Gå til innhold

Samboeren min vil trolig ikke mer....

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 26 år. Jeg har vært samboer med kjæresten min i 8 år nå. Vi ble sammen mens vi var unge. Hun var 16 og jeg var 18 år. Den siste tiden har vi begynt å gli vekk fra hverandre.Hun har ikke konfrontert meg med dette men jeg vet at hun blant annet har lagt inn posteringer her på doktoronline hvor hun lurer på hva hun skal gjøre. Hun klager blant annet på at hun ikke er seksuelt innteresert i meg lenger og ønsker tid alene for å leve livet. Jeg føler at jeg har prøvd å hjelpe forholdet på alle måter. Både med hensyn til det seksuelle og ikke minst økonomisk og romantiske.

Det er en rekke faktorer som jeg ikke liker med måten hun er på nå. Når vi for eksempel er ute på byen sammen flørter hun åpenlyst med andre gutter og bryr seg ikke om meg. Når hun ser at jeg ser henne skjønner hun poenget og slutter med det. Alt i alt er det en rekker ting hun gjør som jeg misliker sterkt, og som hun vet at jeg misliker. Jeg føler det nå er ganske tungt at hun mange ganger går bak ryggen på meg og diskuterer forholdet vårt uten å involvere meg. Jeg har hele tiden vært trofast og har ikke engang kysset en annen kvinne mens vi har vært sammen. Tilbudene har vært der men av respekt for min samboer har jeg ikke gjort noe galt. Noen som har noen tips om hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191054-samboeren-min-vil-trolig-ikke-mer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som Lillemus sier - prat med henne. Det er alfa-omega. Ellers er det synd å si det, men det er egentlig ikke annet å vente etter et 8 års langt forhold som begynte i en alder av 18 år. Slikt har en statistisk sannsynlighet for å vare "livet" ut som er tilnærmet lik null. Det som er kjipt er at det føles ekstra ille når et forhold som har vart hele ens voksne liv går til grunne. Men man overlever.

"..................................."

Det undrer meg at du sier du ikke har kysset andre av respekt for din samboer. Jeg kysser ikke andre av kjærlighet til samboeren min (dvs. jeg har ikke lyst).

Det ville forresten hjelpe hvis du la ut noen linker til det samboeren din har skrevet her inne, så vi kan se saken fra hennes side (lettere å gi råd til deg når vil vet hva hun mener).

Som Lillemus sier - prat med henne. Det er alfa-omega. Ellers er det synd å si det, men det er egentlig ikke annet å vente etter et 8 års langt forhold som begynte i en alder av 18 år. Slikt har en statistisk sannsynlighet for å vare "livet" ut som er tilnærmet lik null. Det som er kjipt er at det føles ekstra ille når et forhold som har vart hele ens voksne liv går til grunne. Men man overlever.

Jeg kjenner et par. De er begge 29 og har vært sammen siden de var 17, og for noen uker siden ble de gift.

Jeg kjenner et par. De er begge 29 og har vært sammen siden de var 17, og for noen uker siden ble de gift.

Omg...jeg ventet på at det skulle komme noe slikt. SELVFØLGELIG hender det at sånt skjer. Men selv om disse gifter seg, så er likevel sjangsen for at de fortsatt er gift om 15 år liten, statistisk sett.

"......................................"

Annonse

Omg...jeg ventet på at det skulle komme noe slikt. SELVFØLGELIG hender det at sånt skjer. Men selv om disse gifter seg, så er likevel sjangsen for at de fortsatt er gift om 15 år liten, statistisk sett.

"......................................"

Hvis man har det bra sammen med partneren tror jeg det er få som slår opp bare fordi de ble sammen unge. Noe helt annet er at de fleste ikke vet hva de leter etter når de er 17-18 år og derfor ikke møter den rette i den alderen. Men noen er jo heldige.

Hvis man har det bra sammen med partneren tror jeg det er få som slår opp bare fordi de ble sammen unge. Noe helt annet er at de fleste ikke vet hva de leter etter når de er 17-18 år og derfor ikke møter den rette i den alderen. Men noen er jo heldige.

Selvfølgelig er det ingen som slår opp fordi de ble sammen unge. De fleste vokser fra hverandre, bl.a fordi de oppdager at de har gått glipp av en god del ved å binde seg så tidlig. Ergo får de et helt naturlig behov for å "leve livet" litt, da i en alder av 30-40.

"...................................."

skorpionfisken

So? Vi ble sammen som 18 åringer, gift som 20 åringer og skilt som 36 åringer.

Det at folk gifter seg betyr ikke at forholdet varer livet ut. Det betyr bare at det varte lenge nok til at de ble gift.

Selv pensjonister skiller seg vet du.

So? Vi ble sammen som 18 åringer, gift som 20 åringer og skilt som 36 åringer.

Det at folk gifter seg betyr ikke at forholdet varer livet ut. Det betyr bare at det varte lenge nok til at de ble gift.

Selv pensjonister skiller seg vet du.

Men alle som gifter seg blir da ikke skilt igjen...

Annonse

I Oslo og omegn er såvidt jeg vet skillsmissestatistikken omtrent 50%. Og da kan man jo tenke seg hva bruddstatistikken er.

Jeg sier ikke at at det er normalt å være sammen med den man møter når man er 16 år resten av livet, jeg sier bare at det ikke er 0% sjanse for å leve resten av livet med ham/henne.

Jeg sier ikke at at det er normalt å være sammen med den man møter når man er 16 år resten av livet, jeg sier bare at det ikke er 0% sjanse for å leve resten av livet med ham/henne.

Jeg sa heller ikke 0% - jeg sa TILNÆRMET 0%.

Er dette antagelser fra din side eller fakta?

Hva mener du? Det er selvfølgelig et faktum at sjangsene for at et forhold innledet i tenårene varer livet ut er veldig små. Ingen som har noen som helst erfaring og kunnskaper om livet, verden og folk rundt seg vil kunne være uenig i det.

Det skal veldig mye til for at man ikke før eller siden oppdager at man har gått glipp av mye, og føler en trang til å ta igjen en del av dette, i et slikt tilfelle. Det sier seg selv - de aller fleste har behov for å leve litt, og et seriøst forhold fra og med tenårene legger selvsagt litt lokk på dette. I tillegg er man sjelden i nærheten av å være voksen i denne aldere, og sjangsen for at man "vokser fra hverandre" i større eller mindre grad er veldig store.

Det er også rimelig sjeldent at et forhold innledet i voksen alder varer livet ut - og da er forutsetningene mht. modenhet og erfaring bedre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...