Gjest fdweghreg Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Hei, Jeg har blitt diagnostisert med hypertensjon og da det ble oppdaget hadde jeg et trykk på 230/135 - dette var i 2001. Nå er jeg 25 år, har gått på Renitec Comp siden 2001 og er velregulert med et blodtrykk på 130/75 (ca).Jeg har brukt Implanon som prevensjon i 14 mnd. men er ikke fornøyd med dette da jeg er plaget av småblødninger og korte sykluser (har hatt pauser på ca 13 dager mellom hver mens - ofte mindre ) Slitsomt!! Kan jeg bruke noe annet ? Den tidligere gynekologen min sa at bare Implanon eller hormonspiral var alternativer for meg...men jeg mistenker han for å være en gammel knall Kan jeg bruke minipille eller sprøyte ? Såvidt jeg vet så skal iallefall minipillen inneholde gestagener og det er jo det samme som er i Implanonen....Ellers er jeg frisk og rask og har samboer... Ha en fin dag. Med vennlig hilsen, Aina Kleppe 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/191199-h%C3%B8yt-blodtrykk-og-prevensjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Du kan bruke alle former for prevensjon som bare inneholder hormonet gestagen: Minipille, prevensjonsspøyte, Cerazette (østrogenfri p-pille) og de midler du selv omtaler. P-sprøyten vil som regel få menstruasjonene til å stoppe helt opp, men det kan ta lang tid før virkningen er ute av kroppen. Cerazette gir også i noen tilfeller blødningsforstyrrelser, men er like sikker som p-pille. Minipille er mindre sikker enn de andre metodene, men skal tas meget regelmessig, til gjengjeld har den sjelden innvirkning på blødningene eller gir bivirkninger. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/191199-h%C3%B8yt-blodtrykk-og-prevensjon/#findComment-1323757 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.