Gjest for@virra som faktisk ikke er så forvirra lengre!!! Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Hei du! Oppgjennom alle spørsmål og fortvilelse i det siste,-har jeg fått mange gode råd... og mange "kvitt deg med fyren"... Jeg har stort sett jobbet meg gjennom den gode essensen fra gode rådene,-og ikke gjort en hurtig løsning. Jeg setter derfor veldig stor pris på de som har kommet med de gode rådene. De som har gjort det til at jeg ser det virkelig nytter å kjempe for det en har kjært! For jeg kan i hvert fall si med hånda på hjertet at jeg har kjempet! Og takk til dere alle opp gjennom tida som har kommet med den gode essensen! Det er den jeg har trengt! Og ikke det enkle med bare å "kvitt deg med fyren"!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190755-svar-til-ogs%C3%A5-andre-enn-l%C3%B8vinne-71/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramina Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Når folk sier "kvitt deg med fyren" så er nok ikke det "enkelt" ment. Du har beskrevet forhold hvor du ikke blir behandlet bra, og hvor du får det verre og verre med deg selv. Nå er det slik at veldig mange her inne har en del livserfaring og har kanskje vært med på både et og flere destruktive forhold i sitt liv. De kan kjenne igjen ting du beskriver, og derfor anbefaler de deg å bryte ut for å bedre kunne ta vare på deg selv og ha det bra. Og om du skriver og skriver om episoder som vi leser sårer deg så må du skjønne at folk kan bli litt frustrerte av å se at du legger skylden på deg selv og ikke facer kjæresten din på en annen måte. Folk liker - generellt - ikke se eller lese at folk ikke har det bra, de ønsket helt sikkert at du ryddet opp i ting og fikk en annen vending i livet. Og for mange betydde det at du måtte bryte med kjæresten. Greit, du er voksen og tar dine egne avgjørelser, men ta iallefall vare på svarene du har fått. En dag kan det hende du ser ting og tang du ikke evner å se i dag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190755-svar-til-ogs%C3%A5-andre-enn-l%C3%B8vinne-71/#findComment-1318134 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpionfisken Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Når folk sier "kvitt deg med fyren" så er nok ikke det "enkelt" ment. Du har beskrevet forhold hvor du ikke blir behandlet bra, og hvor du får det verre og verre med deg selv. Nå er det slik at veldig mange her inne har en del livserfaring og har kanskje vært med på både et og flere destruktive forhold i sitt liv. De kan kjenne igjen ting du beskriver, og derfor anbefaler de deg å bryte ut for å bedre kunne ta vare på deg selv og ha det bra. Og om du skriver og skriver om episoder som vi leser sårer deg så må du skjønne at folk kan bli litt frustrerte av å se at du legger skylden på deg selv og ikke facer kjæresten din på en annen måte. Folk liker - generellt - ikke se eller lese at folk ikke har det bra, de ønsket helt sikkert at du ryddet opp i ting og fikk en annen vending i livet. Og for mange betydde det at du måtte bryte med kjæresten. Greit, du er voksen og tar dine egne avgjørelser, men ta iallefall vare på svarene du har fått. En dag kan det hende du ser ting og tang du ikke evner å se i dag. Godt svart. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190755-svar-til-ogs%C3%A5-andre-enn-l%C3%B8vinne-71/#findComment-1318192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bb71 Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Dersom jeg var en løgner, utro etc. som ikke engang sa unnskyld når det kom for en dag hva jeg hadde gjort, så ville jeg mistet respekten for min partner dersom dette ble godtatt. En ting er å tilgi, men å akseptere at man ikke får en beklagelse... Jeg vil tro at din partner ikke kan ha stor respekt for deg når du har latt deg tråkke på slik uten at han må gjøre "bot". Dette kan ikke gå bra og bli et likeverdig forhold. Du jobber og sliter for å få dette til å gå, du oppsøker til og med spøkelser på høylys dag! Prøv å sett deg i hans situasjon, hva tenker han om deg? Hvordan ser du at han elsker deg og respekterer deg? Jeg ville aldri akseptert noe annet enn en krypende beklagende og for evig selvoppofrende mann. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190755-svar-til-ogs%C3%A5-andre-enn-l%C3%B8vinne-71/#findComment-1321399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Hei igjen! Jeg er klar over at jeg var litt hard mot deg, og at mitt innlegg var ganske krasst. Men tro meg: I bunn og grunn var det godt ment! Med et ønske om at du får opp øynene, og ser din egen situasjon på samme måte som den oppfattes for "oss utenforstående" Du skriver at du tar til deg rådene du har fått. Og at du har kjempet, og prøvd å finne "den gode essensen." Men mitt inntrykk er at innsatsen din for det meste går ut på å tilpasse deg, og prøve å takle livet best mulig i en egentlig nedverdigende situasjon! Mens det du kanskje BURDE ha gjort, er å gjøre noe for å ENDRE situasjonen? Som noen andre også poengterer, så virker det ikke som mannen din har noen som helst respekt for deg. Men dette har også noe å gjøre med "å stille seg lagelig til for hugg!!" Så lenge du godtar, og godtar, og tilpasser deg og unnskylder, så er det ingen grunn for ham å endre sin oppførsel. Derfor har jeg liten tro på at det plutselig skjer et mirakel en dag. Og at du får lønn for strevet ved at han "våkner" opp og begynner å sette pris på deg, og beklage alt han har gjort galt! "Man har sjelden noe igjen for å være FOR snill! I beste fall blir man tatt som en selvfølge, og i verste fall blir man utnyttet bevisst" Et ganske kynisk ordtak, men det er nok mye sant i det, dessverre... Selvfølgelig ønsker jeg deg alt godt. Og det virker ikke som du har det særlig godt med en person som stadig sårer deg. Derfor rådene om å "kvitte deg med fyren" Ikke fordi dette er en "enkel" løsning. Men kanskje den som gagner deg best i lengden...?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190755-svar-til-ogs%C3%A5-andre-enn-l%C3%B8vinne-71/#findComment-1324183 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.