Gå til innhold

gravid: beholde barnet eller ikke?

Anbefalte innlegg

Gjest londonvandreren

hei Jeg vet at hvis man ikke er sikker så burde man kanskje ikke bringe ett barn inn til verden, og jeg er enig i det. Man BØR være mest mulig forberedt. Alltid følt det slik. Men nå har det blitt sånn at jeg har blitt gravid.

Kjæresten min og jeg har vært sammen i litt over 2 år. Han har en datter fra før av og den ordningen fungerer bra. utenom at jeg er litt redd for at han ikke vil føle at denne gangen blir like spesielt på grunn av at han har vært igjennom det før, men det er egentlig ikke issue.

Skal jeg beholde eller ikke? Jeg er nettopp nyutdannet og fått meg jobb. dette innebærer jo at jeg ikke kan få full permisjon og være hjemme med mitt barn første året. (er fremdeles under prøvetid her)..

I tillegg har det vært veldig turbulens og mye krangling mellom meg om min kjære.Jeg bodde utenlands i 1 1/2 år og dette har preget oss mye.

Men allikevel så er jeg usikker..de fleste vil vel si;ta abbort. tenk på barnet. men hvordan vet jeg at det er det riktige?

Jeg har tatt 2 abborter før (med en eks) og da var jeg IKKE i tvil...

Har dere noen gode råd? vet jeg må bestemme selv..men.. bare ett eller annet som kan være til hjelp med denne avgjørelsen.

Takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/190522-gravid-beholde-barnet-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Prevensjon da?

Ikke lett det der nei.

Jeg vil nødig være ekkel, men bruker dere ikke sikker prevensjon? Siden du har hatt to aborter før, synes jeg du bør være veldig glad for at du fortsatt kan bli gravid og beholde barnet og ta deg kraftig sammen. Ikke at jeg dømmer deg, men du bør ta ansvaret nå denne gangen. Hva sier kjæresten din da?

Lykke til uansett hva dere bestemmer dere for!

Gjest londonvandreren

Ikke lett det der nei.