jente fra oslo Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 For noen måneder siden ble det slutt med kjæresten min etter et halvt år. Han sa at han ikke orket mer på grunn av sin livssituasjon. Det var ikke noe med forholdet eller meg som førte til at han gjorde det slutt, men han har vært deprimert i en god stund og er nå på vei tilbake. Han trodde at han hadde kommet lenger da vi møttes, men det viste seg at det ble for vanskelig for han nå likevel. Han ville ikke at jeg skal vente på han, men ville fortsatt ha kontakt og være venner. Jeg visste ikke om jeg orket det, men hadde lyst til å prøve siden jeg er så glad i han og fordi vi har et så bra vennskapsforhold. Nå tror jeg at jeg ikke orker å være venner med han mer hvis det ikke er noe håp om at det kan bli noe mer. Jeg har ennå følelser for han, og jeg har lyst til å prøve igjen siden det var så bra. Har tenkt til å ta en ordentlig prat med han om dette, men er så redd for at jeg kan miste han for alltid. Har prøvd å komme over han, men innimellom lever et lite håp siden vi begge mente at dette var noe helt spesielt. Bør jeg bare glemme han og gå videre? Eller kan jeg få han tilbake om jeg smører meg med tålmodighet? Hvordan kan jeg klare bare å være venner en stund for å se om det kan utvikle seg til noe mer? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190604-pr%C3%B8ve-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
marlenexxx27 Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Ja, det kan jo hende at du får han tilbake hvis bare du er tålmodig og gir han tid. Kanskje blir han din om en måned, om et halvt år, om to år... og kanskje ikke. Det er umulig å spå. Det er bare du som kan bestemme hvor mye du gidder å finne deg i av venting. Det blir sikkert lettere for deg å ta en avgjørelse hvis du prater med han. Spør han rett ut om det er noen vits å vente, hva han tenker om dere som par. Jeg skjønner godt at du ikke vil være venn med han hvis det er alt dere skal være, siden du har følelser for han. Man blir bare ulykkelig av slikt... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190604-pr%C3%B8ve-igjen/#findComment-1316942 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Du er i et vrient dilemma. For det høres ut som om det er helt i det blå når din tidligere kjæreste eventuelt vil komme på banen igjen som kjæreste. Som du sier har han antakelig mer enn nok med seg selv nå, og vil kanskje trenge lang tid, noen år, for å orke andre tett innpå. Det er ikke lett å fortsette et tidligere forhold bare på halvt bluss, som venner. Selv om han ikke vil sette deg i en press situasjon, gjør han det likevel, men ved å vente setter du deg fremfor alt selv i en presset situasjon. Jeg tror nok heller du vil få en bedre og friere situasjon ved å løsrive deg fra ham må. Det letter nok trykket både for deg og for ham. Kjærlighetsorgen har du jo uansett, siden det er slutt og du sitter på vent. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190604-pr%C3%B8ve-igjen/#findComment-1326011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente fra oslo Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 Ja, det kan jo hende at du får han tilbake hvis bare du er tålmodig og gir han tid. Kanskje blir han din om en måned, om et halvt år, om to år... og kanskje ikke. Det er umulig å spå. Det er bare du som kan bestemme hvor mye du gidder å finne deg i av venting. Det blir sikkert lettere for deg å ta en avgjørelse hvis du prater med han. Spør han rett ut om det er noen vits å vente, hva han tenker om dere som par. Jeg skjønner godt at du ikke vil være venn med han hvis det er alt dere skal være, siden du har følelser for han. Man blir bare ulykkelig av slikt... Takk skal du ha for rådet ditt. I går snakket jeg med han og sa at jeg ikke orker å være venner med han fordi jeg fortsatt har følelser for han. Det ble veldig trist for både han og meg, og han sa ikke så mye, omtrent bare at han ikke visste hva han skulle si. Han ble nok litt overrasket. Så nå er jeg kjempetrist, men likevel glad for at jeg klarte å si fra. Jeg kan i hvert fall ikke fortsette med bare venting og håp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190604-pr%C3%B8ve-igjen/#findComment-1337922 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.