Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

Anbefalte innlegg

hare1365380455
Skrevet

Det er veldig all right med lydbok men jeg sovner hver eneste gang ;o)

Og så lurer du på hvor langt du var kommet?:) Jeg må ha det helt rolig når jeg sover... Men det høres deilig ut å ligge der og høre en bok!

Skrevet

Og så lurer du på hvor langt du var kommet?:) Jeg må ha det helt rolig når jeg sover... Men det høres deilig ut å ligge der og høre en bok!

Så må jeg begynne å spole fram og tilbake. Men nå er jo jeg litt sånn at jeg sovner her og nå bortsett fra om kvelden når man bør sove.

Skrevet

Driver og repeterer Harry Potter. Kommer jo ny Harry Potter bok lørdag 16.juli, og da må jeg være i riktig HP modus! :o)

Skrevet

Angels and demons av Dan Brown. Er godt igang.

Jeg også leser den nå.

Holder også på med Harry Potter 5 og The Mists of Avalon av Marion Zimmer

Bradley.

Gjest fange i natt og tåke
Skrevet

"fange i natt og tåke" av Trygve Brattelie

Skrevet

Middlesex av Jeffrey Eugenides. Har nettopp begynt på den, så jeg vet ikke om den er god ennå.

Jeg er en annen
Skrevet

Bildet av Dorian Gray, O. Wilde.

Snadderbok det!

Jeg er en annen
Skrevet

Leser som regel flere bøker samtidig, akkurat nå er det: Jean Baudrillard 'Amerika', Richard Ford 'Syndenes manfold' og Emily Dickinson 'Selected Poems'.

Skrevet

Bok? Nei det er lenge siden.

Leste bladet foreldre og barn her en dag.

Gjest Lilly Rose
Skrevet

Bok? Nei det er lenge siden.

Leste bladet foreldre og barn her en dag.

Sue Monk Kidd - Bienes hemmelige liv. En utrolig herlig bok - anbefales!!!!!!!!

Handler om en 14 årig hvit jente, Lily, som antageligvis har drept sin egen mor. Hun rømmer fra farens tyrannisering sammen med den opprørske svarte barnepiken... En bok du MÅ lese som gir følelse av sorg når man er ferdig... En vakker historie, og en av de beste leseropplevelsene jeg har hatt!

Før det leste jeg en annen nydelig bok - på godt og vondt - JOnathan Safran Foer, Ekstremt høyt og utrolig nært

Handler i korte trekk om ni år gamle Oscar, som mister faren sin 11.september 2001. Morsom, rørende og gripende på alle mulige og uvanlige måter!! Kan ikke forklares - MÅ oppleves!!!

Gjest Solen skinner om sommeren
Skrevet

Jeg også leser den nå.

Holder også på med Harry Potter 5 og The Mists of Avalon av Marion Zimmer

Bradley.

Jeg leser mye faglitteratur også. Akkurat nå leser jeg Etnisk mangfold av Joron Pihl. Begynte på den i dag og skal lese den på to dager. I kveld skal jeg kose meg med Angels and demons før jeg legger meg.

Skrevet

Jeg leser "The secret life of bees."

Leser den på engelsk (99,-), for jeg hadde ikke råd til innbundet (261,-)bok akuratt den dagen jeg ville ha den ;-)

Den er lettlest, men med et budskap! Tankevekkende om rasisme, raseskille og kvinneliv!

Litt om hva anmelderne mener om boka finner du her:

http://www.aftenposten.no/kul_und/litteratur/article1058224.ece

Og

"Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet" av Johan Harstad - en genial bok! :-)

http://www.aftenposten.no/oslopuls/culture/article1047437.ece

Og "Carambole" av Håkan Nesser på lydbok. En "typisk Nesser". Egentlig litt kjedelig, men ok..

Hva andre mener: http://www.bokkilden.no/ProductDetails.aspx?ProductID=8242110565&CatalogName=Books&CategoryName=BIC_F

Skrevet

En stor, feit roman på 890 sider:

"Jonathan Strange og Herr Norrell" av Susanna Clarke.

Visstnok en "ny" klassiker. Ikke vet jeg, har kommet til side 50 :)

bugge -jenta
Skrevet

Hundre hemmelige sanser, Lykke og glede, Beindokterens datter og Kjøkkengudens kone. Alle fire står pent på rekke og rad i bokhykllen min :-))

Lykke og glede og Kjøkkengudens kone er lest flest ganger, kanskje jeg burde ta med meg de to jeg har lest minst på hytta? Eller alle fire. Får lest mye på en uke.... :-))

Kjøkkengudens kone er favoritten, muligens fordi det var gjennom den jeg oppdaget Amy Tan.

Hekkan, jeg tror jeg skal legge bort svensk krim og lese Kjøkkengudens kone enda en gang når jeg tenker meg om. Ikke er det noe kjekt på tv heller i kveld :-))

Beste hilsen fra

Har du lest Anchee Min; Rød asalea og Djevelen utenfra?

De likte jeg.Annerledes enn Tan, men utrolig godt skrevet.

Og Kjærlighetens alfabet av Niall Williams.

Av en eller annen grunn fikk jeg assosiasjoner til disse bøkene:o)

Skrevet

Har du lest Anchee Min; Rød asalea og Djevelen utenfra?

De likte jeg.Annerledes enn Tan, men utrolig godt skrevet.

Og Kjærlighetens alfabet av Niall Williams.

Av en eller annen grunn fikk jeg assosiasjoner til disse bøkene:o)

Har du lest bøkene til Han Suyin. De er så bra. Handler også om kvinners oppvekst under kulturrelvolusjonen,

Før dagen gryr og skinnende dager er de to beste synes jeg ;o)

Gjest MrPimmel
Skrevet

Tysk for dummies. Kan det fra før, me da får jeg repetert alle dagligfrasene. Da får vi se om de ler av meg når deg kommer dit.

Spansk for ikke fullt så dumme. Tmmelig vrient.Glosene er trege å få inn i nøtta.

Skrevet

Tysk for dummies. Kan det fra før, me da får jeg repetert alle dagligfrasene. Da får vi se om de ler av meg når deg kommer dit.

Spansk for ikke fullt så dumme. Tmmelig vrient.Glosene er trege å få inn i nøtta.

Hvilken spansk? Skulle hatt noe å lese på spansk selv...

Noe å anbefale?

• 3 uker senere...
bugge -jenta
Skrevet

Har du lest bøkene til Han Suyin. De er så bra. Handler også om kvinners oppvekst under kulturrelvolusjonen,

Før dagen gryr og skinnende dager er de to beste synes jeg ;o)

Takk for boktips. Høres ut som bøker for meg. Og det er ennå litt tid før studiene starter på igjen..

Håper du har/har hatt en fin sommer.o)

VH bugge

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...