Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har _veldig_ lyst til å føde hjemme denne gangen, sist lå jeg på sykehuset den siste mnd av graviditeten pga Svangerskapsforgiftning og vekstretardert barn, pga morkakesvikt. Hun var frisk og fin ble født i uke 37,5 og var 1915 gr og 42 cm. Jeg er derfor litt i tvil om noen vil ta på seg jobben som min Jordmor hjemme.

Jeg går til hyppige kontroller hos lege og skal på ekstra UL i uke 32 (nå er jeg i uke 29) og hittil i svangerskapet er jeg frisk, utenom litt bekkenløsning. Fødselen sist gikk helt greit, 3,5 t fra vannet gikk til hun var ute og fra 3 cm til slutt gikk det ca 2,5 time.

Ingen smertelindring annet enn litt lokalbedøvelse da jeg ble klippet og sydd.

På UL'en vil jeg jo få greie på om alt er OK, so far. Så jeg vil jo vente til da med å kontakte en evt. Jordmor til hjemme fødsel.

Jeg bor på Stabekk i Bærum og lurer på om dere vet om noen i Oslo og Omegn som driver med hjemmefødsler. eller evt. hvem jeg skal kontakte for info.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19135-hjemmef%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag vet att det finns jordmödrer i Oslo som arbetar med hemförlossningar. Med din bakgrund, kan det vara svårt att få någon jordnor som vill "ta sig an" dig vid en evt hemförlossning. Tyvärr kommer jag inte ihåg namnet på dessa, men jag vet att de har jobbat extra på Ullevål sjukhus. Ring till Ullevåls födeavdelningar och fråga om de vet namnet på dessa. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19135-hjemmef%C3%B8dsel/#findComment-84822
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...