Gå til innhold

Hvor lenge skal jeg vente ?

Anbefalte innlegg

Hei !

Går nå igjennom en samlivskrise, har vært gift i 10 år,har 2 barn. Føler nå at vi står på randen av en separasjon.

Min kone ønsket seg ut av ekteskapet, dette fordi vi ikke kommuniserte lenger(jeg føler det ikke slik). Vi har oppsøkt familieverkontor og har hatt 2 konsultasjoner.Hun var svært bestemt på å gjennomføre dette, men i det siste etter at jeg begynte å stille krav (delt omsorg, leilighet osv.)sier hun at hun ikke vet.

Jeg vil gjerne fortsette samlivet, vi har vært sammen i 12 år og vet at vi har hatt det veldig godt.

Problemene startet etter hun skiftet arbeid for ca 6 mnd siden ,nye impulser osv. kanskje hun er forelsket i en annen.

Jeg føler den uavklarte situasjonen fulstendig spiser meg opp.

Dårlig med søvn,konsentrasjonsproblemer osv.

Burde jeg selv ta initiativ til å avslutte dette ??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19089-hvor-lenge-skal-jeg-vente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du og din kone trenger er avklaring! Man kan ikke forlate et annet menneske uten å gi en grunn for det! JEg synes ikke du skal bruke pressmidler for å få henne til å bli; målet må være at dere finner ut sammen hva som skal til for å fortsette ekteskapet. Hvis det da skulle vise seg at det ikke er mulig for den ene eller andre, eller kanskje begge, vil jo saken si seg selv. Du skal ikke leve på denne måten, med så mye smerte. Press heller på for å få svar, og anstreng deg for å høre hva hun sier. Da kan det være godt å ha hjelp av "proffe" folk.

Det du og din kone trenger er avklaring! Man kan ikke forlate et annet menneske uten å gi en grunn for det! JEg synes ikke du skal bruke pressmidler for å få henne til å bli; målet må være at dere finner ut sammen hva som skal til for å fortsette ekteskapet. Hvis det da skulle vise seg at det ikke er mulig for den ene eller andre, eller kanskje begge, vil jo saken si seg selv. Du skal ikke leve på denne måten, med så mye smerte. Press heller på for å få svar, og anstreng deg for å høre hva hun sier. Da kan det være godt å ha hjelp av "proffe" folk.

Hei !

Alt jeg vil er å fortsette ekteskapet, jeg føler ikke at jeg presser henne. Det jeg vil er å komme videre, se fremover. Jeg synes det føles veldig selvutslettende å gå håpe på at hun endrer seg, finner ut hva hun vil.Det har jo litt med mine følser å gjøre også.

Er hun forelsket i en annen , føler jeg at kampen er tapt allerede.

Hei Belast!

Høres ut som din kone trodde at gresset var grønnere på den andre siden en stund. Men at hun nå innser prisen hun må betale for å hoppe over gjerdet.

Det har ikke bare med henne å gjøre, men det handler også om barna og resten av rammene i livet hennes. Det er lett å i en periode fokusere bare på det negative i et gammelt forhold mot det positive i et mulig nytt ett!

Høres ut som hun nå er litt mere realistisk, og sammenligner HELE livet sitt mot hva hun KANSKJE får. Og da uten retur-rett.

Skummelt er det! Og jeg tror du vinner på å holde litt avstand i en periode, uten at du blir ekkel mot henne. Vis deg voksen og reflektert. Unngå krangel og sinne.

Du kan jo droppe en setning som: Ja ja, jeg ser ikke så svart på det lenger. Vi vil begge få nye muligheter med nye parnere. Kanskje det er best slik.

Det vil få henne til å innse at det ikke bare er HUN som sitter med blanke ark etter et brudd. Det gjør faktisk DU også

Lykke til!

Klem

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Det er slitsomt å leve i uavklarte forhold. Jeg forstår godt at du føler deg fullstendig oppspist av den krisen dere når gjennomgår.

Likvel, min erfaring tilsier at jeg vil råde deg til ikke å ta intiativ til brudd nå. Begrunnelsen min ligger i at du sier at du er imot avslutning av ekteskapet, og at du heller ikke tok intiativ til oppbrudd. Jeg ser at du er sliten og lei, men det tror jeg er en dårlig grunn for brudd for deg nå.

Når dere nå har samlivet på dagsorden, forstår jeg at du også har begynt å bli tydelig overfor din kone. Tror du hun liker at du viser hva du vil og ønsker?

Det tror jeg. Derfor vil jeg oppfordre deg til å kjempe videre til saken blir mer avklart.

Snakk gjerne også om et tidspunkt for når dere vil være kommet til klarhet og kan fatte beslutning om å fortsette eller bryte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...