Light78 Skrevet 12. juli 2005 Skrevet 12. juli 2005 Har kjøpt meg pizzastein. Skulle forleden dag prøve dette her med litt mindre suksess. Det som skjedde var at pizzaen satt fast på steinen.... Hva gjorde jeg galt her mon tro? Jeg brukte ikke bakepapir og ikke smurte jeg steinen inn med noe olje/smør heller. Trodde liksom at hvis èn brukte bakepapir, så forsvant litt av vitsen med hele effekten èn skal få av denne pizzasteinen... Jeg hadde hjemmelaget pizza med hjemmelaget bunn. Takker så meget for svar. 0 Siter
sheba Skrevet 12. juli 2005 Skrevet 12. juli 2005 http://www.rk-smia.no/produktene/pizzastein.htm 0 Siter
Aryane Skrevet 12. juli 2005 Skrevet 12. juli 2005 www.rk-smia.no/produktene/pizzastein.htm For bakervarer brukes stekepapir under. 0 Siter
Gjest mel på undersiden Skrevet 12. juli 2005 Skrevet 12. juli 2005 På pizzasteinen vår skal det være godt med mel under pizzabunnen. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 http://www.rk-smia.no/produktene/pizzastein.htm Dette er jo for bruk i gassovn for å spre varmen. For å få full effekt av steinen skal man legge deigen rett på uten papir, gjerne drysse maismel/hvetemel på den først. Elter du deigen i maskin og lar den kaldheve blir den seigere og lettere å jobbe med. Løse deiger setter seg lett fast, eller faller fra hverandre når du skyver pizzaen inn. 0 Siter
annegunn Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Vi er så feige at vi bruker bakepapir på vår. Det blir allikevel knallgod pizza, med tynn, sprø bunn *sikle* 0 Siter
citoyen Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Jeg fikk en pizzastein i gave, og har prøvd den et par ganger, men aldri forstått poenget. Pizzabunnen blir akkurat like sprø når jeg gjør som jeg pleier, steker på vanlig plate på 250 grader. Med steinen ble det bare ekstra plunder. 0 Siter
Gjest pizzakokk Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Jeg fikk en pizzastein i gave, og har prøvd den et par ganger, men aldri forstått poenget. Pizzabunnen blir akkurat like sprø når jeg gjør som jeg pleier, steker på vanlig plate på 250 grader. Med steinen ble det bare ekstra plunder. Pizzabunnen skal vel ikke bli sprø. Kanskje du bør prøve å ikke ha så mye undervarme. 0 Siter
citoyen Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Pizzabunnen skal vel ikke bli sprø. Kanskje du bør prøve å ikke ha så mye undervarme. Italiensk pizza skal ha sprø bunn. Hele poenget med pizzastein er jo å få bunnen sprø. 0 Siter
Gjest pizzakokk Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Italiensk pizza skal ha sprø bunn. Hele poenget med pizzastein er jo å få bunnen sprø. Æsj. Italiensk pizza har da bare tynnere bunn, den er ikke sprø, ikke der jeg har spist den, tom i Italia. 0 Siter
citoyen Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Æsj. Italiensk pizza har da bare tynnere bunn, den er ikke sprø, ikke der jeg har spist den, tom i Italia. Den skal selvsagt ikke være kjeks-sprø. Men den skal ikke være deigete som amerikansk pizza heller. Poenget mitt er at jeg får samme (gode) resultat med og uten pizzastein, så jeg skjønner ikke helt hva pizzasteinen er godt for. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.