gryj Skrevet 13. februar 2001 Skrevet 13. februar 2001 Jeg er i uke 6+1, og ble pga magesmerter sendt til UL i går. De fant ingenting galt. Fosteret ligger fint plassert og hjertaktivitet ble påvist allerede! Det ble også tatt en bakterieprøve fra mormunnen. På ettermiddagen begynte jeg å blø litt, og det kommer fortsatt litt rosa utflod. Kan det være bakterieprøven som er skyld i de små blødningene? Når bør de gi seg for at jeg skal kunne utelukke en begynnende abort? 0 Siter
Gjest KariV Skrevet 13. februar 2001 Skrevet 13. februar 2001 Det kan selvsagt være prøven som forårsaket blødningen. Var det friskt blod, eller "brunt-gammelt" blod? Selv hadde jeg en blødning, som en begynnende mens, da jeg var i uke sju. Ble livredd, og ble ikke særlig roet av lege (på telefonen var han totalt avvisend. Da jeg gråtekvalt lurte på hva jeg skulle gjøre, var svaret: Nei - enten aborterer du eller så gjør du ikke det. Kom igjen på mandag, før han slengte på røret). Men det gikk helt greit - og nå har jeg en nydelig sønn på 19 mndr... 0 Siter
gryj Skrevet 13. februar 2001 Forfatter Skrevet 13. februar 2001 Det kan selvsagt være prøven som forårsaket blødningen. Var det friskt blod, eller "brunt-gammelt" blod? Selv hadde jeg en blødning, som en begynnende mens, da jeg var i uke sju. Ble livredd, og ble ikke særlig roet av lege (på telefonen var han totalt avvisend. Da jeg gråtekvalt lurte på hva jeg skulle gjøre, var svaret: Nei - enten aborterer du eller så gjør du ikke det. Kom igjen på mandag, før han slengte på røret). Men det gikk helt greit - og nå har jeg en nydelig sønn på 19 mndr... Det var 15-20 dråper friskt blod. Trøster meg selv med at det må større mengder til for å representere noen fare. 0 Siter
Gjest KariV Skrevet 13. februar 2001 Skrevet 13. februar 2001 Det var 15-20 dråper friskt blod. Trøster meg selv med at det må større mengder til for å representere noen fare. Det var nok 99 prosent sikkert bare et resultat av at du nettopp hadde tatt en prøve. :-) 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 13. februar 2001 Skrevet 13. februar 2001 Se forrige svaret. Hvis man har sett levende foster med hjerteaktivitet, er risiko for abort minimal. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.