ro. Hvordan går det med de som har en far som pendler da? Eller en far om er sjømann? Eller at far er fraværende av andre årsaker.

Det har da blitt folk av disse barna også og forholdet til far er utmerket.

Du bekymrer deg uten grunn. Det viktigste er at det er kvalitet på den tiden far har med barnet.

Teorien om "kvalitetstid" har for lengst røket til havs (kanskje sammen med de fedrene som er på havet).

Nå sitter vi med flere generasjoner med problemer både i forhold til autoriteter og samfunnet rundt seg, samt sine egne følelser - og ekspertisen mener dette har mye med mangel på _tid_ med foreldrene å gjøre.

Jeg synes det er litt drøyt å uviktiggjøre fars rolle på en så generell måte.

Som jeg selvfølgelig ikke finner linker til nå, har det vært publisert flere artikler og undersøkelser som peker på hvor viktig barnets forhold til sin far er for blant annet følelsesmessig stabilitet senere i livet.

Som vanlig handler ikke statistikk om at "alle" eller "ingen" ender på noen som helst måte, men at det er klar overvekt av problemer der den ene (eller for den saks skyld begge) av foreldrene har vært fraværende mye av tiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...