Gjest for anledningen anonym lørdagstøyte! Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Her har jeg rotet meg opp i en litt kraftig situasjon..:-o Det var festligheter i helgen, og alle involverte ble etterhvert fulle, glade og gale. Jeg er kjæreste og samboer på syvende året, men typen min dro tidlig hjem fra denne festen. Jeg benyttet virkelig anledningen kan en si, drakk tequila, sang og ble i det hele talt totalt møkkings...OG jeg fant meg en kjekk flørt blandt gjestene..OG jeg endte på nachspiel og tilsengs med vedkommende..:-o På toppen av det hele lot jeg meg courte hele dagen etter, med badetur, mat og håndholding og kyssing..Og i det hele tatt..OG det var vel i grunn det verste..:-o Nå har det skrantet leeenge mellom meg og samboer, og vi har slått opp diverse ganger. Det er jeg som er lei, og jeg kommer nok kanskje også tilå slå opp igjen.. Men det har INGENTING med denne gutten fra festen å gjøre. Så å tilstå denne affæren vil vel bare såre kjæresten min unødig? Det som kompliserer dette er at en rekke av våre felles bekjente så at jeg klinte med, og dro sammen med gutten. Både jeg og typen min er av den oppfattning at utroskap ikke trenger å være all verden, og at vi ikke hadde behøvd å vite om det om en av oss ble fristet til å ha et ørlite eventyr i fylla.. Men dette vil han vel muligens bli forbanna for? Og hva er sjansene for at kompiser sladrer? (det var sikkert 10 stykker som fikk det med seg...:-o) Bør jeg bare legge kortene på bordet her, eller er tausheten gull? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190504-tilst%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramina Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Nåja, jeg vet vel ikke om taushet er gull her nei, sorry. Om du har gått "over streken" fra hvor dere har grensa deres så har du jo "et lite svin på skogen" da. Og med så mange som så det hele...vel, litt rart om ikke en eller annen skulle si noe i fremtiden. Om jeg hadde havnet i den situasjonen så hadde jeg nok tatt en skikkelig prat med typen min. Det at dere har gjort slutt flere ganger og at du koser deg måttelig hele dagen etter sidespranget kan jo vitne på at forholdet du har er skikkelig dødt uansett. Du kan avslutte det og ikke si noe, men sjangsene er nok store for at han vil høre det etterpå alikavel, så da er det vel kanskje best å "komme clean" med en gang. Så i dette tilfellet hadde jeg nok holdt meg til "ærlighet varer lengst", uansett hvor mye det ville svi. Good luck 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190504-tilst%C3%A5/#findComment-1315548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Hva med å gjøre det slutt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190504-tilst%C3%A5/#findComment-1315551 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest for anledningen anonym lørdagstøyte! Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Nåja, jeg vet vel ikke om taushet er gull her nei, sorry. Om du har gått "over streken" fra hvor dere har grensa deres så har du jo "et lite svin på skogen" da. Og med så mange som så det hele...vel, litt rart om ikke en eller annen skulle si noe i fremtiden. Om jeg hadde havnet i den situasjonen så hadde jeg nok tatt en skikkelig prat med typen min. Det at dere har gjort slutt flere ganger og at du koser deg måttelig hele dagen etter sidespranget kan jo vitne på at forholdet du har er skikkelig dødt uansett. Du kan avslutte det og ikke si noe, men sjangsene er nok store for at han vil høre det etterpå alikavel, så da er det vel kanskje best å "komme clean" med en gang. Så i dette tilfellet hadde jeg nok holdt meg til "ærlighet varer lengst", uansett hvor mye det ville svi. Good luck Ja? Han blir ikke bare ekstra rasende og såret da? Det er ikke bedre med ringerunde til kompiser med forespørsel om seriøs hysjing? ;-) Jeg VET det var en munnfull det der, men jeg vet ikke om NOE blir bedre av at jeg sier fra. Bortsett fra at det er bedre at jeg sladrer på meg selv fremfor at noen andre gjør det..:-o Og jeg bør vel kanskje vente et par dager til flørten min har reist fra byen igjen? typen min kan finne på å bli rasende, også på ham, uansett hvor mye det er jeg som bør strammes opp. Og det ville være urettferdig, da jeg ikke snakket så veldig høyt om noen kjærester, og når fyren bare var snill, blid og søt mot meg. Takk for rådet! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190504-tilst%C3%A5/#findComment-1315554 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinnen20 Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 tilstå! å ikke vent med det. skal forholdet deres noen gang ha noen sjanse, må dere vite sannheten om hverandre. hvis du så ikke skulle fortelle sannheten, så; 1: vennene hans forteller det til slutt, og han blir enda mer såret og forbannet enn hvis du hadde fortalt det 2: etter en tid, får du så dårlig samvittighet at du sier det til ham likevel. hvis kjæresten min hadde gjort det samme, hadde jeg "satt pris på" at han hadde fortalt det innen et par dager etter det hadde skjedd. men at han ikke hadde fortalt det som skjedde dagen etterpå (hadde knust meg helt). det er sikkert også vanskelig å fortelle det på en sånn måte at han ikke føler at "han dreiv deg til det". ikke bra å fortelle at forholdet deres ikke var noe særlig... lykke til uansett hva du gjør. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190504-tilst%C3%A5/#findComment-1315555 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest for anledningen anonym lørdagstøyte! Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Hva med å gjøre det slutt? Det har jeg seriøst vurdert for ting hangler og skranter voldsomt. Men jeg vil ikke at det skal bli til at det har noe med han andre å gjøre, for det har det ikke.. Så da må jeg vel holde kjeft om dette og slå opp for noe annet, og da blir det jo hvertfall dumt om han får greie på det etterpå av noen andre. Jeg er lei forholdet vårt av diverse årsaker, men jeg har allikevel ikke lyst tiø å gjøre typen mere lei seg enn nødvendig, om du skjønner. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190504-tilst%C3%A5/#findComment-1315558 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest for anledningen anonym lørdagstøyte! Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 tilstå! å ikke vent med det. skal forholdet deres noen gang ha noen sjanse, må dere vite sannheten om hverandre. hvis du så ikke skulle fortelle sannheten, så; 1: vennene hans forteller det til slutt, og han blir enda mer såret og forbannet enn hvis du hadde fortalt det 2: etter en tid, får du så dårlig samvittighet at du sier det til ham likevel. hvis kjæresten min hadde gjort det samme, hadde jeg "satt pris på" at han hadde fortalt det innen et par dager etter det hadde skjedd. men at han ikke hadde fortalt det som skjedde dagen etterpå (hadde knust meg helt). det er sikkert også vanskelig å fortelle det på en sånn måte at han ikke føler at "han dreiv deg til det". ikke bra å fortelle at forholdet deres ikke var noe særlig... lykke til uansett hva du gjør. Takk! :-) Du har sikkert mye rett i det du sier. Vanligvis er jeg litt av den "det en ikke vet, har en ikke vondt av" oppfatningen, men dette er det jo faktisk overhengende sannsynlig at han FÅR vite:-o Og da burde vel jeg være budbringer, ikke en kompis. Men det er vrient det der med hvordan en skal fortelle slikt. Særlig fordi vi er i en fase der jeg helst vil ut av forholdet, mens han vil mindre. Jeg vil ikke at kjæresten skal tro at jeg liker den andre gutten bedrte,for det har ingeting med det å gjøre. Men jeg er fryktelig lei av andre årsaker, og jeg vil ikke at det skal mikses sammen med denne flørten, for da blir alt så sårende og kjipt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190504-tilst%C3%A5/#findComment-1315566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramina Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Ja? Han blir ikke bare ekstra rasende og såret da? Det er ikke bedre med ringerunde til kompiser med forespørsel om seriøs hysjing? ;-) Jeg VET det var en munnfull det der, men jeg vet ikke om NOE blir bedre av at jeg sier fra. Bortsett fra at det er bedre at jeg sladrer på meg selv fremfor at noen andre gjør det..:-o Og jeg bør vel kanskje vente et par dager til flørten min har reist fra byen igjen? typen min kan finne på å bli rasende, også på ham, uansett hvor mye det er jeg som bør strammes opp. Og det ville være urettferdig, da jeg ikke snakket så veldig høyt om noen kjærester, og når fyren bare var snill, blid og søt mot meg. Takk for rådet! :-) Hmmm...det er du som kjenner typen din og vet hva han kan finne på, men er han av det hissige slaget så er det kanskje lurt som du sier å vente til den stakkart "uskyldige" har dratt. Om du ikke sa noe om kjæreste og attpåtil var sammen med ham hele dagen så kan vel ikke han klandres, nei. Du mener du kan stole på alle vennene dine, da, at de aller holder munn for all fremtid? For dette er nok noe som vil ligge der og såre typen din like mye om ikke mer om han får greie på at det er skjedd for to måneder siden, fem måneder, et år...osv. Jeg hadde iallefall villet sladre på meg selv heller enn at andre gjorde det. Gjort er gjort og det blir vel bare "skitnet" mer til om han skjønner at du har fortiet det. Men du, skal du virkelig fortsette i forhold med ham? Høres ikke ut som et forhold av særlig styrke når du kan kose deg slik med et annet menneske i såpass mange timer. Og det har jo vært slutt gang på gang. Det er ikke på tide å bryte opp da, komme seg videre og la dere begge få en mulighet til å finne lykken på hver deres kant uten å måtte ta timesvise ringerunder etterpå Jeg hadde, om han var en hissigpropp, ventet et par dager og så fortalt det, pressisert at han andre ikke visste om kjæresten da jeg ikke hadde fortalt det. Så hadde jeg avsluttet det forholdet. Meeeen...det er meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190504-tilst%C3%A5/#findComment-1315570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest erre muli Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Ja? Han blir ikke bare ekstra rasende og såret da? Det er ikke bedre med ringerunde til kompiser med forespørsel om seriøs hysjing? ;-) Jeg VET det var en munnfull det der, men jeg vet ikke om NOE blir bedre av at jeg sier fra. Bortsett fra at det er bedre at jeg sladrer på meg selv fremfor at noen andre gjør det..:-o Og jeg bør vel kanskje vente et par dager til flørten min har reist fra byen igjen? typen min kan finne på å bli rasende, også på ham, uansett hvor mye det er jeg som bør strammes opp. Og det ville være urettferdig, da jeg ikke snakket så veldig høyt om noen kjærester, og når fyren bare var snill, blid og søt mot meg. Takk for rådet! :-) Du er ei skikkelig hore skjønner jeg. Og mener du at dere skal fortsatt være sammen? Hvorfor? Dere elsker vel ikke akkurat hverandre? Og du sa at dere er enige om at det er ok med et eventyr av og til, og da uten å si noe til den andre? Da er vel egentlig alt i orden. Å være utro i fylla er en ting, og være sammen hele dagen etterpå er noe helt annet. Uansett får nok fyren vite det her etterhvert og da kan han dumpe deg, men jeg synes du burde være real og bare si det selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190504-tilst%C3%A5/#findComment-1315576 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest for anledningen... Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Hmmm...det er du som kjenner typen din og vet hva han kan finne på, men er han av det hissige slaget så er det kanskje lurt som du sier å vente til den stakkart "uskyldige" har dratt. Om du ikke sa noe om kjæreste og attpåtil var sammen med ham hele dagen så kan vel ikke han klandres, nei. Du mener du kan stole på alle vennene dine, da, at de aller holder munn for all fremtid? For dette er nok noe som vil ligge der og såre typen din like mye om ikke mer om han får greie på at det er skjedd for to måneder siden, fem måneder, et år...osv. Jeg hadde iallefall villet sladre på meg selv heller enn at andre gjorde det. Gjort er gjort og det blir vel bare "skitnet" mer til om han skjønner at du har fortiet det. Men du, skal du virkelig fortsette i forhold med ham? Høres ikke ut som et forhold av særlig styrke når du kan kose deg slik med et annet menneske i såpass mange timer. Og det har jo vært slutt gang på gang. Det er ikke på tide å bryte opp da, komme seg videre og la dere begge få en mulighet til å finne lykken på hver deres kant uten å måtte ta timesvise ringerunder etterpå Jeg hadde, om han var en hissigpropp, ventet et par dager og så fortalt det, pressisert at han andre ikke visste om kjæresten da jeg ikke hadde fortalt det. Så hadde jeg avsluttet det forholdet. Meeeen...det er meg. Det høres fornuftig ut det du sier.. Jeg venter til onsdag, så får vi ta oss en skikkelig snakk. Det er mulig jeg bør slå opp også(om han ikke blir så rasende at han kommer meg i forkjøpet..:-o), snart og ikke bare tenke på det, og bli sammen igjen fire dager etterpå og sånn.. Det skranter på alle plan, og jeg tror egentlig ikke vi har så godt av hverandre lenger. Men du vet hvordan det er, syv år er lenge,og jeg er faktisk veldig glad i ham og når ting fungerer er vi bestiser. Bare så synd at ting fungerer så sjelden. Det jeg håper mest er at vi kan løse opp kjæreste forholdet, men fortsatt ha et fint vennskap! Takk for råd! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190504-tilst%C3%A5/#findComment-1315581 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest for anledningen.. Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Du er ei skikkelig hore skjønner jeg. Og mener du at dere skal fortsatt være sammen? Hvorfor? Dere elsker vel ikke akkurat hverandre? Og du sa at dere er enige om at det er ok med et eventyr av og til, og da uten å si noe til den andre? Da er vel egentlig alt i orden. Å være utro i fylla er en ting, og være sammen hele dagen etterpå er noe helt annet. Uansett får nok fyren vite det her etterhvert og da kan han dumpe deg, men jeg synes du burde være real og bare si det selv. Neida, det var ingen pengetransaksjoner involvert, så noen hore er jeg ikke..;-) Det er klart det er mulig å elske noen og samtidig ha et sidesprang..(ting er ikke bare svart/hvitt, vet du..) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190504-tilst%C3%A5/#findComment-1315584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinnen20 Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Takk! :-) Du har sikkert mye rett i det du sier. Vanligvis er jeg litt av den "det en ikke vet, har en ikke vondt av" oppfatningen, men dette er det jo faktisk overhengende sannsynlig at han FÅR vite:-o Og da burde vel jeg være budbringer, ikke en kompis. Men det er vrient det der med hvordan en skal fortelle slikt. Særlig fordi vi er i en fase der jeg helst vil ut av forholdet, mens han vil mindre. Jeg vil ikke at kjæresten skal tro at jeg liker den andre gutten bedrte,for det har ingeting med det å gjøre. Men jeg er fryktelig lei av andre årsaker, og jeg vil ikke at det skal mikses sammen med denne flørten, for da blir alt så sårende og kjipt. bare tenk på fremtiden... er dette den mannen du vil tilbringe livet ditt med? er det noen som kan gjøre livet ditt bedre/er det noen som kan gjøre livet hans bedre, siden dere ikke har det så bra sammen nå... hvor stor er sjansen for at det blir bedre dere mellom etter som årene går? det er tungt å forlate en som du har brukt så mye tid sammen med, og når dere har opplevd så mye ilag. det krever mot! håper du finner utav det - hva og hvordan du skal fortelle det... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190504-tilst%C3%A5/#findComment-1315587 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest erre muli Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Neida, det var ingen pengetransaksjoner involvert, så noen hore er jeg ikke..;-) Det er klart det er mulig å elske noen og samtidig ha et sidesprang..(ting er ikke bare svart/hvitt, vet du..) Det går ikke det nei. Man er ikke utro mot noen man virkelig elsker. Den dagen du virkelig elsker noen finner du det ut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190504-tilst%C3%A5/#findComment-1315649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramina Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Det høres fornuftig ut det du sier.. Jeg venter til onsdag, så får vi ta oss en skikkelig snakk. Det er mulig jeg bør slå opp også(om han ikke blir så rasende at han kommer meg i forkjøpet..:-o), snart og ikke bare tenke på det, og bli sammen igjen fire dager etterpå og sånn.. Det skranter på alle plan, og jeg tror egentlig ikke vi har så godt av hverandre lenger. Men du vet hvordan det er, syv år er lenge,og jeg er faktisk veldig glad i ham og når ting fungerer er vi bestiser. Bare så synd at ting fungerer så sjelden. Det jeg håper mest er at vi kan løse opp kjæreste forholdet, men fortsatt ha et fint vennskap! Takk for råd! :-) Da ønsker jeg deg riktig lykke til. Skjønner at det er vanskelig å bryte opp etter så lang tid, men om det har skrantet i lange tider også og du er veldig moden for å bryte, så er det jo naturlig at du kanskje ikke gir hundre prosent til forholdet. Da blir jo både du og han gående sånn halvt tilfredse liksom Håper dere klarer å bryte opp og fortsette som venner, og at dere etter hvert på hver deres kant finner andre som passer dere bedre. Skal tenke på deg på onsdag jeg, tvi, tvi... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190504-tilst%C3%A5/#findComment-1315756 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramina Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Du er ei skikkelig hore skjønner jeg. Og mener du at dere skal fortsatt være sammen? Hvorfor? Dere elsker vel ikke akkurat hverandre? Og du sa at dere er enige om at det er ok med et eventyr av og til, og da uten å si noe til den andre? Da er vel egentlig alt i orden. Å være utro i fylla er en ting, og være sammen hele dagen etterpå er noe helt annet. Uansett får nok fyren vite det her etterhvert og da kan han dumpe deg, men jeg synes du burde være real og bare si det selv. Hore er man når man tar penger mot å yte sexuelle tjenester...kan ikke se at innskriver nevner det noe sted her. Greit du synes hun har utvist en lurvete oppførsel, men bruk ord der de hører hjemme, iallefall når det er så sterke og spesielle ord som "hore" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190504-tilst%C3%A5/#findComment-1315759 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Excelsion Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Jeg er av den oppfatningen, at hvorfor skal DU ta en beslutning om hvordan partneren skal reagere, hva gir deg rett til å bestemme over livet til partneren ved å ikke fortelle. La de ta deres egen beslutning. Vær ærlig. Du sier at du og din samboer har ett ganske avslappet forhold til utroskap, men hvis det er noe man vil holde skjult, så er det feil. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190504-tilst%C3%A5/#findComment-1315799 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Hore er man når man tar penger mot å yte sexuelle tjenester...kan ikke se at innskriver nevner det noe sted her. Greit du synes hun har utvist en lurvete oppførsel, men bruk ord der de hører hjemme, iallefall når det er så sterke og spesielle ord som "hore" Nåja..."hore" har lenge vært mye brukt synonymt med "ludder". "Hore" har faktisk en så ufyselig klang at jeg bruker det aldri om prostituerte. "..................................." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190504-tilst%C3%A5/#findComment-1316050 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Neida, det var ingen pengetransaksjoner involvert, så noen hore er jeg ikke..;-) Det er klart det er mulig å elske noen og samtidig ha et sidesprang..(ting er ikke bare svart/hvitt, vet du..) Virkelig elske, og samtidig være utro på den måten du var det? I såfall snakker vi om en person med rimelig store "issues" mellom ørene, spør du meg. Om man har et "åpent" forhold er saken selvfølgelig en annen - da er det ikke snakk om utroskap. Men i ditt tilfelle virker det som det er snakk om at du vil ut av forholdet, og derfor tillater deg å oppføre deg som en kronidiot. Derfor bør du gjøre det eneste riktige: Fortelle det, og gjøre det slutt. "...................................." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190504-tilst%C3%A5/#findComment-1316055 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramina Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Nåja..."hore" har lenge vært mye brukt synonymt med "ludder". "Hore" har faktisk en så ufyselig klang at jeg bruker det aldri om prostituerte. "..................................." Vel, det er jo det som er problemet - om en kan kalle det det. "Hore" er en som yter sexuelle tjenester mot betaling...og det ordet blir brukt altfor løst og ofte. En er ikke en hore om en har vært aldri så mye utro eller oppført seg aldri så mye dumt. Basta 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190504-tilst%C3%A5/#findComment-1316169 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LarsLur Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Om dama mi var utro vet jeg ikke om jeg faktisk ville vite om det, MEN... I mine øyne har du gjort noe av det aller værste du kan gjøre mot en mann. Ikke bare var du utro, men om jeg ikke har missforstått gjore du det synlig for vennene hans. Jeg kunne kanskje godtatt utroskap en gang, men aldri i verden når det skjer på den måten. Du har vist "hele verden" at du ikke eier respekt for kjæresten din og det vil såre ham mye. Han vil høyst sannsynlig få vite dette, jeg hadde i allefall sagt fra til en av mine kompiser om jeg så noe sånt. Jeg blir litt trist av å lese innlegget ditt, jeg tenker litt på hvordan kjæresten din vil føle seg når han finner ut at "alle" vet at du er utro mot han. Det vil være veldig nedverdigende. Trolig vil også vennene hans miste litt av respekten for han om han faktisk godtar det som har skjedd. Uansett, jeg tror du kommer best fra det med å fortelle ham det før han får høre det fra vennene sine. Det må vel gå an å ta en avgjørelse sammen derfra. Lykke til i alle fall. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190504-tilst%C3%A5/#findComment-1316334 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.