Gå til innhold

Rot,rot,rot...

Anbefalte innlegg

Gjest lei rot

Jeg har vært sammen med min samboer i over 5 år, og hun var alltid opptatt av renhold og rydding inntil vi fikk vårt andre barn. Jeg er inneforstått at det å ha to små barn betyr mye påpass, mating og oppfølging, men man må sette et krav et sted. Jeg har forsøkt å snakke om det, men da får jeg bare tårer og snakk om at det tar på med to små etc. Jeg har selv veldig hektiske arbeidsdager, og jobber som regel 1-2 timer overtid hver dag. Når jeg kommer hjem så møter jeg en haug med leker(som jeg rydder sammen), og haug med klær, og masse oppvask(som jeg vasker opp). Toalettet blir vasket kanskje 1 gang pr mnd, og resten av leiligheten sjeldnere. Tidligere hadde vi system i ting, nå er det bare kaos i alle skap, skuffer etc.

Noen med tips på hvordan man kan oppnå et bedre system i ryddingen/renholdet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191278-rotrotrot/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• MsSophie

5

• petter smart

5

• løvinne71

4

• Klara Q

2

Høres nesten ut som hun lider av depresjon.

Selv har jeg fått god hjelp faktisk (tro det eller ei) med mail-påminnelser om hva jeg må huske å gjøre til enhver tid. De kommer litt galt i forhold til tidsforskjellen, og det er MANGE mail, men de gir iallefall meg det sparket i ræva som jeg trenger. http://www.flylady.com/pages/FLYingLessons.asp

Men som sagt... når man ikke klarer å vaske toalettet mer enn 1 gang i mnd, og det kom etter barn nr.2, så høres det ut som en fødselsdepresjon nesten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191278-rotrotrot/#findComment-1324486
Del på andre sider

Sånn var det hos oss også. Før ungene kom hadde vi rutiner på husvask og det så stort sett ganske greit ut. Etter at det ble to småtroll i huset var det slutt på det.