Gjest uio Skrevet 13. februar 2001 Del Skrevet 13. februar 2001 Jeg er gravid i uke 24, og har en periode vært litt plaget med noe jeg ikke er sikker på hva er. Merker at jeg får en liten våt flekk i trusa innimellom, kan være daglig, flere ganger om dag, eller av og til med flere dager i mellom, men vanligvis omtrent daglig. Det er helt tyntflytende, jeg kan ikke se at det har noen spesiell farge, men jeg merker innimellom at det lukter litt stramt liksom fra underlivet. Lukten er litt ubehagelig, og ganske sterk, hender jeg kjenner det når jeg sitter på kontoret fullt påkledt. Syns ikke egentlig lukten minner om urin, men vet ikke helt hva det er. Jeg er stort sett flink til å ta knipeøvelser, og har gjort det hele tiden, og kan ikke si at jeg merker noe mer fuktighet om jeg anstrenger meg, ler, hoster, osv. Så jeg lurer på hva det kan være. Har tenkt mest på urinlekkasje, men lurer også på om det kan være utflod som er så tyntflytende, eller om det er mulig at jeg lekker fostervann. Hvis man lekker fostervann, vil det være konstant da, eller sånn sporadisk som jeg har det? Urinlekkasje og utflod er forsåvidt plagsomt, men bekymrer meg ikke, det er tanken på om det kan være fostervann jeg ikke liker. Er det farlig å lekke fostervann? Bør jeg ta dette opp med legen min på neste kontroll om 2 uker - eller høres det helt normalt ut og er ikke noe jeg trenger å tenke mer på? Kan legge til at mengden ikke er veldig stor, men at trusa kan bli ganske fuktig "der foran" liksom, uten at jeg noen gang har opplevd at det har gått gjennom buksa eller noe. Jeg bruker truseinnlegg innimellom, men syns på en måte det er greiere å la være, for med truseinnlegg er det umulig å se hvor mye eller lite det er, og dessuten føler jeg at det blir veldig tett og klamt der nede. Ble litt rotete dette, men håper du kan svare meg på hva dette kan være - og om det er noe jeg bør få sjekket eller ikke. Vet ikke om det har noe å si, men jeg har fått påvist protein i urinen min ved de to siste kontrollene. Kjenner godt at babyen er i bevegelse der inne flere ganger om dag, men har ikke begynt å få noe synlig mage ennå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19102-urinlekkasje-utflod-eller-fostervann/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 13. februar 2001 Del Skrevet 13. februar 2001 Jga tycker att det hörs ut som en riklig utflod du har. Om det hade varit urin, hade du kännt det på lukten och sett det på färgen. Om det hade varit fostervatten, så hade det kommit lite mera än vad du beskriver det. Jag tycker dock att du skall ta upp detaa vid din nästa undersökning hos doktorn. Blir utfloden rikligare skall du ta kontakt med din doktor tidigare. Då kanske en undersökning skall gjöras för att utesluta vatten avgång. Lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19102-urinlekkasje-utflod-eller-fostervann/#findComment-84824 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.