Gå til innhold

FU: Normalt forhold til mor/svigermor?

Anbefalte innlegg

Gjest MrPimmel

Svigermor har jeg ikke, men min mor var verdens snilleste og mest omtenksomme menneske mot alle,selv om hun hadde et urettferdig og hardt liv med mye motgang.

Nå denne uka har jeg hørt om flere som har problemer med mødre og svigermødre, særlig kvinner.

Litt kategorisk:

Særlig kvinner har problemer med sine mødre, og omtrent jevnt fordelt på kjønn når det gjelder svigermødre.

Historiene går på å bry seg, kritisere økonomi, barneoppdragelse, valg av mann/kvinne som partner osv.

I går kom en svigermor på besøk og begynte straks å rydde og vaske, ubedt.

Tirsdag kom en mor på besøk og begynte straks å oppdra barnebarn, ubedt. Og kritiserte så datter og datterdatters påkledning, vekt og utseende. Ubedt.

Hvordan er det med deg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/190972-fu-normalt-forhold-til-morsvigermor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira12

Min mor har jeg ett godt forhold til.

Vi respekter hverandres meninger og ønsker.

Glad i mammaen min jeg, prater med henne hver eneste dag (vi bor ikke på samme plass)

Hun er god og ha til gode råd, diskusjoner og ta en utepils med .-)

Jeg er nabo med svigermor og det fungerer greitt.

Så lenge vi husker på at vi er forskjellige og trenger ett pusterom innimellom.

Vi er enig i mye, og er enige om at vi skal forskjellig smak ;-)

Eneste er at hun kan irritere meg litt når det gjelder barneoppdragelse, men så kommer vi jo ifra hver vår generasjon også, så det vil alltid være forskjellig hva vi synes og mener på det området (iallefall sånn noenlunde)

Men det er jeg som bestemmer oppdragelsen til guttungen min til syvende og sist, så jeg bryr meg lite.

Konklusjon: En må gi og ta, og forstå at vi alle er ulike.

(Dæven, dette ble lang du)

Gjest MrPimmel

Min mor har jeg ett godt forhold til.

Vi respekter hverandres meninger og ønsker.

Glad i mammaen min jeg, prater med henne hver eneste dag (vi bor ikke på samme plass)

Hun er god og ha til gode råd, diskusjoner og ta en utepils med .-)

Jeg er nabo med svigermor og det fungerer greitt.

Så lenge vi husker på at vi er forskjellige og trenger ett pusterom innimellom.

Vi er enig i mye, og er enige om at vi skal forskjellig smak ;-)

Eneste er at hun kan irritere meg litt når det gjelder barneoppdragelse, men så kommer vi jo ifra hver vår generasjon også, så det vil alltid være forskjellig hva vi synes og mener på det området (iallefall sånn noenlunde)

Men det er jeg som bestemmer oppdragelsen til guttungen min til syvende og sist, så jeg bryr meg lite.

Konklusjon: En må gi og ta, og forstå at vi alle er ulike.

(Dæven, dette ble lang du)

Inntrykket mitt er at barneoppdragelse er et hett emne.

Jeg har vært fantastisk heldig med svigermor (og svigerfar!!!). Svigermor er veldig oppegående, og jeg trives kjempegodt i hennes selskap - de bor 50 mil unna, og jeg synes det er altfor langt.

Mamma'n min har jeg stort sett et godt forhold til, men det er faktisk oftere konflikter der enn med svigermor. Men jeg tar absolutt min del av "skylden" for det, altså :)

Annonse

Gjest MIN teori ;o)

Forskjellen på morsfølelse og bestemorsfølelse. Der ligger ofte konflikten begravet.

De svigermødrene som ikke helt greier å kjenne den forskjellen, det vil si å først og fremst glede seg på SINE BARNS vegne, når barnebarna kommer. Og ikke på sine egne vegne. De kommer greiest ut av det med svigerdøtrene.

De som gleder seg mest på EGNE vegne, de greier ofte ikke å se de hårfine grensene og tråkker stadig over. De havner i konflikt.

Gjest Ramina

Jeg har kuttet forholdet til min mor pga. diverse.

Min svigemor er verdens søteste.

Hun legger seg aldri opp i våre ting, er forsiktig - altfor forsiktig - med å komme på besøk.

Hun tar seg av ungene og duller med dem som de skulle vært hennes egne barnebarn (de er mine fra tidligere)

Hun er virkelig ei toppers dame som jeg har mange artige samtaler med.

Men så er hun kjent som ei "mor Theresa" også da :)

Og...sønnen er som snytt ut av nesa på mor :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...