Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 24 år som ikke har hatt regelmessig mens overhode siden jeg fikk mensturasjon første gang i en alder av 13 år. Nå har jeg ikke hatt mens på over ett år. Jeg har aldri hatt noe ønske om barn, så det har ikke bekymret meg noe. Men det jeg tenker på nå er evnt. farlige sykdommer jeg kan ha. Jeg er jomfru, min søster har en hormonforstyrrelse som har gitt samme symptomer. Jeg er noe overvektig, men har begynt å trene og prøver å spise mere sunt. Sykdomsbildet mitt er følgende: har funksjonshemmingen Dyspraksi, har Ulcerøs Collitt (behandles med 1 tab morgen og en kveld av 400mg Asacol), hadde Epilepsilignende anfall sist som 3 åring, har hatt de vanlige barnesykdommene. Ellers er jeg frisk og rask. Meget lite syk. Tar kosttilskudd. Takk for svar. MVH Bakskyen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191205-ingen-mens-p%C3%A5-over-ett-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

I og med at din søster har fått påvist hormonforstyrrelse og utfra dine symptomer (manglende menstruasjoner og overvekt) kan du ha tilstanden PCOS (polycystisk ovarie syndrom) hvor det er ubalanse i hormonene og manglende eggløsning. Vekttap, spesielt ved trening, er den beste behandlingen. Hvis du ikke får orden i syklus, synes jeg du skal få henvisning til gynekolog for vvurdering av videre behandling.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...