Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei er ny her og håper noen kan svare meg eller har opplevd det samme.Jeg har et barn på 15 mnd som jeg fortsatt ammer, ammer ikke så veldig ofte ca en 4 ganger i døgnet.Og nå venter jeg på den mensen da, skulle hatt den for 8 dager siden. Den har kommet regelmessig fra 33-35 dagers mellomrom.Vi har egentlig bestemt å vente med neste barn til den vi har nå er 2 år, så vi har brukt metoden å "hoppe av før han kommer" Det jeg da lurer på er hvor stor sjansen er for at jeg er gravid??? Tok en test imorges og den var negativ, så da er jeg kanskje ikke gravid alikevel da??? Jeg har hatt " mensfølelse" i en 5-6 dager nå, har ikke mensvondt, men har vondt bak i korsryggen. Brystene er litt ømme, men det kan jo komme av ammingen og?? Noen her som vet om mensen kan utebli pga amming??? Har hatt mensen i 9 mnd nå etter fødselen. Og da har den jo kommet noelunde når jeg forventet den, utenom 1 gang mnd etter jeg fikk den 1. gang tilbake ( altså for 8 mnd siden) da hoppet den over 1 mnnd og det gikk 53 dager før jeg fikk den. Etter det,har den de siste 7 mnd vært helt regelmessig. Ble langt og mye dette....Huff.... Men hvor stor er egentlig sjansen på at jeg er gravid, når jeg fortsatt ammer og når han hopper av???

Takknemlig for alle svar, og håper noen gidder å lese dette selv om det ble lenger enn beregnet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191287-kan-noen-hjelpe-lurer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det sies at fullamming tilsvarer samme sikkerhet som spiral, men _kun_ dersom barnet er under 6 mnd og man også ammer om natten. Så amming av et så stort barn som du har gir ingen ekstra beskyttelse, i alle fall ikke når mensen har kommet tilbake forlengst.

Og å "hoppe av i svingen" vet alle at ikke er noen form for prevensjon...

Siden du ikke har testet positivt ennå så kan du jo hatt litt uregelmessig eggløsning og derfor ikke har kommet så langt. Du får teste igjen over helgen f.eks.

Det sies at fullamming tilsvarer samme sikkerhet som spiral, men _kun_ dersom barnet er under 6 mnd og man også ammer om natten. Så amming av et så stort barn som du har gir ingen ekstra beskyttelse, i alle fall ikke når mensen har kommet tilbake forlengst.

Og å "hoppe av i svingen" vet alle at ikke er noen form for prevensjon...

Siden du ikke har testet positivt ennå så kan du jo hatt litt uregelmessig eggløsning og derfor ikke har kommet så langt. Du får teste igjen over helgen f.eks.

Takk for raskt svar

Ja jeg får teste på nytt over helgen. Jeg håper den er positiv. Men det er vel slik at når helgen er over og jeg har tenkt å teste så kommer mensen. Men jeg vet jo at det å hoppe av ikke er sikkert, men sjansen for å bli gravid på den måten er vel egentlig ganske liten?? Er den ikke det???

Takk for raskt svar

Ja jeg får teste på nytt over helgen. Jeg håper den er positiv. Men det er vel slik at når helgen er over og jeg har tenkt å teste så kommer mensen. Men jeg vet jo at det å hoppe av ikke er sikkert, men sjansen for å bli gravid på den måten er vel egentlig ganske liten?? Er den ikke det???

Tja... Det er flere her inne som har "hoppe av i svingen"-barn.

Gjest lydia78

Tja... Det er flere her inne som har "hoppe av i svingen"-barn.

Er å sniker litt her inne......Vi har brukt denne metoden i ni år og det har gått helt fint. Denne gangen ble jeg gravid på andre syklus uten "avhopping". Med lillegutt ble jeg gravid på første syklus uten avhopping. Så jeg finner ikke denne formen for PREVENSJON oppskrytt.

Mye mere naturlig enn å fore kroppen med hormoner hvis det ikke er nødvendig. Sikkert også derfor jeg har blitt gravid raskt når jeg ønsker det. Dessuten har min søster gjennomført to av sine tre svangerskap med spiral.... så ingenting er vel sikkert.

Avhopping krever jo en kontrollert mann da:) Og så bruker vi selvfølgelig kondom når vi har hatt sex i beruset tilstand.

Eggløsning forhindres bare hvis du ammer minimum hver 5- 6 time hele døgnet og selvfølgelig ikke har fått tilbake menstruasjonen. Så du er fullt fruktbar:)

Er å sniker litt her inne......Vi har brukt denne metoden i ni år og det har gått helt fint. Denne gangen ble jeg gravid på andre syklus uten "avhopping". Med lillegutt ble jeg gravid på første syklus uten avhopping. Så jeg finner ikke denne formen for PREVENSJON oppskrytt.

Mye mere naturlig enn å fore kroppen med hormoner hvis det ikke er nødvendig. Sikkert også derfor jeg har blitt gravid raskt når jeg ønsker det. Dessuten har min søster gjennomført to av sine tre svangerskap med spiral.... så ingenting er vel sikkert.

Avhopping krever jo en kontrollert mann da:) Og så bruker vi selvfølgelig kondom når vi har hatt sex i beruset tilstand.

Eggløsning forhindres bare hvis du ammer minimum hver 5- 6 time hele døgnet og selvfølgelig ikke har fått tilbake menstruasjonen. Så du er fullt fruktbar:)

*Hihi* Jeg er ikke fruktbar nei, overhode ikke! ;o) Men svaret ditt var vel egentlig ikke tiltenkt meg heller.

Hvis man har veldig regelmessige sykluser og gode tegn på at man har eggløsning (det har stort sett jeg) og en mann som har så stor selvkontroll at han trekker seg ut før det går for ham - så vil denne metoden kunne fungere. Men _mange_ kan skrive under på at det gjorde den ikke... :o)

Annonse

*Hihi* Jeg er ikke fruktbar nei, overhode ikke! ;o) Men svaret ditt var vel egentlig ikke tiltenkt meg heller.

Hvis man har veldig regelmessige sykluser og gode tegn på at man har eggløsning (det har stort sett jeg) og en mann som har så stor selvkontroll at han trekker seg ut før det går for ham - så vil denne metoden kunne fungere. Men _mange_ kan skrive under på at det gjorde den ikke... :o)

Nå trenger jeg ikke lure lengre, mensen kom den, 9 dager etter forventet. Men det er jo typisk da, så fort en begynner å lure å spør om hjelp, så dukker den opp. Vi hadde jo tenkt å vente med neste barn, men nå når mensen uteble kom det mange tanker. Og jeg håpet på at jeg var gravid. Begynte glede meg og planlegge, nå falt jo alt det i grus. Snakket med min mann om å prøve på neste nå, men NEIDA, han vil vente noen år til. Ble skuffet av det svaret. Jeg er klar nå jeg, men må jo bare finne meg i å vente jeg og da. Sukk.... lei meg...

Men han vil fortsatt bruke hoppe av i svingen metoden, og det ser ut for at det er en prevensjons måte som fungerer, iallefall denne gang. Men han sier jo at blir jeg gravid på denne måten gjør det ikke noe,men han regner vel med at han klarer kontrollere seg såpass at det ikke skjer.... håper nesten han ikke er så god på kontrollere alikevel jeg.

Men det er vel slik at passer det for den ene parten å få barn passer det ikke for den andre. Vi blir vel aldri enige.

Men det er lov å håpe, men så heldig er jeg nok ikke. Sukk.... Huff nå klaget jeg fælt her...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...