muriel Skrevet 14. februar 2006 Skrevet 14. februar 2006 Ja, HS var jo bedende mot SS, bedende fordi han ville ha hjelp eller fordi han ba om å bli drept??? Og i såfall hvorfor?? Uansett veldig påfallende at SS unngikk å sende alvorlige heksinger mot HP på slutten.... http://www.dumbledoreisnotdead.com/ ;o) 0 Siter
muriel Skrevet 14. februar 2006 Skrevet 14. februar 2006 broren til Sirius.... den hsitorien hadde jeg glemt. Hva var det igjen? Broren til Sirius tilhørte svartsida, og ble drept for mange år siden. På lappen inni den falske horcruxen sto det vel noe sånt som at den som stjal den regnet med å være død lenge før Voldemort kom til å få bruk for horcruxen igjen. Og jeg mener å huske at ordlyden var slik at lappen sannsynligvis var skrevet av en av V's tilhengere. Broren til Sirius var en tilhenger, han døde lenge før lappen ble funnet, og initialene passer med de på lappen. 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 14. februar 2006 Skrevet 14. februar 2006 Ahhh!!! Omsider kunne jeg søke meg fram til tråden som jeg glatt hoppet over i sommer, for omsider er også jeg ferdig!! ;-) Og det skyldes at i sommer holdt vi fortsatt på med bok 4 (leser høyt for barn, og har valgt å "vente" på ham). Så i høst ble det 5'ern - ferdig til jul, og så nå 6'ern! Jeg har virkelig teflonhjerne. Jeg leste den siste Harry Potter-boka med en gang den kom på engelsk, men nå har jeg allerede glemt en masse. Jeg husker ikke engang hvem som drepte Dumbledore. Ikke husker jeg noe med en medaljong heller, eller hvem som tok den. Ikke husker jeg at Sirius hadde en bror heller. 0 Siter
morsan Skrevet 14. februar 2006 Skrevet 14. februar 2006 http://www.dumbledoreisnotdead.com/ ;o) Skal lese!!!! :-) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 14. februar 2006 Skrevet 14. februar 2006 *S* Jeg kom sent inn i dette.... Da kolleger sa at de leste HP for barna sine for 5 år siden begikk jeg den store dumhet å tro at når jeg fikk "stort nok" barn ville det være noe annet som var populært...... ;-) Men dengang ei, og heldigvis for det, for bøkene har vært meget lesbare!! Eneste var at jeg irriterte meg litt over 5'ern og denne sure tonen som ble skapt på skolen pga Prof. Uffert.... For ei megge!!! Sa tross alt mye bedre med Slur og andre sleipinger med litt mer æksjen! ;-) Går ut fra at professor Uffert er hun som på engelsk heter Umbridge - og hun er ei førsteklasses megge, ja! *grøsser* Det verste er at hun minner meg m en sjef jeg hadde for leeenge siden. Sånn alltid smilende og liksomsukkersøt, men full av galle og spydige kommentarer. Fytterakkern! 0 Siter
morsan Skrevet 14. februar 2006 Skrevet 14. februar 2006 Går ut fra at professor Uffert er hun som på engelsk heter Umbridge - og hun er ei førsteklasses megge, ja! *grøsser* Det verste er at hun minner meg m en sjef jeg hadde for leeenge siden. Sånn alltid smilende og liksomsukkersøt, men full av galle og spydige kommentarer. Fytterakkern! Ja, det var hun som kom og "tok over" hele butikken etter departementets ordre i bok 5. "Storinkvisitor" kaltes hun på norsk, og hun iverksatte all slags restriksjoner etc i eneveldig stil.... :-( 0 Siter
morsan Skrevet 14. februar 2006 Skrevet 14. februar 2006 Jeg har virkelig teflonhjerne. Jeg leste den siste Harry Potter-boka med en gang den kom på engelsk, men nå har jeg allerede glemt en masse. Jeg husker ikke engang hvem som drepte Dumbledore. Ikke husker jeg noe med en medaljong heller, eller hvem som tok den. Ikke husker jeg at Sirius hadde en bror heller. ;-) Det med Sirius' bror husket ikke jeg heller. Vet ikke om det ble nevnt i denne boka??? Kanskje i femmer'n? Jeg har jo lest dette høyt for poden, med innlevelse av stemmer og tonefall og hele greia, så jeg innbiller meg at jeg derfor vil huske ekstra godt....?? 0 Siter
muriel Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 broren til Sirius.... den hsitorien hadde jeg glemt. Hva var det igjen? Historien er omtrent slik: Regulus Alphar Black (på norsk: Svaart) var broren til Sirius. Han var litt yngre og tilhørte Smygard. I bok nr 5 (måtte lete litt) sa Sirius at Regulus var en dødseter, og ble drept av dødseterne da han ville trekke seg ut. 0 Siter
morsan Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Historien er omtrent slik: Regulus Alphar Black (på norsk: Svaart) var broren til Sirius. Han var litt yngre og tilhørte Smygard. I bok nr 5 (måtte lete litt) sa Sirius at Regulus var en dødseter, og ble drept av dødseterne da han ville trekke seg ut. WOW!! Virkelig imponert over at du gadd å lete i ganle HP-bøker for å gi meg svaret! :-) Ja, det ser mest ut til at det er han som står bak medaljongnappingen ja! ;-) Som sagt var de eneste jeg kunne komme på som _kanskje_ hadde sammenfallende initialer var Rita Slita (vet ikke hva hun heter på engelsk, men det er denne reporteren som skapte seg om til insekt for å tyvlytte på Harry & co i bok nr 4) og prof Stikling (dvs hun i drivhusene...). Og ingen av dem hørtes ut som sannsynlige!! Hadde vært _meget_ uventet om JKR ga personer f eks Stikling eller Pirrevimp (=han lille formellæreren) en avgjørende rolle i siste bok! *he he* 0 Siter
muriel Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 WOW!! Virkelig imponert over at du gadd å lete i ganle HP-bøker for å gi meg svaret! :-) Ja, det ser mest ut til at det er han som står bak medaljongnappingen ja! ;-) Som sagt var de eneste jeg kunne komme på som _kanskje_ hadde sammenfallende initialer var Rita Slita (vet ikke hva hun heter på engelsk, men det er denne reporteren som skapte seg om til insekt for å tyvlytte på Harry & co i bok nr 4) og prof Stikling (dvs hun i drivhusene...). Og ingen av dem hørtes ut som sannsynlige!! Hadde vært _meget_ uventet om JKR ga personer f eks Stikling eller Pirrevimp (=han lille formellæreren) en avgjørende rolle i siste bok! *he he* Bare hyggelig å kunne hjelpe, jeg lever meg så inn at det aner du ikke ) Hun heter Rita Skeeter, og jeg HATER henne, hehe. Snape (Slur) kommer til å overraske stort i den siste boka. Vi kommer til å få se at han har faen ikke hatt det så greit, og at Humlesnurr hadde rett hele tida. (Det var dagens sending fra Muriels Krystallkule, hehehe) 0 Siter
morsan Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Bare hyggelig å kunne hjelpe, jeg lever meg så inn at det aner du ikke ) Hun heter Rita Skeeter, og jeg HATER henne, hehe. Snape (Slur) kommer til å overraske stort i den siste boka. Vi kommer til å få se at han har faen ikke hatt det så greit, og at Humlesnurr hadde rett hele tida. (Det var dagens sending fra Muriels Krystallkule, hehehe) Ja, jeg har hele tiden følt at det er noe ved Slur. Og den scenen tidlig i bok 6 der han treffer Narcissa og Bellatrix – følte ikke at det var ”ekte”. Litt slik som i Agatha Christie at hun gjør slik at en annen enn den virkelige morderen fremstår som mistenkelig. Derfor tenkte jeg med en gang jeg leste det kapitlet at eneste grunnen til at vi får vite om dette, er at Slur lyver overfor de to damene… Hadde dette vært ”ekte”, hadde vi kanskje ikke fått vite det, og i hvert fall ikke så tidlig. Dessuten: det er usannsynlig at en så dyktig trollmann som Humlesnurr skulle ta så feil av Slur og dø en slik uverdig død. 0 Siter
muriel Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Ja, jeg har hele tiden følt at det er noe ved Slur. Og den scenen tidlig i bok 6 der han treffer Narcissa og Bellatrix – følte ikke at det var ”ekte”. Litt slik som i Agatha Christie at hun gjør slik at en annen enn den virkelige morderen fremstår som mistenkelig. Derfor tenkte jeg med en gang jeg leste det kapitlet at eneste grunnen til at vi får vite om dette, er at Slur lyver overfor de to damene… Hadde dette vært ”ekte”, hadde vi kanskje ikke fått vite det, og i hvert fall ikke så tidlig. Dessuten: det er usannsynlig at en så dyktig trollmann som Humlesnurr skulle ta så feil av Slur og dø en slik uverdig død. Slur er framstilt på en måte som gjør at vi SKAL tro han er slem. Hallo!?! - Han har fett hår, er dårlig likt blant elevene, han er overlærer i Smygard, han favoriserer Malfang, han avskyr Harry - sannsynligvis fordi han er sønnen til en av de som mobbet Slur da han selv gikk på skolen. Slur er Humlesnurrs mann through and out. Det så vi allerede i første boka, da han (til tross for at han misliker Harry så sterkt) satte alt inn på å beskytte Harry mot Krengle/Voldemort gjennom hele skoleåret. Kanskje du lurer på hva jeg egentlig tar meg til om dagene??? (hehe) Jeg prøver å gi inntrykk av å lese til eksamen... :-O 0 Siter
morsan Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Slur er framstilt på en måte som gjør at vi SKAL tro han er slem. Hallo!?! - Han har fett hår, er dårlig likt blant elevene, han er overlærer i Smygard, han favoriserer Malfang, han avskyr Harry - sannsynligvis fordi han er sønnen til en av de som mobbet Slur da han selv gikk på skolen. Slur er Humlesnurrs mann through and out. Det så vi allerede i første boka, da han (til tross for at han misliker Harry så sterkt) satte alt inn på å beskytte Harry mot Krengle/Voldemort gjennom hele skoleåret. Kanskje du lurer på hva jeg egentlig tar meg til om dagene??? (hehe) Jeg prøver å gi inntrykk av å lese til eksamen... :-O ;-) Jeg er enig med deg!! Slur er Humlesnurrs mann!! :-) Kan nesten ikke vente på 7'ern altså!!! Og det er noe helt nytt for meg, for i sommer var vi ikke ferdige med bok 4 engang..... ;-) Og så leste vi 5'ern mens vi ventet på at 6'ern skulle komme i norsk utgave.... ;-) Men spørs nok om ikke modern'n neste gang må bare "jukse litt" og lese boka på engelsk først, uten å vente på at den norske skal komme !! ;-) 0 Siter
muriel Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 ;-) Jeg er enig med deg!! Slur er Humlesnurrs mann!! :-) Kan nesten ikke vente på 7'ern altså!!! Og det er noe helt nytt for meg, for i sommer var vi ikke ferdige med bok 4 engang..... ;-) Og så leste vi 5'ern mens vi ventet på at 6'ern skulle komme i norsk utgave.... ;-) Men spørs nok om ikke modern'n neste gang må bare "jukse litt" og lese boka på engelsk først, uten å vente på at den norske skal komme !! ;-) Hehe ) Sist sommer kom jeg og ungene hjem fra ferie, til flunkende ny (forhåndsbestilt for evigheter siden) bok nummer 6. Det gjorde egentlig ikke så veeeeldig mye at ungene dro på ferie til faren dagen etter ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Hehe ) Sist sommer kom jeg og ungene hjem fra ferie, til flunkende ny (forhåndsbestilt for evigheter siden) bok nummer 6. Det gjorde egentlig ikke så veeeeldig mye at ungene dro på ferie til faren dagen etter ;-) *he he* Lurer på om jeg må smuglese når den tid kommer, for ikke å gjøre poden fornærmet for at jeg leser og ikke han! ;-) Jeg gidder ihvertfall ikke å forløpende oversette til norsk mens jeg leser.... ;-) 0 Siter
muriel Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 *he he* Lurer på om jeg må smuglese når den tid kommer, for ikke å gjøre poden fornærmet for at jeg leser og ikke han! ;-) Jeg gidder ihvertfall ikke å forløpende oversette til norsk mens jeg leser.... ;-) By the way: Kan du fatte hva hun somler med???? Kan da ikke ta SÅ lang tid å skrive ei bok, ihvertfall ikke når hun har hele storyen ferdig inni hodet. *utålmodig* 0 Siter
morsan Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 By the way: Kan du fatte hva hun somler med???? Kan da ikke ta SÅ lang tid å skrive ei bok, ihvertfall ikke når hun har hele storyen ferdig inni hodet. *utålmodig* *lol* Kanskje hun melker kua ekstra lenge på denne måten....;-) Men i og fors eg et kvalitetstegn at man ikke produserer en ny bok i måneden, da, slik som visse kiosklitteratur-forfattere! ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.