Frk.Svipp Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Hei. Jeg har vært sammen med K i ett år, jeg snart tretti, han snart førti. Ingen av oss har hatt lengre forhold før. Jeg er veldig glad i han og tiltrukket av han. Vi har god kjemi og har det veldig fint når vi er sammen, men viktige ting skurrer. Jeg ønsker forpliktelse, K ønsker frihet. K kan ikke love å være trofast og han er redd for å binde seg. Han har lett for å melde seg ut / dra sin vei når det oppstår problemer, i stedet for å ta aktivt tak i ting. Jeg blir lett mistenksom, sjalu og får barnslige raseri- og trass anfall. Forholdet skifter mellom veldig gode, nære og intense perioder og disse mistroiske / hatefulle periodene. K er følsom, og jeg vet at han har hatt en veldig sær og vanskelig oppvekst med foreldre som sviktet. Han er en rolig og snill mann, velutdannet og reflektert, men jeg tror ikke han ser seg selv helt alltid. Jeg skulle ønske han ville ta mer ansvar for å ordne opp i ting. Mye handler om meg også, men jeg er i alle fall opptatt av å lære og å finne ut av ting, og har også gått til psykolog pga spiseproblem/bulimi. Jeg vet det ikke er bra for meg å være sammen med en mann som jeg ikke kan stole helt på, og jeg tenker ofte på å gjøre det slutt. Men det er veldig sjelden kjemien stemmer så godt gjensidig, og jeg tør ikke gi slipp på K. Han for sin del ville aldri gjøre det slutt med meg. Jeg går rundt og håper at det er den vanskelige familiebakgrunnen til K som gjør at han er redd for forhold, og at han bare trenger å bli tryggere. Det er sikkert naivt av meg. Jeg tenker at hvis jeg skal fortsette forholdet til K, vil jeg kreve at han blir med på parterapi. Vi blir ikke klokere av oss selv. Vet du hvilke tilbud som finnes i Oslo området? Takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/191081-par-terapi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Hei! Når viktige ting i personligheten går motsatt vei hos de to i paret, er det klokt å ta det frem og se på hvordan det virker. Jeg merker meg at du nevner forpliktelse og frihet og uvilje mot å ta opp konflikter. Det er avgjørende å ta opp før dere formaliserer forholdet mer. Du kan nok peke på betydningen av at han endrer fokus og blir mer seriøs, men han må ville det selv, og se vitsen med å gå i terapi sammen med deg. Inntil da må du avfinne deg med at han nok vil kjøre sitt løp, selv om han vet hva du mener. Spørsmplet er om du vil ha en kjærest som avviker såpass mye fra dine egne verdier. Du kan sette saken på spissen for ham ved å si det rett ut. Det er mange muligheter for hjelp i Oslo. Familiekontorene i ulike bydeler gir parterapi og rådgivning. Det er gratis. Se telefonkatalogen og ring selv for å bestille time. Mange private gir samme tjeneste men koster penger. Jeg har kontor i Grensen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/191081-par-terapi/#findComment-1326026 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.