Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg og min samboer har røkt i mange år, jeg siden jeg var 15(altså i snart 25 år).røykingen har, tross at han har røkt selv, vært ett evigvarende problem.for ca ett år siden, flyttet jeg fra samboeren min i ca en mnd.var så dum, at jeg var ilag med en annen, i denne perioden.Vel, jeg flyttet tilbake, ble tatt imot med åpne armer....i dette året som har gått siden det, har mye skjedd.mye positivt, men og negativt.nå vil min samboer at jeg ikke bare skal slutte å røyke, men han FORLANGER at jeg SKAL, og at jeg skal klare det 100%, uten å spekke...jeg var så stolt over meg selv, nå da jeg klarte å holde opp i flere mnd...men så sprakk jeg, og jeg gjorde det eneste rette, var ærlig med samboer om det.Og det resulterte i at jeg blei kasta rett på dør, uten å få med meg en tannbørste engang...Han mener at jeg umulig kan være GLAD i han, siden jeg ikke klarer å slutte 100% å røyke? jeg viser han på ALLE måter, at han betyr ALT for meg....men, det eneste "beviset" han vil ha, og godtar, er at jeg skal slutte å røyke...ingenting annet vil være bevis nok..Og han ser ikke, at hele saken istedenfor blir reine TVANGEN...Han sier til og med, at han skal ta livet av seg, hvis jeg ikke klarer det...hvis jeg går ifra han...

jeg er rådvill...har stått og sett på han med kniven "klar", pga nokke så DUMT!! ER det virkelig røykingen som er problemet her...?noen som har ett fornuftig svar/råd??å klare å slutte å røyke, 99% av tiden(å sprekke, altså) er ikke godtatt...

Er det jeg som er dum og tjukk i hodet..?Er jeg liksom ikke glad i han, selv om jeg sier det mange ganger for dag, og mener det, men ikke klarer å slutte med røyken...er jeg en forferdelig person, av den grunn..?

Jeg bare spør, fordi jeg vet at jeg er ett godt menneske..han sier at jeg tok ifra han noe, da jeg var ilag med nokken andre, så da vil han ta ifra meg røyken, for at han skal føle seg hel igjen...Men, er ikke det mer snakk om "hevn" da...?jeg vet ikke lenger...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/190895-slutt-%C3%A5-r%C3%B8yk-eller-forsvinn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han høres ikke helt god ut, hvis han truer med å ta livet av seg hvis du ikke slutter å røyke.

Den som truer med noe slikt er i såfall "good riddance" hvis de faktisk gjør det. Menneskelig søppel, kaller jeg sånt.

"......................................"

Gjest Ugga Bugga

Den som truer med noe slikt er i såfall "good riddance" hvis de faktisk gjør det. Menneskelig søppel, kaller jeg sånt.

Han har sikkert problemer, men det er ikke sikkert han vil gjøre alvor av truslene. De som truer med å ta livet sitt gjør det som regel ikke. De bruker det som et rop om hjelp, eller i dette tilfellet kanskje helst for å få makt over andre.

Gjest Ugga Bugga

Han har sikkert problemer, men det er ikke sikkert han vil gjøre alvor av truslene. De som truer med å ta livet sitt gjør det som regel ikke. De bruker det som et rop om hjelp, eller i dette tilfellet kanskje helst for å få makt over andre.

Annonse

Nemlig. Og hvis det er et rop om hjelp, så er det grunn til sympati. Er det derimot et maktmiddel, som det tyder på i dette tilfellet, så er det ingen grunn til så mye som et snev av sympati.

"...................................."

Gjest MrPimmel

Jeg liker ikke røyk sjøl, og kan ikke ha røykere i huset. Det lukter så ubehagelig at jeg ikke orker.

Men å ta i bruk terroistmetoder ville jeg aldri finne på. Jeg vil derimot heller aldri rote meg borti noen som røyker, så det blir ikke nødvendig.

Det hadde vært fint med litt avsnitt og sånt. Lettere å lese.

Gjest MrPimmel

Nemlig. Og hvis det er et rop om hjelp, så er det grunn til sympati. Er det derimot et maktmiddel, som det tyder på i dette tilfellet, så er det ingen grunn til så mye som et snev av sympati.

Maktmiddel tror jeg også er ordet. Eller en psyk måte å kontrollere et annet menneske.

Maktmiddel tror jeg også er ordet. Eller en psyk måte å kontrollere et annet menneske.

"Maktmiddel tror jeg også er ordet. Eller en psyk måte å kontrollere et annet menneske."

Vel - sistnevnte er jo ensebetydende med det første.

Annonse

Har jeg forstått det riktig hvis jeg antar at han røyker fortsatt? I så fall er dette et urimelig krav syns jeg.

Personlig er røyking dumpegrunn nok for meg - er nok litt fanatisk der, men når han røyker selv og kommer med trusler blir det hele ganske borti natta...

Ikke så "rart", egentlig, men ganske fascinerende psykologisk sett. Man ser veldig ofte ikke slikt når man er "oppi" det.

Vet det - har sett det sjøl. HJelper ikke å prøve å fortelle det heller - de må faktisk finne det ut sjøl- I mellomtiden kan man bare gi beskjed om at "døra er åpen - skulle det være noe".

Vet det - har sett det sjøl. HJelper ikke å prøve å fortelle det heller - de må faktisk finne det ut sjøl- I mellomtiden kan man bare gi beskjed om at "døra er åpen - skulle det være noe".

"I mellomtiden kan man bare gi beskjed om at "døra er åpen - skulle det være noe"

Det er som regel det eneste man kan gjøre, ja. Og skikkelig frustrerende er det også, hvis det er noen man faktisk bryr seg om. Men om man blander seg, så blir det en selv som blir badguy. Been there, done that.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...