Gå til innhold

Soydig/harselerende

Anbefalte innlegg

Gjest this is a signature

Jeg har en stemor som er ganske spesiell/krevende av seg til tider.

Idag kjørte vi sammen kjørte hjem fra ferehuset, Etter at vi hadde rastepause, kom hun og spurte meg om jeg hadde tatt setet hennes. Da skukke jeg bare skifte radiokanal mens de var på butikken.

Deretter byr hun meg på pastiller. Jeg sier nei takk, men hun insisterer på at jeg skal ta pastill, fordi det lukte så ille røyk her".

Er det bare meg, eller var det utrolig frekt gjort/sagt?

Ikke nok med det heller. Hver gang jeg prater med pappa, så blander hun seg. I absolutt ALT.

Hun skal alltid ha siste ordet, og ha rett hele tdien. Ingen har rett hele tiden..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191113-soydigharselerende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

skorpionfisken

Deretter byr hun meg på pastiller. Jeg sier nei takk, men hun insisterer på at jeg skal ta pastill, fordi det lukte så ille røyk her".

Av og til skulle jeg ønske jeg var tøff nok til å si akkurat det. Det er mange med dårlig ånde jeg skulle ønske jeg kunne prakke en pastill på, men av høflighet tør jeg ikke nevne det.

Episodene dine høres helt uskyldige ut.

Det at hun blander seg opp i alt dere sier, og skal ha rett hele tiden derimot. Det er slitsomt, det skal jeg være enig med deg i.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191113-soydigharselerende/#findComment-1322812
Del på andre sider

petter smart

Det er godt mulig hun er spesiell og krevende, men ut fra de hendelsene du nevner så er jeg ikke enig.

Kanskje med unntak av at hun blander seg inn i alt. Men det er jo kun din versjon av saken. Kanskje blander hun seg ikke inn i ALT, og kanskje hun mener det godt.

Det er ikke enkelt å være stemor heller.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191113-soydigharselerende/#findComment-1322850
Del på andre sider

Av og til skulle jeg ønske jeg var tøff nok til å si akkurat det. Det er mange med dårlig ånde jeg skulle ønske jeg kunne prakke en pastill på, men av høflighet tør jeg ikke nevne det.

Episodene dine høres helt uskyldige ut.

Det at hun blander seg opp i alt dere sier, og skal ha rett hele tiden derimot. Det er slitsomt, det skal jeg være enig med deg i.

Jeg hadde jo (faktisk TO) tyggegummi(er) i munnen..Var ikke det nok, på en måte??

Jeg synes det var utrolig frekt sagt/gjort..

En annen ting er at bare jeg nærmer meg pappa, kommer hun ålende, og stiller seg ved siden av oss..

Jeg tror hun er sykelig sjalu..At det går an å være så avhengige av hverandre..jeg tror ikke det er sunt å være så mye sammen..Tror det er viktig å være sammen med venner utenom. De er ALLTID sammen, uansett.

Hun går meg bare på nervene, fordi hun tror jeg må ha inn alt med teskje, og forklarer alt til MINSTE lille detalj, når jeg har skjønt tegninga for år siden..

Og hun må ALLTID ha siste ordet når vi prater. Sier imot ALT. Jeg finner det utrolig irriterende..

"Det er ikke enkelt å være stemor heller" (Petter Smart)...Neinei, men man trenger ikke oppføre seg som en kverrulerende bitch i tide og utide for det..Jeg svelger kamel etter kamel, mens hun kan si hva pokker hun vil..Kanskje det eksploderer for meg en dag..Heldigvis møtes vi veldig sjelden, så jeg ikke trenger å oppleve at jeg irriterer meg over henne..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191113-soydigharselerende/#findComment-1322882
Del på andre sider

skorpionfisken

Jeg hadde jo (faktisk TO) tyggegummi(er) i munnen..Var ikke det nok, på en måte??

En annen ting er at bare jeg nærmer meg pappa, kommer hun ålende, og stiller seg ved siden av oss..

Jeg tror hun er sykelig sjalu..At det går an å være så avhengige av hverandre..jeg tror ikke det er sunt å være så mye sammen..Tror det er viktig å være sammen med venner utenom. De er ALLTID sammen, uansett.

Hun går meg bare på nervene, fordi hun tror jeg må ha inn alt med teskje, og forklarer alt til MINSTE lille detalj, når jeg har skjønt tegninga for år siden..

Og hun må ALLTID ha siste ordet når vi prater. Sier imot ALT. Jeg finner det utrolig irriterende..

"Det er ikke enkelt å være stemor heller" (Petter Smart)...Neinei, men man trenger ikke oppføre seg som en kverrulerende bitch i tide og utide for det..Jeg svelger kamel etter kamel, mens hun kan si hva pokker hun vil..Kanskje det eksploderer for meg en dag..Heldigvis møtes vi veldig sjelden, så jeg ikke trenger å oppleve at jeg irriterer meg over henne..

"Jeg hadde jo (faktisk TO) tyggegummi(er) i munnen..Var ikke det nok, på en måte??"

Der ser du, du skriver ikke alt i innlegget ditt, og så skal vi gjette at du ikke ville ha pastill fordi du allerede hadde TO tyggegummier i munnen og det var nok.

Det er ikke lett å svare her inne når man svarer på halve historien.

Har du snakket med henne om hvordan du oppfatter oppførselen hennes?

Har du snakket med pappa om oppførselen hennes? Kanskje han er enig med deg, men ikke vil si noe for å ikke lage bråk dersom du ikke virker som du bryr deg.

Om de er sammen alltid så ring ham eller oppsøk ham på jobben. Der er hun vel forhåpentligvis ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191113-soydigharselerende/#findComment-1322891
Del på andre sider

Annonse

"Jeg hadde jo (faktisk TO) tyggegummi(er) i munnen..Var ikke det nok, på en måte??"

Der ser du, du skriver ikke alt i innlegget ditt, og så skal vi gjette at du ikke ville ha pastill fordi du allerede hadde TO tyggegummier i munnen og det var nok.

Det er ikke lett å svare her inne når man svarer på halve historien.

Har du snakket med henne om hvordan du oppfatter oppførselen hennes?

Har du snakket med pappa om oppførselen hennes? Kanskje han er enig med deg, men ikke vil si noe for å ikke lage bråk dersom du ikke virker som du bryr deg.

Om de er sammen alltid så ring ham eller oppsøk ham på jobben. Der er hun vel forhåpentligvis ikke.

Jeg var som sagt trøtt da jeg skrev innlegget.

Jeg har pratet med han om det, uten hell. Ting forandres ikke for det. Han kan ikke forandre henne som person. Hun bare er sånn.

Men jeg treffer de jo så sjelden uansett, så hva er poenget? Jeg måtte bare få litt åndelig støtte, høre at noen andre også reagerer på hvordan hun er..

Men jeg vet igrunn ikke hva jeg skal si til henne, og på hvilken måte, for å gjøre henne oppmerksom på det..Jeg kan jo si "Du må alltid ha siste ordet du?", og smile. Eller noe sånt.

Jeg blir bare mer oppmerksom på det når jeg er mye sammen med dem. Hvilket er VELDIG sjelden. Var på feriehuset til pappa sin lsekt i fire dager. For første gang på 12 år. Da blir jeg mer oppmerksom på det.

Jeg finner det litt rart/det stikker litt at hun (stemor) har mer tilhørighet til feriehuset enn meg, da jeg ikke hadde vært der på så lenge. Men tror det blir annerledes neste år, hvis jeg drar. Jeg har lyst å dra. Jeg merker at det betyr meg for meg enn jeg tror å holde kontakten/treffe slekta. Har mye slekt rundt feriehuset der, som jeg ikke hadde møtt på 12 år.

Var bare litt rart at _hun_ satt og svarte på spørsmål jeg stile (til pappa, vel og merke). Jeg må vel begynne å bli flinkere å bruke "pappa" foran spørsmålene jeg stiller. Slik at hun skjønner at jeg spør _han_, og ikke henne.

Hun brukte uttrykket "vårt" hele tiden. Litt uvant. Her er naustet "vårt", etc. Hva tror hun at hun er? Hvorfor sier hun det? Tilhører kanskje ikke _jeg_ familien mer enn henne? Det stakk litt..

Men nå har jeg iallefall vært der. Og det blir enklere å dra dit neste gang, tror jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191113-soydigharselerende/#findComment-1322902
Del på andre sider

Kan du ikke si til faren din at du gjerne vil snakke med ham på tomannshånd da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191113-soydigharselerende/#findComment-1322919
Del på andre sider

skorpionfisken

Jeg var som sagt trøtt da jeg skrev innlegget.

Jeg har pratet med han om det, uten hell. Ting forandres ikke for det. Han kan ikke forandre henne som person. Hun bare er sånn.

Men jeg treffer de jo så sjelden uansett, så hva er poenget? Jeg måtte bare få litt åndelig støtte, høre at noen andre også reagerer på hvordan hun er..

Men jeg vet igrunn ikke hva jeg skal si til henne, og på hvilken måte, for å gjøre henne oppmerksom på det..Jeg kan jo si "Du må alltid ha siste ordet du?", og smile. Eller noe sånt.

Jeg blir bare mer oppmerksom på det når jeg er mye sammen med dem. Hvilket er VELDIG sjelden. Var på feriehuset til pappa sin lsekt i fire dager. For første gang på 12 år. Da blir jeg mer oppmerksom på det.

Jeg finner det litt rart/det stikker litt at hun (stemor) har mer tilhørighet til feriehuset enn meg, da jeg ikke hadde vært der på så lenge. Men tror det blir annerledes neste år, hvis jeg drar. Jeg har lyst å dra. Jeg merker at det betyr meg for meg enn jeg tror å holde kontakten/treffe slekta. Har mye slekt rundt feriehuset der, som jeg ikke hadde møtt på 12 år.

Var bare litt rart at _hun_ satt og svarte på spørsmål jeg stile (til pappa, vel og merke). Jeg må vel begynne å bli flinkere å bruke "pappa" foran spørsmålene jeg stiller. Slik at hun skjønner at jeg spør _han_, og ikke henne.

Hun brukte uttrykket "vårt" hele tiden. Litt uvant. Her er naustet "vårt", etc. Hva tror hun at hun er? Hvorfor sier hun det? Tilhører kanskje ikke _jeg_ familien mer enn henne? Det stakk litt..

Men nå har jeg iallefall vært der. Og det blir enklere å dra dit neste gang, tror jeg.

Hvis din far eier plassen, og hun er gift med din far så har de sannsynligvis felleseie, og da kan hun trygt si "vårt".

Om de har særeie har hun likevel arverett etter ham. Og så lenge de er gift kan man si "vårt".

Selv vi som er samboere sier "vårt" selv om det på papiret er "mitt" og "ditt".

Du er ikke litt sjalu på henne som har tatt din (evt din mors) plass?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191113-soydigharselerende/#findComment-1322949
Del på andre sider

Kan du ikke si til faren din at du gjerne vil snakke med ham på tomannshånd da?

Been there, done that..Hjelper det? Nei.

Han sier at da må vi kjøre bort (for å kunne være alene). Jeg resignerer heller istedetfor å lage en scene. Jeg vinner ikke noe på det allikevel, tror jeg. Vi møtes så sjelden uansett.

Men da vi var på ferie sammen, dri jeg, pappa og broren min på fisketur sammen. Da fikk vi jo være alene. Det var greit.

Jeg måtte bare få ut noe f***skap her inne. Å få litt "medfølelse", at noen er enige i det jeg skriver..:)

Det mest ironiske er at både pappa og stemor har røyka selv..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191113-soydigharselerende/#findComment-1323000
Del på andre sider

Hvis din far eier plassen, og hun er gift med din far så har de sannsynligvis felleseie, og da kan hun trygt si "vårt".

Om de har særeie har hun likevel arverett etter ham. Og så lenge de er gift kan man si "vårt".

Selv vi som er samboere sier "vårt" selv om det på papiret er "mitt" og "ditt".

Du er ikke litt sjalu på henne som har tatt din (evt din mors) plass?

Jeg snakker om feriehuset til slekta..Irriterer meg at hun er blitt så lett husvarm..

Jeg har MER tilhørighet der enn henne..Det er det jeg reagerer på.

Men jeg tror nok slekta føler det sånn også. Den slekta holder veldig sammen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191113-soydigharselerende/#findComment-1323003
Del på andre sider

skorpionfisken

Been there, done that..Hjelper det? Nei.

Han sier at da må vi kjøre bort (for å kunne være alene). Jeg resignerer heller istedetfor å lage en scene. Jeg vinner ikke noe på det allikevel, tror jeg. Vi møtes så sjelden uansett.

Men da vi var på ferie sammen, dri jeg, pappa og broren min på fisketur sammen. Da fikk vi jo være alene. Det var greit.

Jeg måtte bare få ut noe f***skap her inne. Å få litt "medfølelse", at noen er enige i det jeg skriver..:)

Det mest ironiske er at både pappa og stemor har røyka selv..

"Det mest ironiske er at både pappa og stemor har røyka selv.."

De som har røkt selv er de som blir mest fanatiske når de slutter. Akkurat som om de skal gjøre godt igjen det de har syndet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191113-soydigharselerende/#findComment-1323037
Del på andre sider

Jeg snakker om feriehuset til slekta..Irriterer meg at hun er blitt så lett husvarm..

Kanskje HUN føler seg veldig utenfor i slekta deres, og sier & gjør som hun gjør, for å understreke at din far og hun er et par, og at hun vil inkluderes?

Jeg tror mange har helt andre motiver for sin oppførsel enn vi ofte tror... Gjerne for å skjule usikkerhet etc.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191113-soydigharselerende/#findComment-1323040
Del på andre sider

Annonse

dette med feriehuset "oser" av sjalusi. Samtidig sier du at det så SJELDEN dere treffes. Kanskje heve toleransegrensen et lite hakk? - unner du ikke faren din dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191113-soydigharselerende/#findComment-1323104
Del på andre sider

Kanskje du er litt for gammel til å feriere med pappa?

Er du dum eller later du bare som???

Tatt i betraktning hvor få foreldre og voksne barn i dagens samfunn som klarer å ha et såpass godt forhold sammen at de er i stand til å "overleve" en hel ferie sammen, så synes jeg det står respekt av dem som klarer det. Så uansett alder så blir en etter min mening aldri for gammel til å feriere med sine foreldre (eller besteforeldre for den saks skyld).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191113-soydigharselerende/#findComment-1328561
Del på andre sider

Er du dum eller later du bare som???

Tatt i betraktning hvor få foreldre og voksne barn i dagens samfunn som klarer å ha et såpass godt forhold sammen at de er i stand til å "overleve" en hel ferie sammen, så synes jeg det står respekt av dem som klarer det. Så uansett alder så blir en etter min mening aldri for gammel til å feriere med sine foreldre (eller besteforeldre for den saks skyld).

Det hadde kanskje vaert lurt aa lese sammenhengen her foer du stemplet Lillemus som "dum"? Og det gaar an aa holde en hoeflig tone selv om du er uenig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191113-soydigharselerende/#findComment-1328640
Del på andre sider

Det hadde kanskje vaert lurt aa lese sammenhengen her foer du stemplet Lillemus som "dum"? Og det gaar an aa holde en hoeflig tone selv om du er uenig.

Jeg har så absolutt lest sammenhengen, og jeg gjorde det igjen etter å ha mottatt svaret fra deg. Og jeg finner virkelig ikke noe i "sammenhengen" som tilsier at "this is a signature" er for ung til å feriere med sin far.

Kanskje du kan dele ditt klasyn med oss andre ikke fullt så priviligerte slik at også vi ser det samme som deg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191113-soydigharselerende/#findComment-1328747
Del på andre sider

Jeg ferierte ikke med ham, jeg ferierte med flere av slektningene mine. Jeg følte for å dra til dette feriehuset, da jeg ikke hadde vært der på tolv år. Man har behov for å ha kontakt med røttene sine.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191113-soydigharselerende/#findComment-1330890
Del på andre sider

Det var snakk om fire dager. Ikke en hel ferie. Og nei, jeg dro ikke dot for å møte pappa. Jeg dro dit for å oppleve fin natur, og bare for å ha vært der. Ettersom det var så lenge siden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191113-soydigharselerende/#findComment-1330893
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...