Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er i dag i uke 41. Denne graviditeten kom etter IVF behandling, altså vet vi nøyaktig når befruktingen skjedde.

Har hørt at det er vanelig at man føder før termin etter IVF, men her ser det ut til å ta tid...

Legges det andre ting til grunn ved overtidsvurdering hos meg da? Kan jeg håpe på å bli satt i gang hvis det skulle gå en uke til?

Kan legge til at blodtrykk og alt ser bra ut, og det er fullt liv i den lille, men man blir jo litt bekymret allikevel...

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19086-ivf-og-overtidsvurdering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei LiLo!

Jeg har en liten jente som ble til via IVF metoden. Jeg gikk 4 dager på overtid før hun ville ut. Det legen sa til meg (gikk til spesialist under grav) var at hvis jeg gikk en uke på overtid ville han sende inn søknad for å sette igang fødsel. Dette fordi det var prøverør og da ville han være ekstra forsiktig. Men det kommer vel an på legen du går til, men prat med han og spør om ikke de kan sette igang fødselen før du har gått to uker over tiden. Ellers så ble det ett par dager i pluss når jeg ble gravid og de skulle regne termindato (selv om vi visste befruktningsdatoen), dette fordi eggene kan ligge i dvale etter egginnsetting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...