Gå til innhold

hårfjerning menn (til SDD og andre)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

11

• ShitDiddelyDo

8

• Prozak

7

• Kaoz

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest basketballbane

Ja. Jeg glemte ut at jeg hadde hovedinnlegget... Så det skal ikke gjenta seg.

Hvorfor driver du å skriver innlegg, for så å late som du tror det er "trollet" som, har skrevet dem? Du er vel et troll selv da eller?

Voldsomt hvor opptatt folk har blitt av troll...

Jøye meg så hissig du ble da!?

"Det neste er vel at du sier du ikke liker folk som kommer med fordommer heller..!?" Jeg gjør ikke det, jeg har nok en del fordommer selv og jeg er ikke stolt av det.

"Er det ikke bedre at de faktisk forsøker å gjøre noe med hvordan de ser ut" Men hvor er det opplest og vedtatt at kroppshår er stygt, at man blir feit av det og gror fast i sofa og fjernkontroll om man har kroppshår???

"Hva med han på bildet, er også han "pre-pubertal" om han velger å fjerne kroppshåret" Han var realt lodden han der, men hadde kjæresten min vært sånn så hadde jeg elsket hvert eneste hår.

"i stedet for å henge seg i kjelleren fordi han ikke klarer leve med kompleksene?" Hvordan vet du at han har komplekser?

"Hva med damer som fjerner kroppshår, blir de til jentunger?" Jeg innrømmer gjerne at jeg har et litt annerledes forhold til det.

"Eller gjelder bare fordommene dine for menn??" Kan du forklare meg hva som er så fordomsfullt med å mene at glattbarberte menn ser ut som guttunger?

"Hva med damer som bruker sminke og dekk-krem for å se yngre ut?" Delvis ja. Damer i 40-50-årene som bruker miniskjørt og åletrange overdeler, tuperer håret og sminker seg hysterisk for å se unge ut er patetiske. Er det en fordom?

Du er jo flink jo, tenk det å klare innrømme at du både er fordomsfull og inkonsekvent i samme innlegg.

Jeg har verken lest opp eller hevdet at kroppshår er stygt her på dol, og ikke har jeg skrevet at andre har hevdet det heller. Men jeg stiller spørsmålet hvorfor dømmer dere dem som ikke liker det og forsøker å gjøre noe med det?

Jeg kan absolutt forstå at mange av de menn som er glattbarbert gjerne er mer selvopptatt en folk flest, og denne karakteren er selvsagt ikke sexy. Men jeg synes det blir feil å trekke det dithen at menn som fjerner kropsshår til "pre-pubertale" guttunger.

Og ja, det er helt klart fordomsfullt å stigmatisere en hel folkegruppe på denne måten. Grunnen til at dette er en fordom er at du kategoriserer disse menneskene uten andre parametre enn at de fjerner kroppshår. Det er faktisk et prakteksemplar av en fordom.

Måten du formulerer svaret ditt på sier at det er greit at du som dame er selvopptatt, men ikke menn..!! Du fortjener jo nesten diplom!

Men du, jeg er langt fra sint, jeg bare påpeker det idiotiske i det du skriver.

Eller en jeg var sammen med en gang - han var ganske tynn og "barnslig" i kroppen fra før - skulle overraske meg en kveld...

Kom inn på rommet og hadde tatt hele stasen.

Jeg fikk spasmer, kramper, hysterisk anfall og andre ymse sykdomstilstander...

Han så jo ut som en 17 åring...knappt...

Og nei...jeg går ikke på barnerov...

;)

Det ser idiotisk ut, ja. Jeg kan bare forstille meg hvordan jeg hadde sett ut om jeg gjorde det, med hårete lår og mage rundt :-/

"....................................."

Gjest Ramina

Det ser idiotisk ut, ja. Jeg kan bare forstille meg hvordan jeg hadde sett ut om jeg gjorde det, med hårete lår og mage rundt :-/

"....................................."

*ler*

Smak og behag men...det er virklig ikke lekkert nei.

Eneste steder menn kan - synes jeg da - fjerne hår er i ansikt, i ører, nesa, på baller og skaft.

Godluktende hårete menn er sexy :)

Annonse

ShitDiddelyDo

Slenger meg på det Amber sier, for jeg er også en av dem som mener at menn skal ha kroppshår.

Nå har jeg en kjæreste som har litt beskjeden mengde kroppshår, men han er like deilig alikevel! :o) Det jeg mener er at menn skal være fornøyde med det kroppshåret de har og ikke fjerne det! Litt frisering er greit, men ikke glattbarbering av hele kroppen slik enkelte tenderer mot! Da er de ikke menn lengre etter min mening, men pre-pubertale smågutter.

Jeg må naturligvis si meg helt enig med Kaoz. Herregud. Blir man pre-pubertal av å fjerne håret?

Han har utvilsomt et poeng hva også jenter angår. Blir jenter som shaver seg pre-pubertale? Det er jo det samme ustabile argumentet som gærningene som kaster seg over meg og skjeller meg ut når jeg skriver om mine hår-preferanser benytter seg av.

Hver sin lyst, men det er nå utvilsomt en grunn til at moteindustrien for lengst har forandret Sean Connery-looken til glatt, og helt uavhengig av smak har hår absolutt ingenting med mandighet eller kvinnelighet å gjøre. Selv hårfobi-villmann nummer 1, meg, har aldri vært i nærheten av å kalle kvinner med hår mindre kvinnelige enn kvinner som vet å bruke høvelen.

Hvis man skal snakke om mandighet får man dra fram andre aspekter. F.eks. muskler. For disse bleifeite 35-åringene med voksende mage og forfallende muskler, kommende hengepupper og måne, altså symptomer på synkende testosteronnivå, selve symbolet på mandighet, er det virkelig en grunn til å kalle mindre mandige enn oss andre som holder oss i form og i sterk grad bidrar selv til at vi ikke skal miste hormonet som skiller oss fra kvinnene.

For disse er mindre mandige enn de engang var. Per definisjon.

Så dere angriper feil folk.

Men nå er det naturligvis lite politisk korrekt å angripe halfeite, middelaldrende menn med måne mens de i all sin latskap transformeres til vandrende dasser med hår på bakveggen.

ShitDiddelyDo

Jeg må naturligvis si meg helt enig med Kaoz. Herregud. Blir man pre-pubertal av å fjerne håret?

Han har utvilsomt et poeng hva også jenter angår. Blir jenter som shaver seg pre-pubertale? Det er jo det samme ustabile argumentet som gærningene som kaster seg over meg og skjeller meg ut når jeg skriver om mine hår-preferanser benytter seg av.

Hver sin lyst, men det er nå utvilsomt en grunn til at moteindustrien for lengst har forandret Sean Connery-looken til glatt, og helt uavhengig av smak har hår absolutt ingenting med mandighet eller kvinnelighet å gjøre. Selv hårfobi-villmann nummer 1, meg, har aldri vært i nærheten av å kalle kvinner med hår mindre kvinnelige enn kvinner som vet å bruke høvelen.

Hvis man skal snakke om mandighet får man dra fram andre aspekter. F.eks. muskler. For disse bleifeite 35-åringene med voksende mage og forfallende muskler, kommende hengepupper og måne, altså symptomer på synkende testosteronnivå, selve symbolet på mandighet, er det virkelig en grunn til å kalle mindre mandige enn oss andre som holder oss i form og i sterk grad bidrar selv til at vi ikke skal miste hormonet som skiller oss fra kvinnene.

Men nå er det naturligvis lite politisk korrekt å angripe halfeite, middelaldrende menn med måne mens de i all sin latskap transformeres til vandrende dasser med hår på bakveggen.

Jeg liker menn uten hår, man trenger ikke rake under armene totalt, men stusse litt er bra. Det er ekkelt med store busker som tyter frem under armene. Jeg har vært med et par menn med en god del kroppshår også og det har vært helt greit, men de har stusset litt her og der. Også var de begge to noen fantastiske menn, så det var liksom ikke så viktig. Men altså jeg foretrekker menn som stusser, barberer og steller seg skikkelig ;)

Så lenge det ikke er kjempe mye hår, kan mannfolk godt ha litt hår. Blir det for mye, liker jeg at det blir stusset litt ja.

Men har ikke noe imot menn uten hår på bryst og under armer heller da :) Det får igrunn være opp til mannen hva han trives med. Så lenge han er stellt og ikke har sånne kjempe lange hår, så er det samma for meg.

Tja.. Hva er egentlig vesensforskjellen mellom deg og meg - du får frysninger av damer med antydning til kroppshår og jeg får kramper av menn som fjerner alt?

ShitDiddelyDo

Tja.. Hva er egentlig vesensforskjellen mellom deg og meg - du får frysninger av damer med antydning til kroppshår og jeg får kramper av menn som fjerner alt?

Forskjellen er at jeg ikke kaller behårete kvinnfolk for noe. Jeg sier bare at jeg gremmes av dem, noe som sier mest om meg. Og det er en ærlig sak. Jeg reagerer heller ikke på at du gremmes av shava mannfolk.

Men jeg reagerer på sammenligningen med hår og manndom og like banale sammenligner som jeg får slengt i tryne av de som hater shava kvinnekjønn.

Når det gjelder manndom burde du utvilsomt se på andre aspekter, for de er det tjukt av, men ingen av dem er et resultat av hvordan man bruker en barberhøvel.

Forskjellen er at jeg ikke kaller behårete kvinnfolk for noe. Jeg sier bare at jeg gremmes av dem, noe som sier mest om meg. Og det er en ærlig sak. Jeg reagerer heller ikke på at du gremmes av shava mannfolk.

Men jeg reagerer på sammenligningen med hår og manndom og like banale sammenligner som jeg får slengt i tryne av de som hater shava kvinnekjønn.

Når det gjelder manndom burde du utvilsomt se på andre aspekter, for de er det tjukt av, men ingen av dem er et resultat av hvordan man bruker en barberhøvel.

Ok, den kjøper jeg. Da skal jeg heretter holde meg til at jeg gremmes over menn som fjerner kroppshåret sitt, men slutte å kalle dem pre-pubertale.

Annonse

ShitDiddelyDo

Ok, den kjøper jeg. Da skal jeg heretter holde meg til at jeg gremmes over menn som fjerner kroppshåret sitt, men slutte å kalle dem pre-pubertale.

Du må gjerne kalle oss pre-pubertale også, men det faller på sin egen urimelighet.

Dessuten har jeg vel mange ganger tidligere vært inne på galskapen i å tenke på unger når man ser et shave mannfolkkjønn. Det er ganske sykt spør du meg.

Du må gjerne kalle oss pre-pubertale også, men det faller på sin egen urimelighet.

Dessuten har jeg vel mange ganger tidligere vært inne på galskapen i å tenke på unger når man ser et shave mannfolkkjønn. Det er ganske sykt spør du meg.

Jeg vet. :o)

Gjest mistenker alle/en dame med hårete mann

Hvorfor driver du å skriver innlegg, for så å late som du tror det er "trollet" som, har skrevet dem? Du er vel et troll selv da eller?

Voldsomt hvor opptatt folk har blitt av troll...

Du misforstår. Jeg skrev til Lillemus at jeg trodde en annen (kaoz) kunne være et troll. Ikke den (jeg) som skrev hovedinnlegget.

Gjest visst = det undertegnet

dakars liten...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...